Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hornby Arnold Electrotren Jouef Rivarossi Lima Expert 2023 PDF

Gestart door eve, 11 januari 2023, 18:18:25 PM


itchy

Joepie! Jouef - HJ4190
Pagina 147 onderaan: coffret de 2 unités, fourgon porte-automobiles DD DEV 66, livrée bleue, ép. IV-V
Beetje verwarrend (want er staat eerst SNCF en dan SNCB,... ik vermoed een tikfout want de foto toont duidelijk de blauwe - Belgische - autodraagwagens).

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

i11

Citaat van: itchy op 11 januari 2023, 21:37:23 PM
Joepie! Jouef - HJ4190
Pagina 147 onderaan: coffret de 2 unités, fourgon porte-automobiles DD DEV 66, livrée bleue, ép. IV-V
Beetje verwarrend (want er staat eerst SNCF en dan SNCB,... ik vermoed een tikfout want de foto toont duidelijk de blauwe - Belgische - autodraagwagens).

Inderdaad een heugbaar feit dat die DD DEV 66 in Blauwe livrei uitkomen. Is inderdaad een tikfout m.b.t. SNCF en SNCB want het bijbehorend vlaggetje is duidelijk de Belgische vlag.
Hoop dat de kwaliteit hoog wordt, want heb van Heris de groene DD DEV 66 SNCF-versie en die zijn super gedetailleerd. Had allang gehoopt dat Heris nog eens die Belgische autotransporters zou uitbrengen maar dat gebeurt maar niet. Dat dat niet gebeurt heeft misschien te maken met een oud geschil tussen Heris en LSM
 

Jappy

Ooooh die 141 R van Arnold.... Dat wordt toch maar eens het spaarvarken breken!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Jurgen

't Werd tijd dat die autotransporters nog eens op de markt kwamen.

Die van LS/Heris zijn niet meer te betalen op Ebay. Ik heb er zelf 2 en het is leuk om te weten dat die meer waard zijn dan goud, maar dat is een typisch voorbeeld van een mes en 2 kanten enzo hé.

Deze van Jouef komen dus op mijn verlanglijstje!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Zou het kunnen dat de dubbelset autotransporters een enkele wagon wordt?
Op verschillende sites van buitenlandse handelaars wordt dezelfde prijs opgegeven als voor de buitenlandse autotransporters waarvan telkens slechts 1 wagon zal komen.
Op de site van Lippe stond eerst een prijs vermeld voor een dubbele set, maar dat is ondertussen ook aangepast. Iemand die meer weet?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stoomlokje

volgens de site van MSL betreft het nog altijd een set met 2 NMBS wagens, maar is de prijs voor de set nu gehalveerd

Jurgen

Citaat van: stoomlokje op 21 januari 2023, 01:18:35 AM
volgens de site van MSL betreft het nog altijd een set met 2 NMBS wagens, maar is de prijs voor de set nu gehalveerd

Zoals ik dus al vermeld had hé.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.