is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

Havoc

Citaat van: gardevil op 10 december 2022, 17:16:33 PM
Citaat van: Alberke op 10 december 2022, 17:04:49 PM
Ik zei het toch al, te omslachtig om foto's te plaatsen, te lastig om een antwoord te typen... te lui ja! Te ongeïnteresseerd.
Ik wil hier ook niet pleiten voor facebook, maar daar gaat het inderdaad wat gemakkelijker.
Je kunt er ook een gesloten account aanmaken, waar je niet binnen geraakt zonder lid te zijn. Misschien toch eens proberen Luc?  ;)

Het grote nadeel van smoelenboek is dat het onoverzichtelijk is.
Hier staat alles per draadje bij elkaar, daar staat alles door elkaar.Hier kan je berichten makkelijk terugvinden daar niet.
En zo omslachtig is het hier niet om foto's te plaatsen. Je moet allen de moeite doen en niet zeuren dat het niet gaat of moeilijk is.
Er is genoeg uitleg te vinden hier op het forum hoe je dit moet doen.
Heb daarnet op een ander forum een foto gezet. Eerst enkele minuten bezig geweest om de foto in de goeie stand te roteren, wat bij te snijden, opfrissen en dan herschalen. Op het net zwieren is hoop en al 10 seconden. Wat vensters uit de weg klikken om het goeie programma te starten en het paswoord in te typen (en dat kan je uitschakelen). 2-3 keer klikken voor de goeie file te selecteren en 1x slepen en die foto staat op de server. Dan ctrl-C, ctrl-V hier op het forum en het is gedaan.

Denk dat je meer werk hebt om je FB account veilig te maken dat je persoonlijke gegevens niet in 2 microseconden over het hele internet gesmeerd worden.

Als je er niet in slaagt om hier een foto te zetten hoe doe je dan 's morgens je onderbroek aan met de goeie kant vooraan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

"Denk dat je meer werk hebt om je FB account veilig te maken dat je persoonlijke gegevens niet in 2 microseconden over het hele internet gesmeerd worden."

Maak u geen illusies, die zijn al lang in het breed uitgesmeerd  ;D
Zoals met alles is het niet nodig om je naam en schoenmaat op fb te zetten. Discretie is zoals over het hele net een must.

Nog een voordeel: je kunt een marktplaats opzetten voor verkoop
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

oli 11/01

Het is toch mogelijk een Forum te verbeteren en moderniseren in plaats van op FB te gaan

Een andere forum



Link naar eigen beelvesting ( ? ? ? ) en Youtube zonder vermindering, rotatie enz

Alberke

Citaat van: oli 11/01 op 10 december 2022, 18:23:45 PM
Het is toch mogelijk een Forum te verbeteren en moderniseren in plaats van op FB te gaan

Een andere forum



Link naar eigen beelvesting ( ? ? ? ) en Youtube zonder vermindering, rotatie enz
goed idee, maar dat vraagt werk
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ramdani

Citaat van: Havoc op 10 december 2022, 17:32:15 PM
Als je er niet in slaagt om hier een foto te zetten hoe doe je dan 's morgens je onderbroek aan met de goeie kant vooraan?
[/quote]

natuurlijk heb ik hier al foto's geplaatst, ik geef alleen maar aan dat er ruimte voor verbetering is, maar je wilt dat ten allen prijze niet, dan moet je ook niet klagen dat er weinig gepost wordt;
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Dirk

CiteerEn zo omslachtig is het hier niet om foto's te plaatsen. Je moet allen de moeite doen en niet zeuren dat het niet gaat of moeilijk is.
Er is genoeg uitleg te vinden hier op het forum hoe je dit moet doen.


Hmmm er staat ook heel veel uitleg op WWW over hoe je met kogellagers een perfect zwaard kan maken of hoe je eender welk slot kan kraken, maar dat zie ik me ook niet doen.
Neen gebruiksvriendelijk is het niet.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

julien

Citaat van: doomslu op 10 december 2022, 12:05:34 PM
Wat de leden betreft: dit jaar hebben we al 97 nieuwe leden mogen verwelkomen. Daarvan zijn er 72 die nog nooit iets postten... ?  ???

Ik zag deze discussie voorbij komen en waarschijnlijk ben ik één van de nieuwere mensen die zelden tot nooit posten.
Voor mijzelf is hier een eenvoudige verklaring voor:

Ik ben zelf niet actief aan het bouwen, maar heb wel allerlei ideeën en plannen. Veel praktijkervaring heb ik ook niet, dus mijn bijdragen zullen niet echt zinvol zijn. Wel vind ik het erg leuk om naar allerlei mooie bouwsels van andere forumleden te kijken en hier ideeën en inspiratie uit op te doen.

Wellicht dat er nog meer nieuwe mensen zijn die zich meer voor het in eerste instantie "alleen kijken" aanmelden?

groeten,
Julien

doomslu

Dat kan en dat mag hé, Julien.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

CiteerAls je er niet in slaagt om hier een foto te zetten hoe doe je dan 's morgens je onderbroek aan met de goeie kant vooraan?

We zijn niet allen zo slim als u.....

gardevil

Citaat van: Martin Welberg op 11 december 2022, 13:55:42 PM
CiteerAls je er niet in slaagt om hier een foto te zetten hoe doe je dan 's morgens je onderbroek aan met de goeie kant vooraan?

We zijn niet allen zo slim als u.....
Best simpel eigenlijk, geel van voor, bruin naar achter ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Floris

En op woensdag binnenstebuiten voor de tweede helft van de week... 8)

Hoe ist ondertussen met Janie eigenlijk? Staat nu al t hele weekend bij het kruis te kermen maar geloof dat er nog niemand langs is gekomen met een hamer en spijkers.

the_gold

Het bloed hier dood, zeker in vergelijking met vroeger.
Maar ik bemerk het ook op 2dehands sites. Het leeft er minder...je ziet het aan het type materiëel die voorbij komt. Vroeger ging men bijna vechten om toch het hoogste bod te hebben. Ik denk niet dat het aan 'voorbereiding kerst' ligt maar gewoon aan een financieel dieptepunt bij de mensen. Als ik prijzen zie van €400 voor een loc met sound wat vroeger vaak €300 was...

Ik vraag me af, komt er nog een msm expo?

Koen

Citaat van: julien op 11 december 2022, 11:50:41 AM
Citaat van: doomslu op 10 december 2022, 12:05:34 PM
Wat de leden betreft: dit jaar hebben we al 97 nieuwe leden mogen verwelkomen. Daarvan zijn er 72 die nog nooit iets postten... ?  ???

Ik zag deze discussie voorbij komen en waarschijnlijk ben ik één van de nieuwere mensen die zelden tot nooit posten.
Voor mijzelf is hier een eenvoudige verklaring voor:

Ik ben zelf niet actief aan het bouwen, maar heb wel allerlei ideeën en plannen. Veel praktijkervaring heb ik ook niet, dus mijn bijdragen zullen niet echt zinvol zijn. Wel vind ik het erg leuk om naar allerlei mooie bouwsels van andere forumleden te kijken en hier ideeën en inspiratie uit op te doen.

Wellicht dat er nog meer nieuwe mensen zijn die zich meer voor het in eerste instantie "alleen kijken" aanmelden?

groeten,
Julien

Elke bijdrage is mooi en zinvol, ook al heb je niet veel ervaring. Ik bouw ook met vallen en opstaan. Is het niet goed, begin ik opnieuw. De bijdragen die ik post in Le Varonay is vooral bedoeld om te leren uit de vele commentaren die je krijgt. We kijken uit naar je bijdragen  :)
Laat je vooral niet ontmoedigen en beleef plezier in wat je doet. Daar draait het allemaal om.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

dani

geweldig leesvoer voor een "dood momentje" in een weekend.
Ik ben nu zelf niet de meest discrete forumgebruiker, en heb het hier al met verschillende "tooghangers" ( vaste gasten) aan de stok gehad, maar dit is nu echt wel eens een topic met nul toegvoegde waarde, zelfs voor een  zagevent als mezelf .  (jaja, ik heb een dosis zelfkennis maar gebruik ze niet elke dag ).

Laten we gewoon even de rust en kalme periode nemen voor wat ze is.
- Dat het niet "klik en go" is om foto's te posten dat is een heet hangijzer dat nooit zal koelen, tenzij misschien de beheerders een forum  platform zoeken waar dat wel kan, of hier een extra licentie voor sever space gaan nemen>.  Maar wie is bereid omdaar mee voor te betalen want dat kost centjes, heren  en dames en andere genders.....
- Dat we niet allemaal een hoogstaand niveau hebben is geweten.  Ik ben ook niet zo aan de scenery momenteel  en ben sowieso meer een "technisch" bouwer die graag experimenteert met simpele materialen en basis principes  om dingen te doen in een klein budget waar je met ded "professionele" middelen een maandloon of meer aan uitgeeft.    Ze werken niet altijd maar het proberen is voor mij de echte voldoening.     Daar staat tegenover dat er wel een aantal mensen zijn die hier dingen neerpoten waarik van denk "kon ik dat maar ...  zucht ".    Maar vaak zijn de reacties idd koeltjes of beperkt
- Dat niet iedereen "ooh" en "aah" en "wow" en "super"  tikt bij elke nieuwe post, daar moet je leren mee leven.   We leven in een drukke wereld waar komplimentjes net als de elektriek en de gas steeds duurder wordren.  Er wordt heel veel verwacht om een waarderende kommentaaar te krijgen van sommige mensen !    Anderzijds  ben ik ook zelf niet de gene die bij elke nieuwe update in eenzelfde draaddje opnieuw gaat reageren.   Een voorbeeld is "40 jaar stof".  Hugo doet zijn ding en maakt  grappigen leuke en soms onverwachte dingetjes en scènes op zijn baan(tje) .   Ik volg ze en post af en toe iets, maar meestal kijk ik er naar, kijk ik een tweede keer en glimlach dan eens...   Waardeer ik die draadjes daarom minder ?  Integendeel !    Stil genieten is ook genieten....  En zo denken vele mensen er hier over volgens mij.  (Geen directe sneer naar Alberke/Hugo, maar gewoon een voorbeeld dat hier al ter sprake kwam)
- Dat we niet allemaal helemaal gelijkgezind en -gestemd zijn is goed.  Af en toe moet er eens in de pot geroerd worden daar komen vaak ideetjes uit.  En ja, soms ook eens een scheef woord, ruzie of zelfs dreigende PB'tjes.   Pak dat er bij en leef er mee, dat is mijn motto.    En ja hoor, soms ben ik zelf degene die roert en dwars ligt.    So what ?   Degene die me persoonlmijk kennen weten wie en hoe ik ben, en wonder boven wonder blijven ze "bevriend".


Gasten,    het is gewoon een kalme periode ....      Let it go .....



PS: da verhaal van die onderbroek met geel en brui en binnen / buiten :  ik lag in een deuk....  Vroeger kocht ik onderbroeken in pakjes van 7 (ma-do-wo-do-vr-za-zo).    Mijn buurman in pakjss van 12 !  (ja,feb-mar-/......)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Dani, ik vind dat je 'het probleem' heel goed hebt samengevat.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *