Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

erik de noorman

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 22:15:21 PM
Evan,

Le varoney is idd goed, maar ik ontbreek een baanplan, lisette staat nog in zijn kinderschoenen, en al de rest zijn typische  expobanen (zeer goed voor op een .... Expo), klein dus
Ik lees en volg LR
Banen
Luzy
Vallee de la revasonne
Un coin de la vallee du rhone
Le sud est
Varelles

Dat zijn banen !

Roland

Oke dat maakt alles al wat duidelijker.

Erik.

janieburton

#91
Citaat van: Floris op 28 december 2022, 18:48:27 PM

Geef eens een voorbeeld dan? Komt me nu nogal over als de "zonden van israel" waar Janie nog steeds vergeefs op zit te wachten (ok, hij heeft een poging gewaagd mij die in de schoenen te schuiven via pb laatst). Ik word steeds benieuwder naar die foruminquisitie die blijkbaar zo'n schrikbewind uitoefent op t forum...

Floris,

Ik schuif niets in je schoenen en ik wil je niet met alle zonden van Israel overladen, ik las wat je schreef en persoonlijk vond ik een stuk zin respectloos omdat, mijn persoonlijke mening, je lacherig deed over een 2 vliegtuigongelukken waarin iedereen het leven verloor.
En dit is het bewuste stukje zin:  "Goed, t kost je een paar honderd doden....... " (en nu ga ik met "alle zonden van Israel worden beladen")

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 14:34:55 PM

Als je hier een andere mening hebt dat bepaalde personen/bepaalde groep word je, in het beste geval, genegeerd anders de verdoemenis in geschreven.

Roland

De nagel op de kop.

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 22:15:21 PM
Evan,

Le varoney is idd goed, maar ik ontbreek een baanplan, lisette staat nog in zijn kinderschoenen, en al de rest zijn typische  expobanen (zeer goed voor op een .... Expo), klein dus
Ik lees en volg LR
Banen
Luzy
Vallee de la revasonne
Un coin de la vallee du rhone
Le sud est
Varelles

Dat zijn banen !

Roland

En daar geef ik Roland gelijk.

En de ongecompliceerde fantasie baan "'40 jaar onder het stof" van Alberke vind ik super leuk, ook de Japanse baan is super.
 

Floris

Neuh, zoals ik al zei, je mag t zo lezen als je wilt. Lacherig, cynisch, je gaat je gang maar. Word gerust boos op mij, dr zijn er al genoeg boos op Boeing, en gelukkig maar, hopelijk denken ze volgende keer beter na als ze n sensortje denken te kunnen besparen. Maar uh ja, ben bang dat de geselingen weer uitblijven...

janieburton

Citaat van: Floris op 29 december 2022, 01:13:51 AM
Neuh, zoals ik al zei, je mag t zo lezen als je wilt. Lacherig, cynisch, je gaat je gang maar. Word gerust boos op mij, dr zijn er al genoeg boos op Boeing, en gelukkig maar, hopelijk denken ze volgende keer beter na als ze n sensortje denken te kunnen besparen. Maar uh ja, ben bang dat de geselingen weer uitblijven...

Ik ben niet boos op je.
 

PeterVG

#94
Ik denk dat ik maar eens ga stoppen met hier te posten. Het heeft toch geen zin. Geen kat die mijn baan kent :o
Dat is het gevoel dat ik heb bij het lezen van dit draadje. :-\
Wat zou er dan fout zijn met de verslagjes die ik schrijf? Nochtans tracht ik het levendig te houden door veel foto's te posten. Met veel aandacht in de bijschriften rond de werkwijze die ik toepas. In de hoop dat er voor ieder iets te vinden is dat hij kan toepassen in een eigen project.
Missen jullie dan een baanplan? Sorry dat heb ik niet. Mijn baanplan is iets levendig dat broeit in mijn hoofd. Mogelijk denken jullie daar is die gast weer met zijn project dat nooit af geraakt. Dat klopt maar dat stoort mij niet. Ik bouw de baan omdat ik er lol aan heb.
Ach er zijn ook positieve reacties van mensen die het project "Lijn 41" wel waarderen en daar doen we het voor.
Ik blijf koppig posten in mijn eigen trage tempo ;D
Maar ik sta open voor suggesties. Mocht er iemand mijn baanplan kunnen visualiseren dan is hij zeker welkom.

Ronald

Je bouwdraad hangt toch niet af van een baanplan?? Als iemand dat stoort moet diegene toch eens goed bij zich zelf te rade gaan  ;)

mark7758

Peter. ik wil wel eens een SSP maken van jou baan. 8) 8)
Die van L159 is bijna klaar. Gewoon omdat het leuk is te doen.
De PC is bezig met een backup van 20Tb. En dan kan ik toch ook wel wat visio op de laptop doen.
Plaatje komt denk ik nog dit jaar.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

perk

Citaat van: PeterVG op 29 december 2022, 02:35:55 AM
Ik denk dat ik maar eens ga stoppen met hier te posten. Het heeft toch geen zin. Geen kat die mijn baan kent :o


ik ken dan misschien je banenplan niet, maar wel je zeer gedetailleerd werk.   'k sta nog te gapen naar de foto's van het tunnelportaal.

Floris

Citaat van: janieburton op 29 december 2022, 01:35:22 AM

Ik ben niet boos op je.
mooi!  :D
wederzijds.

Zullen we de zonden van israel dan maar aan Amnesty overlaten?


En daarmee dus meteen t punt van mn gepook tegen een aantal andere mensen, zoals gisteravond Roland en Havoc, is het niet eens tijd om op te houden met die voortdurende sfeerverziekende schwalbes hier? "ik zal nu wel weer iedereen over me heen krijgen, maar *een of andere warme melk met vanille-mening waar niemand zich over opwindt*", zulk soort opmerkingen lees je vrij veel hier, vaak nog vergezeld van iets in de trant van "ja ik laat niks meer zien van mn eigen baan hoor, dat heb ik wel afgeleerd" maar als je dan vraagt naar een voorbeeld van die wrede onderdrukking... krekels.

Is iedereen zo bang voor de modelspoorstasi hier of uh.... bestaat die eigenlijk niet en kan ieder gewoon bouwen zoals ie wil en daar wat van laten zien?
Ik denk toch eigenlijk dat laatste. En t begint toch allemaal met wat bouwen en wat laten zien hier, of meedenken over andermans baanplan, of een reparatie.... Een beetje energie naar het forum brengen, in plaats van energie zuigen met gefrustreerde opmerkingen. Ik zou zeggen: kijk allemaal eens in je profiel bij "toon bijdragen", dan krijg je gauw genoeg een beeld bij wat je bijdrage aan het forum is en of die per saldo positief of negatief is. Is het allemaal nogal negatief, denk dan eens na waarom je hier nog zit. Zoek je hier iets dat er niet (meer) is? Kun je er iets aan doen om dat terug te brengen? Of is elke keer dat je op t forum kijkt tegenwoordig een dagelijkse ergernis, moet je t dan nog wel willen? Voor de duidelijkheid, t gaat mij er niet om om mensen hier weg te jagen, tis me liever dat ieder gewoon rustig aan t bouwen is op eigen manier en tempo en soms eens wat laat zien. Probeer het (weer) eens, kan me niet herinneren hier ooit een baan afgezeken te zien worden. En vind je dat je weinig reactie krijgt op je bouwberichten, reageer eens op die van een ander, wie weet wat er terugkomt  ;)

t kan natuurlijk ook zijn dat ik zelf de modelspoorstasi ben, in dat geval: allemaal bouwen met je donder. Alleen kleine expobaantjes (behalve Peter van gestel en erik de noorman dan). Alleen belgisch tijdperk 3 en 4. boe.  8)

rgp

Peter,

Jouw baan was ik vergeten, alsook die van Michiel (Brussel-Luxemburg 1920 in N).

En de baan van Alberke is in zijn categorie best leuk om te volgen.

Roland

Ronald


Jurgen

Een baan zonder baanplan is als een café zonder bier.

Het ding is wel, ik drink geen bier. Dus als ik naar een café zonder bier ga, dan ga ik nadien nog altijd gelukkig naar huis.

Een café zonder bier moet dus kunnen.

En een baan, dat is zoals een vrouw. Je hebt ze in alle vormen en maten. Allemaal mooi om naar te kijken en sommige wil je naakt zien, maar andere absoluut niet.

Met deze woorden wil ik dit draadje verlaten. Of het wijze woorden waren, dat laat ik aan jullie over. Ik heb me in ieder geval geamuseerd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Citaat van: dani op 28 december 2022, 09:02:45 AM
Ruben, het zijn   "BOOMERS"  ipv "boemers" :)
Die ouwe zakken weten tenminste nog van waar die term komt. 
Al pretendeert de jeug alles beter te weten en te kunnen tegenwoordig.

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 14:34:55 PM
-Ruben je hebt in het buitenland journalistiek gestudeerd en je kent het woord "boomer" niet ?  Het bewijs dat ook in het buitenland het onderwijs er op achteruitgaat en journalisten eigenlijk de laagste trap is, daarna wordt je uitkeringsgerechtigde.

Citaat van: Jurgen op 28 december 2022, 15:49:05 PM
Die 'boomers', daar kan je als snotneus nog iets van leren. Ik heb hier op het forum al zoveel ideeën opgedaan, alleen de uitvoering is steeds een probleem. Maar ik zal mijn vragen nog wel stellen tegen dat ik er werkelijk aan begin, die tijd komt nog.

3 Quotes die bewijzen wat ik wil zeggen: doe je als jeugd iets fout of iets anders, dan ben je een snotneus. Weet je iets niet? Dan ben je een dommerik. Spreek je in een andere term: dan ben je niks waard.

Voor degene die zich afvragen waarom ik "boemer" in plaats van boomer schreef: er is een trend om overdreven woorden in andere talen te vertalen naar het Nederlands. "Colorized" wordt "gekleuriseerd", "Boomer" wordt "boemer", u weet het wel: dit zorgt voor een komisch effect.

En de dissasociatie tussen de verschillende generaties komt op dit forum vaak zéér pijnlijk naar boven. Er zijn mensen die duidelijk wat jaren achter de rug hebben waarvan ik zéér veel heb geleerd. Een gepensioneerde bij de NMBS heeft me goede trucs geleerd hoe ik goed kan rangeren met een trein, een reeds heengegaan lid bij een museum leerde me de basisprincipes van elektriciteit aan en tot slot: in een modelbouwclub werd ik warm welkom geheten en hielpen veel mensen me bij de modelbouw.

Op het forum hier merk ik dat zulke mensen jammer genoeg steeds minder voorkomen. Ik wil bijleren, ik wil meer weten, ik wil meer kunnen. Alleen wordt dat een moeilijke hier "soms" .

Citaat van: Jurgen op 28 december 2022, 15:49:05 PM
Wat het homofobe betreft vraag ik me af of je zelf wel weet wat homofoob betekent? Wikipedia zegt het volgende en ik citeer:
CiteerHomofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) betekent letterlijk: angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Hoe je van een locomotief naar homofobie kan gaan, is voor mij nog een raadsel. Maar alles kan, ik ben van niets meer verbaasd.
Geloof me, ik ken de betekenis van het woord  :-X
Ik vraag me ook af hoe die persoon erbij kwam, het verbaasde me enorm maar het is gebeurd. Ik ken die persoon en ik was gewoon zeer hard onder de indruk dat het plotseling zo omsloeg. Geen slecht gevoel naar die persoon toe maar ik was gewoon enorm verschoten.

Ik hoop oprecht dat na deze reactie dit draadje hier wordt afgesloten. Niet "om het laatste woord te hebben", maar gewoon omdat ik het beu ben.


Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

erik de noorman

Ik vraag me af of sommige wel beseffen welke inpakt hun schrijven (woorden) of redeneringen  kunnen hebben op andere.                                              Ik ben er voorstander van dat ieder zijn mening moet kunnen verkondigen maar dan wel gefundeerd en gestaafd aub.                                           Persoonlijk dobber ik dan liever wat rond in een klein bootje dan werkloos aan wal te staan.  ;)

Erik.

SuSke

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 22:15:21 PM
Evan,

Le varoney is idd goed, maar ik ontbreek een baanplan, lisette staat nog in zijn kinderschoenen, en al de rest zijn typische  expobanen (zeer goed voor op een .... Expo), klein dus
Ik lees en volg LR
Banen
Luzy
Vallee de la revasonne
Un coin de la vallee du rhone
Le sud est
Varelles

Dat zijn banen !

Roland

Sorry, ik heb geen zolder van 25m² ter beschikking. Ik moet het doen met 5m² en dat lukt ook aardig. Klein maar fijn en even uitdagend.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.