Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kunstroof ( Schatzmine)

Gestart door sdz1976, 28 mei 2023, 01:15:43 AM

sdz1976

Jawul,
 Wauter en ik gaan het nog eens met elkaar doen.

Ik liep al vele jaren rond met het idee om een impresie te maken van de zoutmijn van het Oostenrijke dorpje Altaussee waar een groot deel van de Naziroofkunst werd opgeslagen.

De baan gaat bestaan uit 3 niveau,s

Deze word weer in schaal 1:45 gemaakt, Oe voor het buitenspoor en On  voor binnen.


De grove ideeen en de onderste sporen zijn al een feit.










344970765_932938441305966_7199988697786310723_n by Samuel De Zutter, on Flickr


345052657_768398694748293_2679654606453988534_n by Samuel De Zutter, on Flickr


















Grtz,

Wouter en Samuel.




www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DIORAMABOUWER

Weer een "specialleke" van Wauter en Sam om te volgen. Waar blijven jullie het halen? Succes.
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Paulogic

Komisch Duo,
Kunstig Duo,
Tof Duo,
En ze maken nog enorm goed gevonden en prachtige banen.

Go for it, guys...
mvg,
Paul(ogic)

Boemeltrein

Bestaan er nazi-tjes in schaal 1/45 ? ;D

Paulogic

Heel veel in de schaal 1/72 en ook in 1/50 voor die oorlogs diorama's die men tot op de 1000ste mm mooi afwerkt.
mvg,
Paul(ogic)

Floris

Ben heel benieuwd, jongens!

SuSke

Citaat van: Boemeltrein op 28 mei 2023, 19:10:34 PMBestaan er nazi-tjes in schaal 1/45 ? ;D

in de military-modelbouw-wereld bestaan ze in 1/48
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Durango

Ben benieuwd mannen. Een licht beladen onderwerp misschien.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Rochevalien

Citaat van: Boemeltrein op 28 mei 2023, 19:10:34 PMBestaan er nazi-tjes in schaal 1/45 ? ;D

Niet alle Duitse soldaten waren nazis. Geloof niet alles wat de filmindustrie uit Hollywood en zeker niet  die uit Moskou u probeert in te lepelen.

Metpetergaathetbeter

anderzijds alle Russen zijn ook geen NAZI's, trouwens denk ik dat om die schat te verbergen nu net mensen zullen ingezet geweest zijn die nu net geen uniforms droegen(want dan worden er toch nog veel meer vragen gesteld met zoveel uniformen in de buurt  ?).

sdz1976

#10
Voor het uit de hand loopt, zou ik willen vragen aan degenen die zich geroepen voelen om op dit draadje andere comentaar te geven dan deze die modelgebonden is, zou ik willen vragen van dit niet te doen.

En aan de rest zou ik willen vragen om er niet op te reageren, dit ga ik ook niet doen want wat genegeerd word bestaat niet in deze.

Ik hoop ten stelligste dat dit draadje niet de weg op gaat van andere draadjes die uiteindelijk stranden omdat de comentaren uit de hand lopen.

Wij moeten ons niet verantwoorden waarom wij dit onderwerp kozen, en ga het dan ook niet doen. De aandachtige volger merkt het van zelf wel.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

rixke rail

Trek het jullie maar niet te hard aan, Samuel, Ik beschouw het als een goed gedocumenteerde Canvas-reportage ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

just4fun

Is dit dan geen forum voor modelbouw?
Ieder poogt een bepaalde situatie en/of omgeving na te bouwen.
Ook iets nabouwen uit een donkere tijd moet kunnen.
Uitbeelden is absoluut niet hetzelfde als verheerlijken.
Dus go for it!
Paul

Boemeltrein

Beste leden, het was een grapje omdat het diorama over de naziroofkunst gaat...ik bedoelde er niets politiek of whatever mee :-\

Rochevalien

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 mei 2023, 11:43:42 AManderzijds alle Russen zijn ook geen NAZI's, trouwens denk ik dat om die schat te verbergen nu net mensen zullen ingezet geweest zijn die nu net geen uniforms droegen(want dan worden er toch nog veel meer vragen gesteld met zoveel uniformen in de buurt  ?).

Alsof dat er iets aan veranderd , wie zou het niet verdacht vinden  als er plots een hoop vrachtwagens opduiken en plots veel kisten in een mijn beginnen te laden .Doen alsof je niets gezien hebt en verder van niets afweet ,dat is wat de brave burgers daar gedaan hebben .Pottekijkers zullen daar zeker niet op prijs gesteld zijn .