Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Piko 2023

Gestart door Sicco, 30 december 2022, 11:31:53 AM

JerryCrazy

5204 met spaakwielen en in het depot Latour, waarschijnlijk tussen 1970 en 1972 (te controleren, want ik weet niet wanneer de spaakwielen zijn vervangen).

the_gold

De 5204 stond toch al op de folder van 2022? Ging in principe voor eind december uitgeleverd worden.

ronny-vdv

Ik moet vaststellen dat de prijzen ook weeral gestegen zijn  :o

Voor de bolle neus 52486 staat hij op de site van Piko getekend aan 210 euro en in de nieuwe cataloog 223 euro.
En dit voor identiek hetzelfde?

Ik denk dat velen hier voor moeilijke keuzes gaan staan  ;)
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

misschien mochten de reporters terplaatse(zijnde schrijvers art. MSM) de vraag zouden willen stellen(als ze er eentje in handen krijgen van de verdeler voor een test) of de verschillende types met afwijkende bovenkant ook overwogen/in het vooruitzicht gaan gesteld worden ?

Sicco

Dat gaat Piko zeker doen. Ze kunnen alle Europese varianten maken.

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 december 2022, 18:30:35 PM
misschien mochten de reporters terplaatse(zijnde schrijvers art. MSM) de vraag zouden willen stellen(als ze er eentje in handen krijgen van de verdeler voor een test) of de verschillende types met afwijkende bovenkant ook overwogen/in het vooruitzicht gaan gesteld worden ?

Er staat in de catalogus toch dat het een vorm variant is? Ik veronderstel dat dit dus al een model met de nodige wijzingen zal worden.
Ofwel vertaal ik foutief, dat kan altijd natuurlijk. Maar "Form Variante" lijkt me toch iets met wijzigingen aan het oorspronkelijke model.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

verschillende aantal lichten zijn ook in principe een vorm variant met 2,3,4 of 5? lichten al dan niet vrijstaand

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 december 2022, 22:32:52 PM
verschillende aantal lichten zijn ook in principe een vorm variant met 2,3,4 of 5? lichten al dan niet vrijstaand

Ok, klopt, je hebt gelijk. Zo ver had ik nog niet nagedacht.  ;D

Aangezien het nu een TP III model is, zou dat de wijziging wel eens kunnen zijn. Het dak van de tekening en de 5204 heb ik nog niet vergeleken.

Maar zoals Sicco zegt, zal Piko die moeite wel doen om het dak te wijzigen waar nodig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 30 december 2022, 22:38:39 PM
Ok, klopt, je hebt gelijk. Zo ver had ik nog niet nagedacht.  ;D
Ik had niet anders gedacht  ;D ;)

Nee alle gekheid op een stokje ik hoop alvast dat men een combinatie van de 2  vorm varianten gaat maken tot ieder zijn tevredenheid  ;)

Herwig

#24
   " . . . Diesellok NoHAB SNCB Ep. III . . . "

Merkwaardig dat Piko niet schijnt te weten dat deze NMBS-diesels Type 202, 203, 204 door AFB in GMC-licentie werden gebouwd
( en niet door  Nydqvist Och Holm AB )

55erke


Een klassieke fout die nog steeds zeer veel gemaakt word.
Een Belgische bolle neus is geen Nohab...

Groetjes
Johan

PeterVG

#26
In dit filmpje krijg je foto's van de nieuwigheden met grotere resolutie dan de foto's verwerkt in de pdf van Piko.
https://youtu.be/d4Th10_nCOQ?t=17
Dus kon ik bijvoorbeeld ontdekken dat de BLS Vectron die Piko zal brengen de 475 422 is. Een vaste klant in België.
Hier bijvoorbeeld bij passage in Linkhout.
BLS 475 422 @ Linkhout by Peter Van Gestel, on Flickr
Verder goede moed bij het bekijken van het filmpje. Ik ben er alvast niet in geslaagd om het uit te kijken in 1 keer :o
Wat een massa nieuwigheden.

ronny-vdv

Dit wordt weer een prachtmodel  :o
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

De benelux rijtuigen zijn leverbaar, aksook het stuurstandrijtuig.