Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Le mythe de Ferbach

Gestart door Koen, 08 maart 2023, 10:54:54 AM

Koen

Sinds begin deze maand is deel 2 op de site van Jacques Le Plat geplaatst. Veel leesplezier.

http://www.ferbach.be/html_fr/frcamythe.htm

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erwin9

TOP !  Altijd leuk om te lezen, en nog veel om van te leren. Heel erg leuk dat Jacques dit allemaal wil delen met de lezers. Het is een top-modelbouwer met veel oog voor compositie, techniek en realisme. Jammer dat het boek niet "gedrukt" in de handel komt, maar op deze manier kan het ook.
Voor mij is het in alle geval enkele uurtjes genieten van de beschrijvingen en de foto's!
Respect voor Jacques! Modelbouw op hoog nivo :)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Klaas Zondervan

Heb even de plaatjes bekeken. Ziet er goed uit. Voor de tekst wacht ik op de Duitse vertaling, dat leest voor mij makkelijker.

Herwig

#3
  Gaan we later lezen, ook al is het spijtig genoeg geen papieren boek.
  Zijn 1ste "Ferbach"-lectuur was erg leerrijk toentertijd.

  Opmerkelijk:  die Trix-demobaan (episode1, pag.7) is niet zo maar een klassiek open ovaal. 
  Er is een verticale scheidingswand (ongeveer) in het midden  +  decorgebouwen.
  En dus waarschijnlijk een fiddle yard/opstelsporen achteraan.
  Super modern .

erwin9

Herwig,
Jacques is altijd al zeer "visionair" geweest. Ik heb de eer gehad om enkele malen bij Jacques thuis zijn modelbaan in de "kelder" te bezichtigen. Fenomenaal!
Jacques hoort absoluut tot de topmodelbouwers van Belgiƫ ... en omstreken :)
Een zeer aimabel man!
Zijn eerste boek "Groetjes uit Ferbach" mag zeker gezien worden als een bijbel voor modelbouwers, vooral naar realistische modelspoorbanen.  Bij mij staat het boek altijd binnen handbereik, het blijft boeien!
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas