Beginnertje???

Gestart door n/a, 29 november 2006, 13:40:01 PM

timbo

citaat:
Geplaatst door ysbeer

CiteerGeplaatst door timbo

ik ben meer van het landschap echt HEEL goed nabootsen.
dus als je/iemand foto's van zijn landschap zou hebben en naar mij sturen zou dat heel fijn zijn..

alvast bedankt

e-mail adres: tim_lamers_1994@hotmail.com


kijk eens op de twee links hier onder.
wim


mag ik vragen hoe oud uw zoon is, want die ''WERELD'' van hem (want het is een hele wereld) is gewoon fantastisch..
zelfs mijn vader die toen hij jong was tientallen van treinplaten gemaakt bewondert zijn werk..

bedankt voor de links..

heb je nog starter tips voor mij wat betreft het landschap enzo..

alvast bedankt groeten tim

Ludwig

Tim,
Als ik je een boek mag aanraden dan is het Praktijkboek Modelspoorwegen van Gerard Tombroek uitgegeven door Schuyt & Co.
Dit boek is wel al wat jaartjes oud maar nog steeds de moeite om te lezen vooraleer je aan je baan te begint.
Nieuw zal je het misschien niet meer vinden maar op 2de hands sites allerhande kom je het nog tegen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Als je vooral in foto's van landschappen ge?nteresseerd bent: al eens van Modelspoormagazine gehoord? Het huidige nummer bevat best wat knappe foto's. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefan Appelmans

Kijk eens naar dit:

http://rictrain.skynetblogs.be

Dat is over de baan van een kameraad. Het is in het frans maar photos spreken van zichzelf, op de lijst rechts, "archive" zijn er een hele hoop.
Dat zegt natuurlijk niet HOE je dat allemaal moet maken, maar dat kan zo niet in een keer uitgelegd worden, dat komt wel.
In modeltrein-tentoonstellingen is er ook altijd heel veel te zien en te leren.
stefan.

ysbeer

citaat:
wim


mag ik vragen hoe oud uw zoon is, want die ''WERELD'' van hem (want het is een hele wereld) is gewoon fantastisch..
zelfs mijn vader die toen hij jong was tientallen van treinplaten gemaakt bewondert zijn werk..

bedankt voor de links..

heb je nog starter tips voor mij wat betreft het landschap enzo..

alvast bedankt groeten tim


ja mijn zoon is ondertusse 42 jaar,en zoals je mms heb gelezen in 1998 aan de baan begonnen.
Het is niet zijn eerste,als jongen van 13 was hij al actief met allerhande materiaal om landschap te bouwen.
Ook mijn baan is niet de eerste maar wel de grootste tot nu toe.
Soms dnk ik weleens te groot.
Lanschap bouwen moet je leren door kijken,lezen en vooral proberen.
Je zou versteld staan als we vertelde wat we allemaal niet heb gebruikt als verf,meng massa voor gips,soms hoe gekker hoe mooier.
mijn baan ligt op dit moment deels uit elkaar,en het zal zeker nog tot de winter duren voor er weer gereden kan worden.
oke heb je ooit een zin in wat meer informatie of raad mail maar.
ik(wij)wonen niet zover weg Bladel en Eersel(kempen).
wim

timbo

hallo,,

ik heb net een berg gemaakt en die is niet mislukt( gelukkig[:D][:D][:D]).
maar nu vraag ik me af wat zou de beste volgorde zijn om te doen?
eerst alles op de plaat tekenen of eerst grasmat neerleggen of hoe??
zou fijn zijn als jullie jullie plan van aanpak konden vertellen(schrijven)

groet tim

doomslu

citaat:
Geplaatst door timbo

hallo,,

ik heb net een berg gemaakt en die is niet mislukt( gelukkig[:D][:D][:D]).
maar nu vraag ik me af wat zou de beste volgorde zijn om te doen?
eerst alles op de plaat tekenen of eerst grasmat neerleggen of hoe??
zou fijn zijn als jullie jullie plan van aanpak konden vertellen(schrijven)

groet tim

Eerst een plan, dan een onderstel voor de baan, dan de sporen leggen en dan het landschap bouwen.

In dit draadje vertelt Fretbol hoe hij het landschap heeft gemaakt : http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6805
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *