Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

class 66

Gestart door Kris, 20 april 2023, 21:20:00 PM

Kris

Hallo,
Een Klant van ons  vroeg of hij zijn vrachtwagen enkele dagen bij ons mocht parkeren , is op weg naar Engeland
Mijn collega's weten dat ik iets doe met modeltreinen in een iets grotere schaal (O) maar ze vinden dat ik nu wel een beetje overdrijf
[/url]classe 66 by kris heyde, on Flickr[/img]
Kris

Klaas Zondervan

Geen wonder dat hij even wilde parkeren. Het middendeel van de vrachtwagencombi bezwijkt bijna onder het gewicht van het voorste draaistel. Zo haalt hij Engeland niet zonder brokken. :D

Herwig

#2
   Zak 's even door, zak 's lekker door ...

   Ziet er onrustwekkend uit.

Boemeltrein

Ze hebben het niet gesnapt :o , in Zwitserland gaan de vrachtwagens op de trein en niet andersom..

Kris

#4
Hallo ,

Toont erger op de foto dan het is , ik ben daarnet nog eens gaan kijken

mvg

Herwig

.

  cijfers ?     ;)

  draagvermogen dieplader ?  ( specifiek op dat 'tussenstuk' , lijkt wel een hangbrug . . .)
  gewicht loc ?

rgp

Een hangbrug ? Hebt ge al eens een vleugel van een vliegtuig zien "plooien" ?  Wees gelukkig anders brak hij.

Herwig

#7
  hangend van  'buffer-naar-buffer'  kan blijkbaar ook ...               ( zo'n Mak is wel ong. 5m korter dan een GM class 66 (21,5m) )       

  https://2.bp.blogspot.com/-lA1m6YgrG_I/V7zE357VuwI/AAAAAAAAsEM/0VAw4SXM7EsVSiYLr1nQpi6Dawl_yh9iACLcB/s1600/i-
  Kirkenes%2BScania%2BBarents%2BExpressen2.jpg

dani

die bloemekes zijn er los over ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Kris

Hallo
Op de loc staat 126 ton , volgens de begeleiding was het totaalgewicht combinatie ongeveer 180 ton
Kris