Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe ACME NS Traxx

Gestart door the_gold, 20 mei 2023, 11:47:57 AM

the_gold

Loc bestemd voor benelux treinen met bijhorende logo's NMBS/NS.

AC versies komen later dit jaar.

https://www.huenerbein.de/ACME-90208-NS-E-Lok-E-186-010-Ep.VI-DC-TRAXX-BNL/42-90208

mardig23

Vandaag heb ik de AC versie ontvangen van deze loc.

Mooie loc, maar man man, die programmatie van die decoders is alweer een drama.

Hoe moeilijk kan dat nu zijn om op zijn minst die loc eens te testen alvorens dat uit te leveren?

Morgen alweer een mail naar de leverancier, strontbeu ben ik het eigenlijk...

Mvg Karl

the_gold

De mijne is ook retour. Lakschade...die metalen geverfde onderdelen zijn niet duurzaam en komen los door warmte/koude uitzetting of bij de minste tik.

De roco is ook nog een kanshebber...daar moet je wel de bnlx decals zelf op aanbrengen.

mardig23

Hier was er ook een treeplaat op de kop omgebogen.
Heb ik gelukkig recht gekregen zonder verdere schade.

Ik ga hem vermoedelijk wel houden want hij vormt een (sandwich)koppel met de ACME 186 001, en er is met de Roco toch wel wat verschil in look and feel...

Maar die decoder :o

bvb:
F5= cabineverlichting.
Wat gaat er aan, de schijnwerper. :-\

En hoe kan je nu in al die jaren nog een BNL traxx maken waarvan dat derde licht zo fel is dat jer er niet in kan kijken, en je kan het ook nog eens niet uitschakelen... :-X

Ik weet het #FWP, maar we betalen er toch stevig wat geld voor denk ik dan...
Mvg Karl

Olivier77

Beste Karl,

Heeft de Acme lok in 3R nog altijd wielen met te kleine flenzen ?
Ik heb zowel Roco als Acme Traxxen en zie toch heel, heel weinig verschil
in afwerking.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

mardig23

Hoi Olivier,

Ik weet het eigenlijk niet.
Er is wel duidelijk een verschil in wielen tussen de oudere 186 001 en de huidige 186 010.

De 001 lijkt eigenlijk grotere wielen en flenzen te hebben (hoewel ik deze loc ook nieuw kocht dacht ik).
De huidige 010 rijdt op C-rails in elk geval goed, en over de wissels maar heeft duidelijk kleinere wielen en vooral lagere flenzen...

En de Roco ligt inderdaad dichter bij de ACME dan bvb bij de Piko of de Brawa.
Maar ik hoopte hier op "the perfect twin" ;)
Mvg Karl

the_gold


Bart12

Vandaag een daguitstapje gemaakt naar Vlaardingen om er de MTE winkel te bewonderen en m'n 186 010 af te halen.
Gezellig stadje en mooi winkeltje met heel veel modellen, netjes in verlichtte vitrines, met vrij veel Belgisch nog.
De Roco stond er ook, dus heb ik ze daar nog vergeleken (en nog wat getwijfeld).
Ik denk dat de Roco het dak iets nauwkeuriger heeft: de antislipvakken ontbreken bij de ACME, en bij ACME zijn de AC panto's op de uiteinden identiek uitgevoerd, terwijl Roco een smallere Belgische AC panto heeft zoals het grotere voorbeeld. (DC panto's bij beiden zijn heel waarheidsgetrouw)
Anderzijds leek de rest van de kast iets fijner afgewerkt bij de ACME dan bij Roco.
Ben dan toch maar bij m'n ACME gebleven die ik had gereserveerd.

Inderdaad, die F5 laat de bovenste koplamp branden...

Ik vind dat hij wel veel lawaai maakt op de C-rails in vergelijking met mijn andere modellen, is dat normaal?
Zelfs een hoog piepend toontje...

Verder wel geen stukken los of krom, wat toch al iets is, als ik andere fora lees.