nieuw plan USA baan

Gestart door marctje, 30 mei 2023, 17:50:28 PM

marctje

Hey iedereen

Hierbij mijn plan om een nieuwe USA baan te bouwen bij ons in de club te Westmalle
graag jullie ideeën hierover
de gele plek is de doorgang naar het clublokaal zelf en de clubbaan in opbouw

treinplan voor wtc te gebruiken by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SuSke

Dat is gelijk een serieuze oppervlakte Marc.
Ik vind het sporenverloop te strak de zijkant van de tafel volgen. Is er geen mogelijkheid om er wat meer 'schwung' in te krijgen door op de koppen de boel misschien te spiegelen zodat je er met een flauwe bocht naar toe moet werken?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

#2

Topic verwijderd.
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

evan

Dag MArc,

De ideeën:

-Engelse Wissels of "Double Slips" zijn helemaal niet gebruikelijk in de US.  Enkel op de lijnen met reizigers verkeer rond de steden vind je deze terug. 

-Hou er ook rekening mee dat er een pittige keerlus in zit.  Dat wordt goed nadenken over je omschakeling. 

-Waar loopt dat spoor naar toe helemaal rechts?  Ik zie veel rangeer mogelijkheden, maar helemaal geen schaduwstation.

groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

#4

Topic verwijderd.
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

marctje

Citaat van: evan op 30 mei 2023, 23:43:58 PMDag MArc,

De ideeën:

-Engelse Wissels of "Double Slips" zijn helemaal niet gebruikelijk in de US.  Enkel op de lijnen met reizigers verkeer rond de steden vind je deze terug. 

-Hou er ook rekening mee dat er een pittige keerlus in zit.  Dat wordt goed nadenken over je omschakeling. 

-Waar loopt dat spoor naar toe helemaal rechts?  Ik zie veel rangeer mogelijkheden, maar helemaal geen schaduwstation.

groetjes


dat raar spoor loopt naar een schaduwstation 15 cm lager met hier ook een keerlus
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

marctje

Waarom zo een strak banenplan? omdat ik met lange treinen ga rijden, mijn passagierstreinen zijn minstens 2meter, goederen moet ik nog zien. Er is nog nooit een volledige goederentrein opgesteld geweest op mijn baan (URHA met 1m80 is hiervoor te klein) en bij ATA heb ik ook nooit volledig kunnen rijden met mijn goederen. Als je goed kijkt naar plannen op modelrailroader website zie je veel strakke banen die een stedelijke omgeving vertonen, dit is ook de optie die ik wil maken. Tevens is deze baan een tijdelijke baan tot onze verhuis binnen een paar jaar naar Nieuwpoort waar ik een ruimte heb van 28m², dus is deze baan niet gelijmd en probeer ik de sporen te vijzen om zo alles te recupereren zonder veel hout verlies
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub