Spoorvernieuwingen te Baasrode-Noord, Stoomtrein Dendermonde Puurs

Gestart door vanmiegroet, 19 februari 2023, 19:38:58 PM

vanmiegroet

Bij de Stoomtrein Dendermonde Puurs zijn we terug volop in de spoorvernieuwingen gevlogen.
Na een eerste werf (54m vernieuwing in Puurs) en opstart van de 2de werf  (vernieuwen van een overweg in Bornem) is tijd voor de 3de en direct de grootste werf van het jaar: de sporen vernieuwen in Baasrode-Noord.

Het is 2 keer 360 meter, in totaal 720 meter.
Op de eerste dag van de spoorvernieuwingen bracht RTV een bezoekje en ze maakten deze mooie reportage:

https://www.rtv.be/artikels/stoomtrein-dendermonde-puurs-start-grote-spoorvernieuwing-baasrode-a127095
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Geert

Knap vrijwilligerswerk en een mooie reportage. (en die kat op de achtergrond denkt er zijne van...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Stedahult

Mvh. Steef

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

vanmiegroet

Merci voor de complimenten mannen  ;D
Op Scheldeland in Stoom 1&2 juli 2023 (of andere ritdagen) kan het werk gecontroleerd worden  ::) :P
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer


evan

Goe bezig gasten! 

Twee weken terug waren we bij SDP op visite voor geluidsopnames en de dynamica die daar heerst bij deze vrijwilligers en gepassioneerden is echt ontzettend om mee te maken.  Ik heb er veel respect en bewondering voor.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.