Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

NMBS-watertoren Denderleeuw verdwijnt

Gestart door oebr, 19 februari 2023, 19:40:04 PM

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Dat is jammer, die watertoren staat in mijn geheugen gegrift, daar fietste ik 4 keer per dag langs op weg naar school en naar huis.

Als er nog iemand in de gelegenheid is om foto's van de toren te maken hou ik mij aanbevolen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

Citaat van: Michael op 08 maart 2023, 14:31:39 PM
Als er nog iemand in de gelegenheid is om foto's van de toren te maken hou ik mij aanbevolen.

Misschien moet ik daar inderdaad eens wat tijd voor maken één van deze dagen.  Ik ben zelf opgegroeid in Welle (deelgemeente van Denderleeuw) en ken dit station vrij goed.   Met de grote vernieuwingswerken is het inderdaad jammer dat die toren verdwijnt.      Wie weet eens  "UrbEx'en" ...   Of gewoon eens van op de trein naar Brussel die daar langs rijdt .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Citaat van: dani op 08 maart 2023, 15:35:47 PM
Citaat van: Michael op 08 maart 2023, 14:31:39 PM
Als er nog iemand in de gelegenheid is om foto's van de toren te maken hou ik mij aanbevolen.

Misschien moet ik daar inderdaad eens wat tijd voor maken één van deze dagen.  Ik ben zelf opgegroeid in Welle (deelgemeente van Denderleeuw) en ken dit station vrij goed.   Met de grote vernieuwingswerken is het inderdaad jammer dat die toren verdwijnt.      Wie weet eens  "UrbEx'en" ...   Of gewoon eens van op de trein naar Brussel die daar langs rijdt .

Welle is mij niet onbekend... heb er ooit 2x meegedaan aan de 24Uren van Welle. Heel leuk jeugdhuis daar ook trouwens.
Ontopic: heel spijtig dat zulke zaken verdwijnen inderdaad.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be