Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

heluup

Gestart door Kersttreintje, 08 januari 2023, 20:55:22 PM

Kersttreintje

Ik ben een beginner afgestudeerd in de WeetNiksKunde maar ik krijg mijn treintje al aan het rijden via Itrain! Kan iemand mij misschien helpen met een tcdz van een pendelbaan want dat is mijn testopstelling twee terugmelders actief aan beide uiteindes.
Alvast dank Paul.

Michael

Als je zoiets plaatst zou ik geen afkortingen gebruiken en uitschrijven waar je om vraagt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Floris

...en ook in de titel zetten waar t over gaat. Ja niet dat ik t dan wél zou weten, maar dan liet ik t draadje gewoon links liggen.  :P

perk

tcdz is de extentie van iTrain bestanden, ik denk dat Paul gewoon een voorbeeld configuratie wil.
Ik heb wel iTrain, maar het is jaren geleden dat ik nog eens zoiets gemaakt heb en het werkt hier niet meer (mijne CS2 is kapot)

Ik denk dat je in termen van 'routes' moet denken.    Ik had in mijn baan een stukje pendendienst, dat zelfs een stuk rangeerbeweging erin had.

Paul - heb je al eens op het iTrain forum gekeken? 


SuSke

Op You-tube kan je filmpjes zat vinden van wat en hoe te configureren. Daar even zoeken op "Jeroen Balkema Modelspoor Techniek".

Moest ik er ondertussen al iets meer van weten, zou ik je graag helpen, maar we zitten met de club ook nog in een vroeg stadium van het leerproces.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Snobby Crash

Beste Paul,

Raar, maar ik begrijp je niet dat je nu sinds gisteren hier je vraag stelt... 
Eigenlijk is het niet echt een vraag die je stelt, maar een vraag om hulp, waarbij je niet echt je probleem omschrijft.

Je hebt mij, half vorige week, gevraagd om je te helpen met iTrain met een privé berichtje.
Ik heb je heel vriendelijk gevraagd om je probleem te omschrijven, ik heb je ook gevraagd of je kennis hebt van terugmelders, wisseldecoders enz...
Je zou me terug mailen.... heb je gedaan, maar je spreekt nog steeds over diodes...magneetjes...enz...

Nu stel je je vraag hier, ook weer heel raar.
Ik had je heel waarschijnlijk al kunnen helpen indien je het probleem duidelijk naar mij zou mailen.

Natuurlijk mag je hier vragen stellen...maar zo maak je de oplossing voor jou zelf alleen maar complexer hé!

Succes in elk geval!

Gr Geert   

raf

Esu decoder heeft een pendel functie ingebouwd
Gewoon twee stop secties met diode's en daartussen pendelt de loc dan
Ik gebruik dit voor mijn tram op "asche aan zee"
Het stoppen aan het station gebeurt via een roco rem module want daar een diode schakeling zetten dan pendelt de tram terug de andere kant uit

Dus geen i train of dergelijke nodig gewoon een roco mause 1 op een roco booster onafhankelijk van de baan 

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Tja sommigen zien er tegen op zich aan te sluiten bij een Modeltreinvereniging, het is een bewuste keuze het te doen of niet te doen maar je aansluiten geeft je heel wat voordelen voor zaken waar je niet verder kunt/komt.

Hoe slim, hoe handig je ook bent er is altijd iemand die je iets kan leren, helpen bij problemen, enz.....(bv herstelling loc,..............)

Stap vrijblijvend eens ergens binnen, ik denk voor andere clubs te mogen spreken dat iedere club je te woord zal staan/zelfs je te helpen in het mate van het mogelijke. Bij ons kwamen ook mensen die opteerden zich niet aan te sluiten, anderen zagen we dan later terug en die werden in allen vriendelijkheid geholpen in het mate van het mogelijke.....

Kersttreintje

Pendelen dat gaat met de diodeschakeling maar het liefst doe ik dit in Itrain dan steek ik er ook nog wat van op..
Nu krijg ik de melding Route niet mogelijk vanaf deze positie misschien dat iemand even wil checken ? Alvast dank Paul.

RobVille

Citaat van: Kersttreintje op 08 januari 2023, 20:55:22 PM
Ik ben een beginner

Lijkt mij handiger om een account aan te maken op het iTrain forum. Daar kun je het probleem voorleggen door gelijktijdig het tcdz-bestand mee te sturen. Heb je nog geen bestand, raadpleeg dan de handleiding die bij iTrain wordt meegeleverd. Je zult toch enige tijd moeten investeren om achter de principes van iTrain te komen. Het feit dat je die melding krijgt, kan diverse oorzaken hebben. Vaak is het een kwestie van onjuiste definities. Met een voorbeeld ben je ook niet geholpen. Mijn ervaringen op dit forum zijn positief. Problemen worden serieus bekeken en je tcdz-bestand wordt vaak aangepast zodat je kan zien waarom bepaalde zaken niet werken.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Kersttreintje

Tja ik wil misschien iets te veel met weinig vrije tijd maar op de eerste dag van mijn pensioen fiets ik naar de trein club in de buurt dus geen zorgen mensen ! Heb mijzelf inderdaad ingeschreven bij de I Train forum met al behoorlijk wat resultaat door een behulpzame lid daarzo. Een iedereen dank voor de gedachtes reacties tips en trucs.

p s :   Als ik dan niet meer kan fietsen kom ik met de trein naar de club.

Johnnytrein

Stopt die trein vlak voor die club?  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Kersttreintje

Nou deze trein rit zal dan in 2032 zijn geen idee hoe het dan zit met de trein club en de nieuw aangelegde 1435mm normaalspoor in Nederland maar kan er onderweg dan nog wel uit de trein springen hoop ik.