MSM 235

Gestart door doomslu, 20 april 2023, 08:28:45 AM

D_Loc

Ik zie hem vandaag in de PostNL app staan dus verwacht dat ie straks in de brievenbus ligt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Bonaza

Mijn felecitaties voor het artikel over de gebarsten tandwielen van de Van Biervliet locomotief. Een prachtig praktijk artikel over het openen en herstellen van deze loc. Graag meer praktijk artikels in deze vorm. Openen locs smeren , koolborstels vervangen enzovoort.

Marcel

spock

En helaas, ook vandaag geen MSM

Michael

Citaat van: spock op 04 mei 2023, 22:00:25 PMEn helaas, ook vandaag geen MSM


Geduld is een schone zaak, ook bij mij nog niet bezorgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

hans63

jawel, hier nu toch bezorgd.  :)

mark7758

Eindelijk binnen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brossel

#23
Hier gisteren eindelijk ook ontvangen!

Weer een prachtig nummer! De beide modelbanen zijn fraai in beeld gebracht waarbij ik een groot zwak heb voor de modelbaan Zuidkaai van Stephen van den Brande. Heel fijn hoe de sfeer van de Antwerpse haven door hem in model is omgezet! Complimenten ook voor de mooie foto's.

Door het artikel over de SBB resto's ben ik nu ook aan het twijfelen geraakt me een oranje exemplaar aan te schaffen!

En het artikel over de stationsnaamborden komt als geroepen voor mijn eigen baantje in opbouw. Super bedankt voor de Excell, die is meteen opgeslagen en gaan we toepassen!

Het artikel over het vervangen van de draaistellen van de VBV 55-ers is goed duidelijk te volgen, waarvan akte. Ik vind wel wat van de prijs van de draaistellen, zoals VBV die nu aanbied, maar dat staat buiten MSM en zal ik daarom voor mij houden...

Tot slot een kleine opmerking op het artikel over de zelfbouw goederenwagons voor suikertransport:
De foto B met de sleep echte wagons is niet gemaakt aan de suikerfabriek in Wanze, maar in het voormalige station van Couillet-Montignies in de Charleroise voorsteden.

Mvgr
Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Michael

Gisteren in Swifterbant bezorgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: Brossel op 06 mei 2023, 12:12:38 PMHier gisteren eindelijk ook ontvangen!

Weer een prachtig nummer! De beide modelbanen zijn fraai in beeld gebracht waarbij ik een groot zwak heb voor de modelbaan Zuidkaai van Stephen van den Brande. Heel fijn hoe de sfeer van de Antwerpse haven door hem in model is omgezet! Complimenten ook voor de mooie foto's.

Door het artikel over de SBB resto's ben ik nu ook aan het twijfelen geraakt me een oranje exemplaar aan te schaffen!

En het artikel over de stationsnaamborden komt als geroepen voor mijn eigen baantje in opbouw. Super bedankt voor de Excell, die is meteen opgeslagen en gaan we toepassen!

Het artikel over het vervangen van de draaistellen van de VBV 55-ers is goed duidelijk te volgen, waarvan akte. Ik vind wel wat van de prijs van de draaistellen, zoals VBV die nu aanbied, maar dat staat buiten MSM en zal ik daarom voor mij houden...

Tot slot een kleine opmerking op het artikel over de zelfbouw goederenwagons voor suikertransport:
De foto B met de sleep echte wagons is niet gemaakt aan de suikerfabriek in Wanze, maar in het voormalige station van Couillet-Montignies in de Charleroise voorsteden.

Mvgr
Davy
Bedankt voor de complimenten, Davy.

Die bewuste foto met suikerwagens, daar zijn we achter gekomen net op het ogenblik dat het blad al naar de drukker verstuurd was. Helaas net te laat dus.  :(

Nogmaals dank voor jouw foto bij het artikel over de stationsborden.
Enkele dagen geleden heb ik een nieuwe versie van de Excel op de website gezet.
Dankzij een aandachtige collega ben ik op de mogelijkheid gekomen om de letters iets verder uit mekaar te zetten, zodat het resultaat beter overeenkomt met de werkelijkheid.
Alle feedback of opmerkingen over deze Excel zijn welkom.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Nighttrain

Magazine ligt bij al eventjes op tafel, nu pas de tijd genomen om het te lezen.
Verbaasd en verheugd over het feit dat mijn werkgever (Cuypers Vorkliften nv) prominent in beeld komt op Zuidkaai.
Is er mogelijkheid om dit artikel digitaal te ontvangen?
Is deze baan ook exposeerbaar? De firma is momenteel een nieuwe garage aan het bouwen/inrichten, en het zou leuk zijn moest dit op festiviteiten daarrond ten toon gesteld wordt.
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

D_Loc

De baan stond op MOB Expo, ik heb er een filmpje van gemaakt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

PeterVG

Beste redactie. Met de bouwbeschrijving om zelf een NMBS goederenwagen voor stortgoederen te bouwen ben ikzelf zeer blij. Graag wil ik er mee aan de slag gaan maar evident is dat niet. Ik mis afmetingen om de individuele onderdeeltjes uit te snijden. Is het niet mogelijk om deze afmetingen op één of andere manier ter beschikking te stellen. Nu moet ieder voor zich met een rekenmachine aan de gang om alle onderdeeltjes uit te rekenen. Het zou een grote meerwaarde zijn als dit type van artikels gepaard gaat met een tekening waarop de individuele onderdeeltjes afgebeeld staan zodat we de afmetingen daarvan makkelijk kunnen afleiden.
Deze grijze versie voor het vervoer van kalk is een leuke kleurvariant.

Type2000F by Pim Van Gestel, on Flickr