Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 231 Model van het jaar 2022

Gestart door PeterVG, 28 december 2022, 18:20:47 PM

PeterVG

Net mijn stem uitgebracht op
https://www.modelspoormagazine.be/ons-aanbod/modelspoormagazine/model-2018/

Geregeld is er weinig keuze per rubriek omdat er slechts een beperkt aantal "nieuwe vorm modellen" in 2022 beschikbaar kwam.
Daarom lijkt het me zeker de moeite om over de spelregels na te denken.
Waarom niet opentrekken naar alle modellen die in 2022 te koop werden aangeboden.
Persoonlijk vind ik dat het type 260 van Piko zeker een kans verdiende. Wat mij betreft kunnen zelfs pure reruns van modellen in een ander kleurschema in aanmerking komen voor een nominatie. Dat kan de keuze alleen maar ten goede komen. ;)

svvander

Ik volg u volledig Peter. Wat mij betreft zou dit ook zeker kunnen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Ik snap de gedachte.

De reeks 55 is al in verschillende versies verschenen, maar ik ga lang niet altijd op diezelfde reeks 55 stemmen als model van het jaar. Het model van de MSM-actie 2022 vind ik lelijk en krijgt van mij bijvoorbeeld geen stem. Maar een gewone, normale en misschien zelfs ordinaire geel-groene variant kan mij wel bekoren.
Tegelijkertijd zullen er mensen zijn die net het omgekeerde denken en mij voor gek verklaren. Laat ze maar doen, over smaken valt niet te twisten.

Om maar een voorbeeld te geven hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michael

Ik vond het maar een karig aanbod van Belgisch materiaal om op te stemmen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterVG

Karig inderdaad.
Zou het daarom geen idee zijn om rubrieken zoals "Belgische goederenwagen" en "materiaal buitenland" te laten samenvloeien. Tijden veranderen en ik vrees dat in het huidige tijdperk de Belgische spooroperatoren geen goederenwagens voor eigen rekening gaan laten bouwen. Tijdperk 6 is het tijdperk van leasing bij grote internationale verhuurders van goederenwagens.
Mogelijk moeten we eerder evolueren naar een categorie "In België ingezette goederenwagens". Uiteindelijk is het de bedoeling van de verkiezing om modellen te promoten die op een Belgische baan ingezet kunnen worden. Zo kan de VTG suikerwagen van B-Models meedingen in deze categorie. De wagens worden immers zeer regelmatig ingezet in België.

SuSke

Ik stem niet voor de modellen, want ik doe er altijd wel iemand of iets geweld mee aan.

Bij de banen is het nog andere koek.
Verschillende die een eerste plaats verdienen, en dan ga je stemmen op de mensen die je kent en dan blijkt dat je er verschillende kent....
Bovendien hebben ze al een vrij hoge kwaliteit bereikt als ze in ons blad verschijnen. Op zich al een ereplaats.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

ook ik vond de keuze karig maar bij verkiezingen (net als die bij modelspoorbeurzen) kan democratie toch vreemde uitkomsten hebben .......ons kent ons