Belgische nieuwigheden van Pierre

Gestart door Peter, 27 mei 2023, 16:42:27 PM

erwin9

Iemand die deze al eens aangekocht hebben? De website is redelijk summier, en geeft weinig info. Is er ook onderstel, motorisatie verkrijgbaar, enzomeer.
Ik zie hier wel mooie dingen verschijnen, maar concrete zaken heb ik nog niet zien passeren ;)

Ben benieuwd of iemand al "praktijk" ervaring heeft opgedaan. Tenslotte wordt hier al meer dan een jaar van alles getoond ...?

Groetjes,
Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Michael

Ik heb een kap gekocht en ben nu in afwachting van het bestelde onderstel, dit moest nog getest worden ( een stuk of 12) daarna zou Pierre de onderstellen verzenden.
Ik wacht geduldig af.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rojema

Gezien ik denk dat het nog wel effe kan duren ben ik zelf aan het onderstel begonnen.
Van een Athearn SW 7 het frame en de boogies gebruikt.
Het frame past perfect qua lengte maar van de opbouw dat in de kap moet komen heb ik het overtollige weg geslepen.
De originele motor kan ook niet gebruikt worden wegens te breed. Een motor van max 17 mm genomen en met was passen en knoeien met de cardans is het mooi gelukt. Rijdt perfect.  Met decoder .
De boogie flenzen zijn hertekend en moeten geprint worden. De dieseltank is ook bij de printer .
Raampjes gelaserd in MDF van 1mm , de reelingen in messingdraad van 0.5 mm.
Decals getekend met incskape en peprint  volgens de methode die beschreven was door Eric in MEM 199.
De kap is trouwens heel mooi geprint en is in degelijk materiaal. Weinig werk aan .




Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

rojema

Eveneens gestart met de Reeks 70 of 270005.
Hier kon ik het chassis van de Athearn niet gebruiken maar de boogies hebben wel bijna de juiste maten. Zelfs de flank kun je gebruiken , komt dicht in de buurt. Dan maar zelf een chassis getekend en geprint, dit heeft wel enkele pogingen geduurd maar het resultaat mag er zijn . Cardan koppelingen gezocht bij micro-modele. Motor gezocht die in de kap past. ondertussen getest en ook dit rijdt perfect. Ik zal wel wat gewicht moeten gebruiken om te verzwaren.
Ook hier is de kap heel mooi geprint en degelijk.





Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

erwin9

Hola, die zijn er beide al netjes uit! We wachten nog wat verder af, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed komt!

Groetjes,
Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

doomslu

Dat ziet er inderdaad al heel goed uit!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

#21
Eduard welke kleur groen heb je gebruikt
Ik ben aan een 72 bezig maar ik krijg het groen iet goed .
Ik heb het chassis van een pico stomer gebruikt als chassis
Maar het moet er achterste voor in om de kabine open te houden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Hierbij alvast een uitgebreid antwoord van Pierre
----------------------------------------------------------

Beste Modelbouwcollega's,
Allereerst bedankt voor het aankopen van de nmbs-kappen in de materialise-shop-in-shop.
Voor beide kappen had ik een ontwerp gemaakt voor de motorisatie.
Omdat er op de markt geen passende motorisatie te verkrijgen is.
Er zijn wel motorisaties, die passend te maken zijn en tweedehands te koop zijn bv. In Houten, nederland.
Zoals modellen van general.electric type b-b, die gemaakt werden door bachman en een bedrijf uit brasilia, waarvan de naam ik vergeten ben.
Het afleveren van gebouwde motorisaties is helaas een beetje uit de hand gelopen door langere levertijden en ook het hete zomerweer heeft invloed gehad.
Bovendien heeft het bestellen van grote hoeveelheden van onderdelen veel geld gekost, die ik heb moeten voorschieten.
Op dit moment wacht ik nog op spaakwielen van Roco, die moeilijk verkrijgbaar zijn en enige tijd nodig heeft.
Daarom mijn excuses voor het lange wachten.
Toekomstige modellen zal ik daarom beschikbaar stellen met een motorisatie, die zelf makkelijk te bestellen en te bouwen is.
Daartoe zal ik op pdgmodels.nl tekeningen en bestellijsten plaatsen, die men kan gebruiken om te bestellen en te bouwen.
In die motorisaties zullen ROCO-wielen (NMBS type260) gebruikt worden, die gemakkelijk besteld kunnen worden bij modellbahnzaken.
Voor de spoor-n-modellen heb ik mijn HO-modellen in schaal verkleind, hetgeen makkelijk te doen is.
Intussen heb ik van mijn roco-6200 een spoor-n kap gemaakt, die bij interesse op mijn shop geplaatst kan worden.
Voor deze kap kan een roco-spoor-n onderstel gebruik worden.
Bij interesse kan ik ook een 5500-kap maken voor spoor-n.
Ik heb voor de spoor-n-liefhebber hier enkele kapjes liggen, die gratis opgehaald kunnen worden.
De bedoeling is dan om uit te zoeken welk bestaand onderstel gebruikt kan worden.
Die kapjes zijn van de 7000/8500/6600/metalen pakwagen.
Spoor-n-onderdelen zijn gemakkelijk bij pipelines.nl te bestellen.
Mijn felicitaties aan ROJEMA voor de voortreffelijke realisatie van zijn motorisaties.
Groeten ,Pierre.
Met vriendelijke groeten
Peter

erwin9

Aan Pierre;

Als dat de reeks 62 diesellok van de NMBS is, zou ik deze zeker op de lijst zetten. Ik vermoed dat daar wel erg veel belangstelling voor zal zijn!

quote:  Intussen heb ik van mijn roco-6200 een spoor-n kap gemaakt, die bij interesse op mijn shop geplaatst kan worden.
Voor deze kap kan een roco-spoor-n onderstel gebruik worden.

Vlug op je shop zetten zou ik zeggen  :D

msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

rojema

Raf , ik gebruik Tamiya acril, een mengsel van 1 deel XF 70 + 1 deel XF 26 + 1/5 deel X3 . Maar uiteindelijk waar je ook mee vergelijkt ze verschillen ook allemaal van kleur. Succes.
Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

raf

Ok Eduard mercie
Het gaat er meer op trekken dan die ik nu gebruik denk ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

Hallo,
Kan het zijn dat de link van pdgmodels.nl in peter zijn post niet werkt want krijg steeds een foutmelding.
Mvg

755philippe

gardevil

Citaat van: 755philippe op 26 augustus 2023, 10:13:16 AMHallo,
Kan het zijn dat de link van pdgmodels.nl in peter zijn post niet werkt want krijg steeds een foutmelding.
Mvg

755philippe
gewoon googelen op pdgmodels
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Peter

#28
De link was inderdaad verkeerd.
Het zou  pdgmodels(at)ziggo.nl moeten zijn. dat is het email adres van Pierre

Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Sorry Peter maar moet zijn pdgmodels(at)ziggo.nl
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154