Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

cabine verlichting belgische locs

Gestart door thalysken, 02 december 2006, 12:47:43 PM

thalysken

Al de mensen die een belgische loc hebben met cabine verlichting moeten hier een beetje uitleg over geven+eventueel een foto.

Jurgen

Ik zie het nut van deze topic niet. [}:)]
Het lichtje in mijn reeks 45 gaat aan en uit. Bij het rijden is dit altijd uit, net zoals in het echt.
Meer valt er echt niet over te vertellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TrainTechnology

Thalysken,

Ik veronderstel dat je op zoek bent naar een antwoord op de vraag "hoe begin ik hieraan?".
Wel, de eenvoudigste manier is door een witte SMD-LED (liefst warm wit) van twee fijne draadjes te voorzien (gelakte draad of heel fijne montagedraad zoals je dikwijls in decodersetjes vindt). Deze LED kleef je dan tegen de binnenkant van het dak van de cabine, de draadjes aansluiten op een decoder-uitgang (met een weerstand in ??n van de draadjes, anders is het snel gedaan met de LED) en licht geven maar !

Dit is iets simpeler voorgesteld dan het allemaal is: je moet plaats vinden voor de LED, voor de draadjes, je moet eerst en vooral de cabine van je loc kunnen bereiken (niet altijd even vanzelfsprekend), en je moet het geheel dan nog op een goeie manier op de decoder aansluiten. Even prutswerk, maar het is best mogelijk !

Foto's heb ik helaas niet bij de hand, maar ik ben ervan overtuigd dat er hier anderen zijn die dat wel hebben...

Groetjes,
Mattias

argilla

kijk eens bij conrad Die hebben een setje dat je enkel noch dient aan te sluiten op je decoder De uitleg hoe staat duidelijk in het bijgevoegd boekje.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15