Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Spielwarenmesse 2023

Gestart door wisselstromer, 01 februari 2023, 11:38:36 AM

wisselstromer

Hallo
Nu de spielwarenmesse in Nuernberg bezig is was ik eens gaan kijkenwie er allemaal stond. Ik moet zeggen dat er in hal 7a, die vroeger vol modeltreinen stond nu amper een kleine 10 modeltreinfabrikanten staat. Ook staan nu de andere modelbouwgroepen (auto, vliegtuig....) ook mee in de hal die verre van vol staat.
Heeft deze beurs nog een toekomst? De zeer hoge standprijzen en corona zullen er wel iets mee te maken hebben denk ik. Ik ben er een 10tal keer geweest, was steeds een leuke uitstap.
Of is net zoals hier in Brussel met het autosalon, waar oon enkele grote merken niet stonden, dit "soort beurzen" ten dode opgeschreven?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

rgp

Wim,

Ik heb de beurs in 87,88,92 en 2004? bezocht.  Het was de tijd dat internet nog niet bestond.

Zeker de eerste drie edities was dat het moment om de "nieuwigheden" te ontdekken.  De eerste info sijpelde pas door de week van de beurs zelf.  In de weken na de beurs kon je u dan verwachten aan kilo's nieuwigheden folders.

Vandaag zijn er geen jaar-nieuwigheden meer.  Ieder ogenblik is geschikt om iets aan te kondigen, al of niet gestructureerd (lente, zomer, herfst en winternieuwigheden, of lukraak)

De beurs onder zijn huidige vorm  (ik heb het dan tot en met vorige editie, dus enkel professioneel) heeft mijn inziens nog weinig nut.

Maar ja, wie ben ik. :D

Roland

Gert1

De Spielwarenmesse zelf is niet ten dode opgeschreven, maar voor modelspoor is het nu wel zo'n beetje afgelopen inderdaad.
Hopelijk neemt een van de publieksbeurzen deze rol min of meer over.

mvg,
Gert

Peter

Het nieuwe, zoals steeds uitstekende, Miba Messeheft verschijnt eind februari
Dat van mij is reeds gereserveerd
Met vriendelijke groeten
Peter