Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Winkel(s) in Antwerpen

Gestart door janieburton, 24 maart 2023, 12:46:42 PM

janieburton

Is er (Zijn er) nog (een) winkel(s) in Antwerpen die modeltreinen en accessoires zoals decoders verkopen?
 

Peter

Ik weet geen winkel meer in het Antwerpse waar je nog modelspoor kan kopen.
De, volgens mij, dichst bijzijnde , is Modelstrein paradise in Sint Niklaas
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

  Vanuit het noorden van Antwerpen-Stad valt te overwegen om naar NL-Roosendaal-West, winkel "Marnan" te rijden.
  Gedurende de dag (buiten spits) een vlotte verbinding. En geen Ring, noch Kennedy- of Konijnenpijp   ;)

SuSke

Waarbij Modeltrein Paradijs ook moeilijk een 'winkel' te noemen is. Je kan er op 2 dagen terecht. Maar zoals alle 'winkels' ook bereikbaar via mail en webshop.
Je hebt in Berchem ook nog HST-Verhaegen, zonder fysieke winkel weliswaar maar evenzeer bereikbaar via mail, website en webshop.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Wij rijden regelmatig met de trein naar Roosendaal. Om het uur een rechtstreekse verbinding van uit Puurs-Boom-Hoboken Antwerpen enz.
Lijn 52
Met de auto via Kappellen - Essen de grens over en rechtsaf de straat te volgen
Dit is een van de redenen dat ik in Duitsland bij Modellbahnshop Lippen bestel (snel- goedkoper-enorme keuze en uitstekende service)
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Conclusie: In Antwerpen stad en groot Antwerpen is er geen enkele "fysieke modeltreinwinkel".

Vraagje aan Luc Dooms: kan er eens geen lijst op het forum geplaats worden van fysieke modelspoorwinkels in België?

Verschooten was voor mij ideaal daar ik het via het openbaar vervoer kon bereiken.

Citaat van: Peter op 24 maart 2023, 15:14:52 PMDit is een van de redenen dat ik in Duitsland bij Modellbahnshop Lippen bestel (snel- goedkoper-enorme keuze en uitstekende service)

Dat is dan het alternatief, zeer zeker scherpe prijzen en goede service en enorme keuze.
 

Geert

#6
Citaat van: janieburton op 25 maart 2023, 13:10:50 PMVraagje aan Luc Dooms: kan er eens geen lijst op het forum geplaats worden van fysieke modelspoorwinkels in België?

Die staan toch in ons fysiek lijfblad  ;)

(En als modelspoorwinkels geen geld willen uitgeven aan advertenties, is dat hun probleem...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

guy holbrecht

Zonder een stok in het hoederhok te willen gooien, kan je ook een andere conclusie trekken: hoe meer je in het buitenland koopt, hoe meer fysieke winkels hier gaan verdwijnen. Principieel koop ik dus niet in het buitenland. De laatste jaren krijg ik een goeie service tegen aanvaardbare prijzen in een modeltreinwinkel in het Leuvense en ook bij eentje in het verre Limburg. En sinds enkele jaren kan ik ook in de buurt terecht bij een zaak die ooit begon met tweedehands materiaal, maar sinds kort meer en meer nieuw materiaal aanbiedt. Kost het me dan een euro meer? Wellicht wel, maar regelmatig in een "echte" modeltreinwinkel rondsnuisteren vind ik nog altijd aangenamer dan het internet af te zoeken

Metpetergaathetbeter

blijkbaar houdt de winkel in AALST ook uitverkoop tot eind mei !

Metpetergaathetbeter

op FB te lezen afprijzigen zijn er al 20,30 en meer %

Metpetergaathetbeter

Citaat van: guy holbrecht op 25 maart 2023, 13:46:15 PMZonder een stok in het hoederhok te willen gooien, kan je ook een andere conclusie trekken: hoe meer je in het buitenland koopt, hoe meer fysieke winkels hier gaan verdwijnen. Principieel koop ik dus niet in het buitenland.
hier net zo, als het buitenland al eens gebeurd eerder zeldzaam is het nog een een fysieke winkel, dat geklaag over verdwijnende winkels wordt veel geopperdhier zelfs door mensen die eigenlijk altijd in het buitenland gaan kopen, maar met hun "klodden wij durven zelfs al eens de term bescheten commissies"gebruiken wel onze winkeliers gaan lastigvallen (dan zijn ze opeens goed genoeg) !

Boemeltrein

Ik woon in Valais (Wallis) in Zwitserland, de hoofdstad Sion telt +/- 25.000 inwoners, verleden jaar is er modelspoorwinkel gesloten, de man ging op zijn welverdiende pensioen. Maar niet erg er zijn hier nog 2 ander modelspoorwinkels en dat voor zo'n kleine stad, toch loert er nog een komende sluiting, één van 2 is ook al voorbij de pensioenleeftijd maar zolang de gezondheid en vrouwlief het goed vindt blijft hij het voortdoen, t'is een kletskous ook die man. Verder is er nog een zaak in RC-modelbouw vliegtuigen, helicopters, drones enz. Na enkele jaren kan ik zeggen er hier nog véél modelspoorwinkels zijn. Import is hier ook een dure grap met invoerrechten en douanekosten. Misschien is dit de redding van de winkels hier?

Alberke

Verdraaid, ik mis Verschooten!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

755philippe

Ik ook want het was verdraaid gemakkelijk als je iets nodig had. Het kleinste onderdeeltje moet je nu via e-commerce gaan bestellen met verzendkosten die soms hoger liggen dan wat je nodig hebt.
Mvg


SirGresley

Vroeger, pré-corona, kon je er nog verschillende handelaren in Woluwe vinden maar dat is ook serieus geminderd.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama