Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Deze foto kan choquerend zijn

Gestart door janieburton, 29 januari 2023, 20:39:16 PM

janieburton

Deze foto kan choquerend zijn wegens:

- niet op schaal zijn
- niet het correct aantal klinknagels hebben
- een halve spoorcatalogus op één vierkante meter
- te weinig scenery
- onrealistische scenery
- bomen zijn niet natuurgetrouw
- er staat meer dan één trein op de baan
- er kan meer dan één trein tegelijkertijd rijden
- men houd zich niet aan één bepaald tijdperk/onderwerp
- verschillende spoorwegmaatschappijen door elkaar

Conclusie: een baan waar men plezier aan kan beleven

 

Floris

ik hoor freddy quinn al op de achtergrond.

Whis


RoDY

Verleden dinsdag nog op bezoek geweest bij een clublid van bij ons en deze heeft een dergelijke baan liggen met C-rails. Waaronder 40 wissels op 5m², met zeker 20 uitwijk sporen allen met hun eigen bepaalde functie. Verschillende wagons zijn voorzien van speciale ladingen die kunnen uitgeladen worden met de klassieke bestuurbare Märklin kraan. Het bestaat dus nog zeker. Mits enkele updates. Zo was er een autoweg aangelegd waar je met een auto op afstandsbediening kon rond rijden  op de baan.

Het was geleden sinds de bezoekjes op de zolder van mijn opa, een dikke 10 jaar geleden ondertussen. Dat ik nog zo gespeeld heb met de treinen. Elke baan is een fantasie wereld van zijn/haar bouwer. En laat dat nu de reden zijn wat deze hobby nu zo fantastisch maakt. Er is voor elk wat wils. 

En ja, dit komt van iemand die nog net voor de eeuwwisseling het daglicht heeft mogen zien.  ;D

Ronald


raf

Ik denk dat je verstomd zou staan hoeveel banen er zo nog opzolders of achterkamertjes te vinden zijn .
En het plezante daar aan is daar word mee gespeeld en een lok hoort op de baan te staan en niet in een kast .
Rije rudie rije

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Tothebeach

Citaat van: janieburton op 29 januari 2023, 20:39:16 PM
Conclusie: een baan waar men plezier aan kan beleven
En terecht! Het gaat om de lol: in het bouwen, in het automatiseren, in het verzamelen, maar zeker ook in het ongestoord rijden. Ik kan er met plezier naar kijken.

Groet,
Michel

Metpetergaathetbeter

#7
en vooral niet met te lange rijtuigen of treinstellen rijden want dan is de pret rap over als hij voor de zoveelste keer blijft steken op die vuurtorens op de wissels

Murphy

Deze baan kan je bewonderen van 17 tem 20 augustus in Kiewit, Hasselt.
Weliswaar in een wei.
;)   ;D ;D ;D
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Martin Welberg

Bah, ik ben in shock, zwaar getraumatiseerd ook.  ;D

Jappy

Lekker retrosfeertje, waar spelen meer belangrijk was dan landschap. Niet mijn smaak, maar kan het zeer zeker appreciëren. Op zulke banen ook nog gespeeld bij de grootouders van een vriendin.  :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Stieven76

In de club in Aalst staat ook zo een retro baantje.
Meer sporen dan landschap, treinen rijden eerder als race wagens en een hels lawaai. Maar pure nostalgie.
Ik betrap er mezelf op om hier tijdens een opendeurdag toch wel een tijdje op te blijven staan kijken  ;D

SuSke

De Märklin Retro-baan op onze tentoonstellingen trok ook altijd het grote publiek.
Bij de ouderen roept het herinneringen op aan hun eigen jonge tijd en voor de jongeren is het gewoon heel spectaculair.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Zou Janie nou ook zo'n baan hebben thuis? Wil dan wel es een filmpje zien, met freddy quinn erbij uiteraard.

janieburton

#14
@Floris,

Nee, ik heb zo geen baan; ik was met een goede vriend(het was zijn baan) een baan aan het bouwen in een lokaaltje in een gebouw van de parochie maar door omstandigheden gaat het niet meer door (lees gebouw is afgekeurd).