Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

B-models 2023 Catalogus pdf

Gestart door ceuleer, 29 januari 2023, 21:28:24 PM

Bart12

Wat jammer dat die Traxx er niet komt.
Welke bedragen worden er niet gevraagd voor een LS models Alphatrains Traxx, als je er al een kan vinden...
Zelfs de Alphatrains van Piko  gaan soms al richting de 200 euro, en dan ontbreekt de helft van de stukjes op het dak.

PeterVG

Citaat van: ACFI op 30 januari 2023, 12:33:19 PM
Hoelang heeft de HLD205 rondgereden in de jaren '70 livrei maar met oude nummers?
Ik vermoed dat dit slechts enkele maanden is geweest, tijdens 1970.
ACFI

Inderdaad, ik schat slechts een half jaar. De loc kwam eind mei 1970 na een herstelling in deze kleurstelling terug in dienst. Op 1 januari 1971 werd omgeschakeld naar 4 cijferige nummers. In mijn verzameling zit een foto van deze loc met 4 cijferige nummers met onderaan ook nog het oude nummer 205027 in kleine cijfers op het front.

BD1701

De Traxx locomotieven, dat was nu ook eens iets waar ik echt naar uitkeek, dus heeeel jammer, er zijn nochtans heel veel uitvoeringen die je kan maken, en zowat overal te zien. Er zijn inderdaad ook nog andere fabrikanten die deze loc in hun gamma hebben, maar hopelijk gaan ze er dan ook eens wat werk van maken om ons te voorzien van wat nieuwe uitvoeringen zoals de Rhenus, Crossrail, DB-Cargo, ....
 

ACFI

Citaat van: PeterVG op 30 januari 2023, 17:58:02 PM
Citaat van: ACFI op 30 januari 2023, 12:33:19 PM
Hoelang heeft de HLD205 rondgereden in de jaren '70 livrei maar met oude nummers?
Ik vermoed dat dit slechts enkele maanden is geweest, tijdens 1970.
ACFI

Inderdaad, ik schat slechts een half jaar. De loc kwam eind mei 1970 na een herstelling in deze kleurstelling terug in dienst. Op 1 januari 1971 werd omgeschakeld naar 4 cijferige nummers. In mijn verzameling zit een foto van deze loc met 4 cijferige nummers met onderaan ook nog het oude nummer 205027 in kleine cijfers op het front.

Dankjewel Peter.

Een beetje teveel op het randje van tijdperk III dus.

Spijtig, geen VBV model dus dit jaar. Ik had nochtans gehoopt op een 212 of 213, ook al zou dat model niet 100% zijn.

ACFI

filosoofke

Waarschijnlijk moeten we ons dan ook verwachten aan een prijsstijging van 25% op de producten die wel gerealiseerd gaan worden   :-\

Alex

Op de voorpagina staat part 1. Komt er misschien een part 2 met de traxxen en ook de dubbele containerwagons? Die zie ik ook niet langskomen namelijk.
Of is dit wishful thinking  ;D

Groet Alex

the_gold

Citaat van: Alex op 30 januari 2023, 20:14:45 PM
Op de voorpagina staat part 1. Komt er misschien een part 2 met de traxxen en ook de dubbele containerwagons? Die zie ik ook niet langskomen namelijk.
Of is dit wishful thinking  ;D

Groet Alex

Zoals je kan lezen komen er helaas nog geen traxxen.

Alex

Ik had mijn  8) op. Staat inderdaad op de achterpagina te lezen.
Maar dat part 1 intrigeert me wel weer haha