Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ontraxs 2023

Gestart door martintje, 20 februari 2023, 20:59:13 PM

Rochevalien

Citaat van: Michael op 18 maart 2023, 11:53:37 AMGister leuke dag gehad op Ontraxs, mooie dingen gezien maar ik vond het erg druk. Geen foto gemaakt, er werd tot vervelends toe foto's en filmpjes gemaakt door mensen die denken dat ze daar alleen staan.

Je hebt ook mensen die nog oeverloos staan te lullerikken terwijl ze nog voor een baan staan , zoals die van Wim bv . Alsof er geen andere mensen zijn die ook wel eens een stukje van zo een meesterwerk willen zien . 

vyncky

't was weer een prachtige tentoonstelling, gefeliciteerd aan de organisatie.

Leuke workshops, toffe babbels, Ik heb weer wat bijgeleerd en een leuke dag gehad.

Op naar de volgende expo  :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Citaat van: Rochevalien op 18 maart 2023, 18:19:55 PMJe hebt ook mensen die nog oeverloos staan te lullerikken terwijl ze nog voor een baan staan
Is niet alleen op modelspoortentoonstellingen. Ook in de supermarkt of op het fietspad, mensen die gewoon niet in de gaten hebben dat ze in de weg staan.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Klaas Zondervan op 19 maart 2023, 13:34:20 PMOok in de supermarkt of op het fietspad, mensen die gewoon niet in de gaten hebben dat ze in de weg staan.
er zijn er dus wel die zich daar heel bewust zijn valt dan op te maken over de reactie die je krijgt als je beleefd "sorry of pardon" zegt. Koning is klant zeggen ze dan maar sommigen denken Keizer te zijn !

Herwig

#19
 "Kijken, niets aanraken, maximum 2 à 3 foto's en dan meteen doorlopen aub/svp." .                  Volgende ...            ;)

Rochevalien


er zijn er dus wel die zich daar heel bewust zijn valt dan op te maken over de reactie die je krijgt als je beleefd "sorry of pardon" zegt. Koning is klant zeggen ze dan maar sommigen denken Keizer te zijn !
[/quote]

Een zeer terechte opmerking Peter , ik maak dat ook regelmatig mee . Ik zeg altijd eerst 'pardon' of 'sorry'. Als er dan geen reactie komt duw ik gewoon hun winkelkarretje opzij .Heb wel ooit eens de opmerking gekregen : Amaai ,gijhet gienne tijjd zeker?   

vanmiegroet

Ik ben vandaag ne keer langsgeweest, het was schoon om te zien en ook een aantal bekenden tegengekomen.
Natuurlijk had ik mezelf voorgenomen niks aan te schaffen  ::)

En toen passeerde ik het landschapsgerief. Hierdoor kan ik mezelf enkel nog maar volgende vraag stellen:  :P
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

Het was een heel mooie mix aan mooie modelspoorwegen, voor elk wat wils op gebied van thema en schaal. En bovendien een zeer internationaal deelnemersveld.
Proficiat aan de mannen die dat bij elkaar hebben gekregen!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Mensen, bedankt voor het bezoek. Waren 3 erg leuke dagen!

Koen

Helaas kon ik door omstandigheden niet aanwezig zijn.
Zijn er nog foto's van dit prachtige evenement?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mahtoska1


Klaas Zondervan

Citaat van: Koen op 20 maart 2023, 15:08:07 PMZijn er nog foto's van dit prachtige evenement?
De meeste foto's vind je bij de noorderburen.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php
Op youtube schijnen nog wat filmpjes te staan, maar daar heb ik nog niet gekeken.

sdz1976

Wouter en ik hebben ons zeer goed geamuseerd, zowel tijdens als na de beurs :D
Nog eens merci aan de organisatie, en de talrijke bezoekers.
De kwaliteit was idd om van te snoepen.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Koen

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 maart 2023, 16:34:48 PM
Citaat van: Koen op 20 maart 2023, 15:08:07 PMZijn er nog foto's van dit prachtige evenement?
De meeste foto's vind je bij de noorderburen.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php
Op youtube schijnen nog wat filmpjes te staan, maar daar heb ik nog niet gekeken.

Bedankt Klaas!
Nooit te oud om te leren

Tothebeach

Als lid van team Wijnhoud heb ik samen met Bas Vrij een eigen invulling kunnen geven aan de beurs. 3 dagen zaten we gezamenlijk achter een tafeltje inlichtingen te geven over het plannen van een modelbaan, de plannen die Wim en Bas hebben en het bouwen van huisje van eenvoudige materialen met als basis karton.

We hebben veel enthousiaste mensen langs zien komen en we hebben leuke gesprekken gehad. Waarbij veel mensen verbaasd waren over dat wat je met een potlood, scherp mes wat lijm en verf kunt bereiken. Van hun leerde ik dat het extra attribuut, de vaste hand, ook onmisbaar was. Hetgeen ik onmiddellijk erkende.

Wel heb ik (onbewust) op wat gevoelige tenen getrapt, met mijn motto: als het met een lasercutter kan kan het ook met een mesje, maar zo sta ik er nu eenmaal in. Mijn excuses als het pijn deed ;)

Ook heb ik de banen bekeken. Niet zo goed als anderen onder ons, aan de andere kant heb ik dan wel weer opmerkelijke gesprekken gehad met de bouwers en bouwerbegeleiders.

The Escondido row; Elmar Manfroid (N)

Een opmerkelijke modelbaan met een geringe diepte. Door de goede achtergrond werd dat wel goed rechtgetrokken. Ik heb er met bewondering naar staan kijken.

La Plaine Saint-Denis; Wieger Pasman (hO)

Een wat vage foto van een opmerkelijke pendelautomaat. Een ontzettend leuk baantje van Wieger. Hij heeft goed geobserveerd en dat knap weten om te zetten op schaal. Ook zijn er vele leuke details te zien, waaronder de wasmachine, koelkast, bierkratten en  de tuinstoelen (die zijn in 1 stuk geëtst, heb ik gehoord....).

Old England; Samuel de Zutter (Oe)

Het fijne van de banen van Samuel is, dat er altijd wel weer details zijn, die gemaakt zijn uit materialen die je niet verwacht. Ook deze baan heeft weer van die grappige dingen. Mooie details zijn de vaten die in duigen liggen bij de kuiper, de kaartspeler en de rommel in de schuren.

Anschluß Wolf; Jens Petermann (hOe)

Een verrassing voor mij, De licht glooiende helling naar boven, het beekje vooraan en de vele bomen die het tot een bos maken. Door deze setting bekeek je deze modelbaan als een vakantieganger aan de andere kant van de beek.

Graag wil ik alle mensen bedanken voor de organisatie. Ik heb hele prettige gesprekken gehad met enkele organisatoren en deelnemers, er hing een heerlijk ontspannen sfeer en er stonden leuke banen en demo's. Een geslaagd evenement, zou ik zeggen.
Volgende week komt er nog een tweede deel.

Een uitgebreider verslag met wat meer foto's en toelichting is te lezen op mijn blog.

Groet,
michel