Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

6219 bewaard door SDP

Gestart door vanmiegroet, 20 februari 2023, 18:05:37 PM

vanmiegroet

Voor degene die zich afvroegen waar de 6219 (de laatste groene en redelijk originele 62) naartoe was gegaan, ik heb goed nieuws: die staat nu veilig en wel bij de Stoomtrein Dendermonde Puurs.

Tekstje van de FB van SDP:
CiteerGisteren (18/02/2023) mochten we een nieuwe diesellocomotief toevoegen aan onze collectie 📣
De HLD 6219 werd gebouwd in 1961 bij BN en deed dienst bij de Belgische Spoorwegen als lijndiesel voor reizigers- en goederentreinen.
De locomotief zal periodiek worden ingezet bij onze VZW samen met de HLD 5922, die onze collectie aan lijndiesels compleet maakt. De eerste keer zal de locomotief rijden tijdens Scheldeland In Stoom op 1 & 2 juli 2023 📆

We bedanken de eigenaar Infrabel voor het vertrouwen en passie voor het historisch patrimonium 💪
Bron: https://www.facebook.com/stoomtreindendermondepuurs/posts/pfbid02D9woS8cVHahpV6ycmxMruWk3Z2Y8xkx47geBzxvq6zJVjhtLnzNnUJNGKsfU8ehHl


Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

mahtoska1


the_gold

Infrabel blijft dus eigenaar en geeft hem in bruikleen?

De 5540/5508 mag anders ook naar jullie hoor  ;)

vanmiegroet

Citaat van: mahtoska1 op 20 februari 2023, 18:28:25 PM
Prachtige aanwinst.
Merci  :D

Citaat van: the_gold op 20 februari 2023, 19:14:06 PM
Infrabel blijft dus eigenaar en geeft hem in bruikleen?

De 5540/5508 mag anders ook naar jullie hoor  ;)
Dat klopt, we hebben de 6219 in beheer. Hierdoor kan het geld dat normaal gezien naar een aankoop zou zijn gegaan rechtstreeks naar het onderhoud gaan. Hoewel ik niet tegen de 5508 of 5540 ben is er een groot verschil tussen ze kunnen bewaren, en ze werkelijk kunnen bewaren   :P
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

LDR

Citaat van: the_gold op 20 februari 2023, 19:14:06 PM
Infrabel blijft dus eigenaar en geeft hem in bruikleen?

Ja dat klopt.

the_gold

Citaat van: vanmiegroet op 20 februari 2023, 20:41:28 PM
Citaat van: mahtoska1 op 20 februari 2023, 18:28:25 PM
Prachtige aanwinst.
Merci  :D

Citaat van: the_gold op 20 februari 2023, 19:14:06 PM
Infrabel blijft dus eigenaar en geeft hem in bruikleen?

De 5540/5508 mag anders ook naar jullie hoor  ;)
Dat klopt, we hebben de 6219 in beheer. Hierdoor kan het geld dat normaal gezien naar een aankoop zou zijn gegaan rechtstreeks naar het onderhoud gaan. Hoewel ik niet tegen de 5508 of 5540 ben is er een groot verschil tussen ze kunnen bewaren, en ze werkelijk kunnen bewaren   :P

Normaal stond deze al even in park toch?
Hopelijk kunnen jullie deze later eventueel ook aankopen of is dat geen optie? Alvast een mooie verwezelijking!




vanmiegroet

Citaat van: the_gold op 20 februari 2023, 20:53:58 PM
Normaal stond deze al even in park toch?
Hopelijk kunnen jullie deze later eventueel ook aankopen of is dat geen optie? Alvast een mooie verwezelijking!
Wie weet ooit, maar in bewaring houden is ook goed  :)
De 6219 heeft inderdaad in Park gestaan, dat was vanaf 01/12/2018. Die heeft gelukkig altijd binnen gestaan en zelfs nog een opfrissing gekregen.
Technisch gezien verkeert die dan ook in goede staat
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

the_gold

Hopelijk komt deze zomer de andere groene infra 63er eens naar jullie opendeur! Ik kan niet wachten om jullie locs in actie te zien :D

vanmiegroet

Altijd welkom  ;D
Met de 5922 en 6219 in dienst zullen de dieselfanaten ook hun plezierke kunen hebben.

Trouwens: net een filmpke gevonden van de eerste meters dieselgeweld van de 6219 in Baasrode-Noord tijdens een rangering.
https://www.youtube.com/watch?v=sadZXV1iZWw
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

Scheldeland in stoom is weer iets om naar uit te kijken zoals vorige editie!

Deze Machine past er echt in het plaatje!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

Citaat van: evan op 21 februari 2023, 06:21:40 AM
Scheldeland in stoom is weer iets om naar uit te kijken zoals vorige editie!
Ik zal alvast al een plaatske in de K1 regelen  :P

Citaat van: evan op 21 februari 2023, 06:21:40 AM
Deze Machine past er echt in het plaatje!
Dat is de bedoeling  :)
Langzaam maar zeker hebben bouwen we een zéér representatieve dieselcollectie voor de streek: 6219, 5922 en een 82.
Natuurlijk zijn ook onze andere diesels even geliefd  8)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

vanmiegroet

Citaat van: ronny-vdv op 02 maart 2023, 01:28:06 AM
Foto is al verdwenen  :'(
vreemd, voor mij is de foto nog zichtbaar  ;D
Nu ja, het zou me niet verbazen mocht die soms onzichtbaar zijn: ik heb namelijk de facebook-link (adres afbeeling) gebruikt om ze hier toonbaar te krijgen  :P
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer