Boek voor beginners?

Gestart door Frans1968, 27 november 2006, 14:20:17 PM

Frans1968

Hallo allemaal,

Ik sta aan het begin van het bouwen van mijn allereerste treinbaan en zoals zovelen loop ik tegen allerlei praktisch vragen op. Ik begin met een vrij simpel sporenplan in HO, maar wil de scenery wel al mooi aanleggen. Nu haal ik uiteraard heel veel tips hier van het forum af, maar ik vraag me af of iemand een suggestie heeft voor een goed en duidelijk boek. Een boek waarbij het mooi maken van de scenery, maar ook de electronica e.d. staan uitgelegd. Kortom een boek voor beginners, maar waar ik als ik beginner-af ben ook nog wat aan heb.

Bij voorbaat dank voor jullie inbreng.

M.v.g.
Frans

glamo

frans;

ik kan je er twee aanbevelen.
-compleet handboek modeltreinen van bernhard stein
   uitgeverij deltas
-modeltreinen idee?n-en projectenboek van makus tiedtke
   uitgeverij deltas

mvg kurt
 

glamo

frans;

ik kan je er twee aanbevelen.
-compleet handboek modeltreinen van bernhard stein
   uitgeverij deltas
-modeltreinen idee?n-en projectenboek van makus tiedtke
   uitgeverij deltas

mvg kurt
 

ysbeer

Dubbel aan bevolen.
Nee zonder gekheid,dit zijn goede boeken.

wim ysbeer

Ludwig

Ik zou eerder zeggen koop alle oude nummers van modelspoor magazine .
Ik heb over een periode van enkele maanden de hele verzameling aangekocht en durf beweren dat dit mijn beste boek is .
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loco

Een degelijk boek in het Nederlands van onze goede Belg Jaques Le Plat is "Groeten uit Ferbach". Het boek is te koop in de boekshop van Metamedia, de uitgever van Modelspoormagazine. Zie advertentie in MSM. Het kost 19.70 euro. Niet twijfelen.
Loco

n/a

-compleet handboek modeltreinen van bernhard stein
uitgeverij deltas

Gekocht afgelopen zaterdag in de een witte boekwinkel voor 9,95 euro.

GeM

Dag Frans,

ik ken je probleem maar al te goed, bij mij rezen dezelfde vragen toen ik 3 jaar geleden herbegon.
Ik heb toen enkele boeken aangekocht, maar het meest complete en beste boek vind ik zelf 'Praktijkboek Modelspoorwegen', van Gerard Tombroek( en vele anderen) Uitg. Schuyt&Co, ISBN 90-6097-429-8

Als je wil, kan ik de inhoudstafel inscannen en hier neerpoten, kan je zelf meteen oordelen.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

dancer

YEah ik wil wel n paar blz zien van dat boek...
Welke bookshop is de goedkoopste?? HEbben ze in "de Slegte" nog goede boeken misschien??

Kedeng Kedeng

Hallo Frans,
Je moet anders is gaan kijken in de bibliotheek,
Want hier in Peer hebben ze toch een 3tal boeken over modeltreinen
& een daar van is: Modeltreinen idee?n-en projectenboek.

dirkkerckhofs

Loop om de twee - drie maand wel eens in de Slegte binnen en kijk dan altijd naar treinboeken, maar ben er nog nooit iets tegengekomen. Heb er eentje op Ebay gekocht en eentje bij de uitverkoop van de bibliotheek. Een boek lenen in de bib is ook altijd goed om mee te beginnen.

En ook ik ben van mening: neem een abbonement op Modelspoormagazine!

Dirk

citaat:
Geplaatst door dancer

YEah ik wil wel n paar blz zien van dat boek...
Welke bookshop is de goedkoopste?? HEbben ze in "de Slegte" nog goede boeken misschien??


mini-bs

citaat:
Geplaatst door GeM

Dag Frans,

ik ken je probleem maar al te goed, bij mij rezen dezelfde vragen toen ik 3 jaar geleden herbegon.
Ik heb toen enkele boeken aangekocht, maar het meest complete en beste boek vind ik zelf 'Praktijkboek Modelspoorwegen', van Gerard Tombroek( en vele anderen) Uitg. Schuyt&Co, ISBN 90-6097-429-8

Als je wil, kan ik de inhoudstafel inscannen en hier neerpoten, kan je zelf meteen oordelen.




Vind ik zelf ook het meest complete modeltreinenboek dat ik ooit in handen kreeg, en dat waren er veel. In de jaren 60 had je van kluwer of zo ook een leuk boek, maar daar ontschiet de naam me even van.

 

GeM

Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Frans1968

Bedankt allemaal voor de suggesties. Het Praktijkboek modelspoorwegen is nergens meer leverbaar, maar misschien zoek ik wel niet genoeg. Ik heb de andere boeken maar op mijn verlanglijstje voor de kerst gezet, kijken welke ik krijg :)
Verder zal ik zeker regelmatig hier op de site kijken, daar staan vaak hele goede tips op. Zijn er hier ook veel mensen uit (de buurt) van Soest? Ik woon dus zelf in Soest en zou het leuk vinden om met mensen kennis te maken die nuttige tips "live" kunnen geven en bij wie ik wellicht ook ide?en kan opdoen. Uiteraard bezoek ik regelmatig spoorbeurzen, maar ik ben wel benieuwd hoe mensen beginnen, welke fouten mensen maken en hoe ze daarvan leren.

Gr.
Frans

T03

citaat:
Geplaatst door GeM

Dag Frans,

ik ken je probleem maar al te goed, bij mij rezen dezelfde vragen toen ik 3 jaar geleden herbegon.
Ik heb toen enkele boeken aangekocht, maar het meest complete en beste boek vind ik zelf 'Praktijkboek Modelspoorwegen', van Gerard Tombroek( en vele anderen) Uitg. Schuyt&Co, ISBN 90-6097-429-8

Vind ik ook een heel goed boek.
En als je wat meer gevorderde stof wil is "Groetjes uit Ferbach" wat mij betreft het boek dat je zeker is moet inkijken (of kopen)

Mvg
Marc


"I have a train riding in my brain"