Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

B-Models 92.501/92.502 VTG Uagnpps

Gestart door 67400fan, 28 januari 2023, 16:59:35 PM

67400fan

Ons geduld is op de proef gesteld geweest, maar daar zijn ze dan eindelijk! De VTG suikerwagons zijn door Van Biervliet gedeeltelijk uitgeleverd in twee sets van drie wagens.
In principe werden er enkele jaren terug drie sets aangekondigd, maar set 92.500 zal pas dit najaar uitgeleverd worden.




Wat mij betreft is Van Biervliet met deze bulkwagons een nieuwe weg ingeslagen. De afwerking van de wagons, evenals de ietwat nieuwe verpakking, zijn in die mate dat ze vergelijkbaar geworden zijn met een bulkwagon van NME. De verpakking is bij deze sets te vergelijken met de verpakking van TilligBahn; een plastic hoes waarin de wagen veilig verpakt zit.







Ook de boven- en onderkant van de wagon zijn erg mooi nagemaakt. De loskleppen van de wagons zijn netjes uitgevoerd zoals in het echt.






De wagons zijn uitgevoerd in plastic en voorzien van elk fijn detail naar realistisch voorbeeld. Laat ons hopen dat dit een nieuwe trend mag worden! We kunnen zeggen dat de prijs van 209 euro voor een set het aanschaffen van een set zeker waard is.  8) ;)

loco

Inderdaad, prachtig model dat niet te vergelijken is met wat we tot nog toe zagen van VBV en B-Models. Een trendbreuk. Super gedetailleerd en zeer fijn afgewerkt. Ik wist niet dat de Chinezen zo goed konden tekenen (!!!). Misschien hier een daar een kleine opmerking (we kunnen immers altijd leuteren over details), maar over het geheel zeer positief. Laat ons hopen dat toekomstige nieuwe modellen bij VBV dezelfde weg in slaan. Ik weet echter niet waarom het zo lang geduurd heeft voor deze wagens definitief op de markt zijn gebracht. De eerste serie préproductie was toch al een tijdje beschikbaar (maar blijkbaar niet te koop).

OlivierV

Misschien niet onbelangrijk, maar hoe rijden ze, een niet onbelangrijk aspect van rollend materieel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Inderdaad een belangrijk aspect , en waggelen ze niet  ,want mijn B-Models graanwagens staan nogal hoog op hun poten waardoor ze dus waggelen. :'(

loco

Misschien dat Noach ons daarover iets meer kan vertellen nadat hij ze allemaal heeft uitgepakt en ze als een sleep achter een loc heeft laten rijden. Ben benieuwd maar heb er deze keer wel goede hoop op.

67400fan

Citaat van: loco op 29 januari 2023, 08:52:57 AM
Inderdaad, prachtig model dat niet te vergelijken is met wat we tot nog toe zagen van VBV en B-Models. Een trendbreuk. Super gedetailleerd en zeer fijn afgewerkt. Ik wist niet dat de Chinezen zo goed konden tekenen (!!!). Misschien hier een daar een kleine opmerking (we kunnen immers altijd leuteren over details), maar over het geheel zeer positief. Laat ons hopen dat toekomstige nieuwe modellen bij VBV dezelfde weg in slaan. Ik weet echter niet waarom het zo lang geduurd heeft voor deze wagens definitief op de markt zijn gebracht. De eerste serie préproductie was toch al een tijdje beschikbaar (maar blijkbaar niet te koop).
Volgens ik door de jaren heen gehoord heb, was Van Biervliet niet tevreden van het eerste prototype. Maar geen idee of dit klopt. Ik hoop ook dat dit de nieuwe afwerking wordt voor de wagens die nog volgen. Dit zou een mooie stap voorwaarts zijn.

67400fan

Inderdaad een niet onbelangrijk aspect, maar ook over de rijeigenschappen kan ik enkel lovende woorden schrijven. De wagons die ik heb waggelen niet tijdens het rijden. Dus goed werk van Van Biervliet! Ik ben onder de indruk deze keer  ;) Misschien toch een klein puntje; wanneer de koppelingen gemonteerd zijn, kunnen de wagens moeilijk teruggeplaatst worden in het doosje. Er is geen ruimte voorzien voor de wagen met koppelingen. Als het dat maar is.. Zo kunnen we blijven zagen en zoeken naar minpunten.