Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Moyse Belgian style

Gestart door rixke rail, 27 mei 2023, 10:04:22 AM

rixke rail

 
Een poging tot lookalike van deze lieverdjes, op basis van de Franse versie van REE Modèles. Moyse SNCF

moyse_00 by Eric  Baert, on Flickr


moyse_02 by Eric  Baert, on Flickr

Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

7 personen vinden dit leuk.

Bedankt hiervoor,
denk ik ...  :-X
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Citaat van: rixke rail op 29 mei 2023, 22:31:41 PM7 personen vinden dit leuk.

8 naar mijn idee  ::)

Ik wil wel wat verduidelijken:
"Leuk": Op het eerste gezicht gelijkend, goeie poging, ...
Als je er een "zoek de 7 verschillen" van wil maken, dan vind je die wel
Wat me meest opvalt zijn de decals
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

#3
Ja, Gerolf, de sncf-versie is ook een ander model, de nmbs versies hadden twee even lange motorkappen, lijkt het, naar voren aflopend en met de stuurpost in het midden. Het dak moest ook aangepast worden. Het is dus effectief een lookalike ...
En de decal moet ik herdoen want wat te strak afgesneden bovenaan, zodat hij losgekomen is bovenaan bij het indrukken ... :-[
En de b moet kleiner zijn ...

Het zijn overigens vrij sterke dingetjes, ik heb 'm zitten testen met 4 wagentjes en zonder moeite ...  8)

Modelspoorse groeten,
Eric

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Floris

Als de decal er toch af gaat zou je nog zo'n rond ventilatorgat in de snuit kunnen maken, vind ik wel typisch voor die oude moyses.
https://www.deviantart.com/kanyiko/art/Treignes-211214-Moyse-Twins-501916805