Belgische nieuwigheden van Pierre

Gestart door Peter, 27 mei 2023, 16:42:27 PM

Peter

Dat ik zo goed als gestopt ben met modelspoor wil niet zeggen dat ik geen
kontakten heb met forumleden en mijn goede vriend Pierre,waar ik nog steeds een zeer goed kontakt mee heb.
die ook weer wat nieuws aan me heeft doorgespeeld.
Zoals de meesten van ons weten heeft Pierre verschillende dingen voor André Witmeur
van Jocadis gedaan.
Hierbij al een foto van de prachtige bloemstaanders zoals die op verschillende perrons, bij het grote voorbeeld
te vinden waren en verschillende soorten buffers, beide in H0

20230527_144607 by Peter Verlooy, auf Flickr


En de inmiddels uitstekende Belgische diesel loks en kappen zowel in H0 en spoor N
Tevens "eindelijk  ;)  ;)  ;) " de pakwagens

20230527_144434 by Peter Verlooy, auf Flickr

20230527_144345 by Peter Verlooy, auf Flickr

Wordt vervolgt na ons welverdiend verlof aan zee

 
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Allemaal goed en wel , die geprinte modellen maar daar is VEEEL afschuurwerk aan en dat is dikwijls niet op de gemakkelijkste of beste plaatsen . De louvres in de deuren van het motorgedeelte bv of de kasten daaronder . De trapjes onder de cabine zien mij er dan weer zeer stevig uit . Maar ja ,het is dat of 100 percent op schaal zijn en zo fragiel als wat zijn zoals bij die rangeerlok op shapeways .reeks 83 of 85 ik weet het niet meer juist .   

bekie

#2
Blijkbaar heeft Pierre mijn suggestie van 5 april voor die dackerwagentjes ter harte genomen  ;)

Leuk.

Aan de prints die ik heb is zeer weinig schuurwerk. Is wel h0 en de kwaliteitsvol is super. Ik zou zeggen geweldig.

Antoon
 

Thommy

Citaat van: Rochevalien op 27 mei 2023, 17:48:14 PMAllemaal goed en wel , die geprinte modellen maar daar is VEEEL afschuurwerk aan en dat is dikwijls niet op de gemakkelijkste of beste plaatsen . De louvres in de deuren van het motorgedeelte bv of de kasten daaronder . De trapjes onder de cabine zien mij er dan weer zeer stevig uit . Maar ja ,het is dat of 100 percent op schaal zijn en zo fragiel als wat zijn zoals bij die rangeerlok op shapeways .reeks 83 of 85 ik weet het niet meer juist .   

de 84 dus  ;D
idd fragiel is dat wel, maar goed mits wat aanpaswerk eenmaal chassis erin zit, komt dat wel goed.
Greetz

Thommy

Jappy

Mooie dingetjes! Ik spot bijvoorbeeld ook enkele dingetjes in schaal N. Is het de bedoeling deze ook te koop aan te bieden?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

Citaat van: Rochevalien op 27 mei 2023, 17:48:14 PMAllemaal goed en wel , die geprinte modellen maar daar is VEEEL afschuurwerk aan en dat is dikwijls niet op de gemakkelijkste of beste plaatsen . De louvres in de deuren van het motorgedeelte bv of de kasten daaronder . De trapjes onder de cabine zien mij er dan weer zeer stevig uit . Maar ja ,het is dat of 100 percent op schaal zijn en zo fragiel als wat zijn zoals bij die rangeerlok op shapeways .reeks 83 of 85 ik weet het niet meer juist .   
Ja t printwerk kan tegenwoordig met een goede printer (prijsklasse 2 mooie locs) en wat meer geduld (dunnere laagjes printen, dus duurt langer) wel wat beter. Evengoed zie ik weinig schuurwerk rond de louvres etc, en bedenk dat de meeste prints op de foto zo te zien spoor N zijn.
Verder uh ja, tis een beetje een dooddoener maar soms kost t een beetje moeite als je wat bijzonders wilt hebben zoals zo'n loc die niet kant en klaar te koop is...

Rochevalien

Als je op de foto klikt ,kom je op de Flikr pagina en daar kun je nog eens vergroten .
Ik zie daar zeer duidelijk printlijnen op het dak van de kleine rangeerlok en zelfs een piramidevormig dak van de bagagewagon . Allemaal in Ho volgens mij . Dat krijg je alleen weg door te schuren ,een spuitplamuur te gebruiken ,nogmaals te schuren enz.

Floris

ja precies, dak en huif, niet de louvres etc waar je t over had. En als je dan toch op die foto's zit te kijken, volgens mij heeft die grote loc gewoon een nem-koppelschacht en is dus neem ik aan H0, dat maakt de rest N.... Het hele spul staat op een boek, dat helpt ook wel qua schaal inschatten...

rojema

Mooi , maar is ondertussen het chassis en aandrijving al beschikbaar ?
Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

Peter

#9
In afwachting....de 9201

PS: Pierre is met verlof

nmbs9201kap-new by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

ER staan nog prachtige modellen op het lijstje
Meer hierover als Pierre terug uit vakantie is

nmbs8300-assy by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Nog een paar foto's
en...voor de 84 is ook al een verbeterde motorisatie

7200kap-assy by Peter Verlooy, on Flickr

nmbs253002kap by Peter Verlooy, on Flickr

nmbs252001kap by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Wie is deze Pierre? Kan deze ook gecontacteerd worden?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Herwig

#13
    het betreft hier hoogstvermoedelijk een     -gedeeltelijke-    herhaling .... 
   
    https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?msg=495291

     https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?msg=500399

svvander

Bedankt voor de verduidelijking. Dit had ik inderdaad al heel lang geleden eens zien doorkomen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be