Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

rgp

Floris,

Ik ga je niet helpen, zoek het zelf maar

Belgaboy,

Modelbouw ? Wie heeft er hier al (behalve ervin) een baan voorgesteld ? Een lokombouw, ..... ?
De modebouwers posten niets meer (de posts van Rik Martens waren super)

Roland

Belgaboy

Roland,

Precies wat ik bedoel, heb je je al eens afgevraagd hoe dat zou komen?
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Floris

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 19:17:16 PM
Floris,

Ik ga je niet helpen, zoek het zelf maar

Nou, ik kom t dus nooit bewust tegen. Als t zo'n groot probleem is zou je toch meteen een lijst voorbeelden voor me bebben, niet? Of ik zie/snap t probleem niet, maar dan laat ik me graag vertellen hoe een ander t ervaart.

Enne... Hier zit een modelbouwer te posten hoor. Zelfs tussen t modelbouwen door, en de resultaten komen hier vanzelf wel weer te staan.

Havoc

Citaat van: Belgaboy op 28 december 2022, 19:22:44 PM
Roland,

Precies wat ik bedoel, heb je je al eens afgevraagd hoe dat zou komen?


Omdat er maar 1 soort modelbouw als de ware wordt beschouwd door een vocale groep. Het moet netjes binnen dat kadertje vallen of het is niet correct. Als je in het goeie hokje en groepje valt dan komt er enorme reactie en is het allemaal  perfect. Anders hoor je hier eigenlijk niet want doe je niet de goeie modelbouw.

Daarom dat al de rest niets meer laat zien. Het is toch niet volgens het toegelaten recept.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris


Havoc

Citaat van: Floris op 28 december 2022, 20:17:14 PM
Citaat van: rgp op 28 december 2022, 19:17:16 PM
Floris,

Ik ga je niet helpen, zoek het zelf maar

Nou, ik kom t dus nooit bewust tegen. Als t zo'n groot probleem is zou je toch meteen een lijst voorbeelden voor me bebben, niet? Of ik zie/snap t probleem niet, maar dan laat ik me graag vertellen hoe een ander t ervaart.

Enne... Hier zit een modelbouwer te posten hoor. Zelfs tussen t modelbouwen door, en de resultaten komen hier vanzelf wel weer te staan.

Maak je geen illusiies Floris. Als het te moeilijk wordt dan is dit het standaard antwoord van Roland. Hij weet het beter dan iedereen en dat moet je als een dogma aanvaarden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

maar ondertussen komt ie met min of meer hetzelfde verhaal als jij, dus misschien heb jij voorbeelden voor me? Qua t punt van al die verhalen ontgaat me nog steeds...

Havoc

Citaat van: Floris op 28 december 2022, 20:28:12 PM
maar ondertussen komt ie met min of meer hetzelfde verhaal als jij, dus misschien heb jij voorbeelden voor me? Qua t punt van al die verhalen ontgaat me nog steeds...
Dat is dan ook de eerste keer denk ik! Roland en ik zitten niet op dezelfde golflengt. Ik zel morgen eens kijken. Op de telefoon is dat niet handig. (zal wel aan mij liggen)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

de "modeltrein" correctheid en het niveau.

Roland wat houd dat dan in moet je mij eens uitleggen.  :-\

Erik.

evan

Citaat van: Havoc op 28 december 2022, 20:17:22 PM
Citaat van: Belgaboy op 28 december 2022, 19:22:44 PM
Roland,

Precies wat ik bedoel, heb je je al eens afgevraagd hoe dat zou komen?


Omdat er maar 1 soort modelbouw als de ware wordt beschouwd door een vocale groep. Het moet netjes binnen dat kadertje vallen of het is niet correct. Als je in het goeie hokje en groepje valt dan komt er enorme reactie en is het allemaal  perfect. Anders hoor je hier eigenlijk niet want doe je niet de goeie modelbouw.

Daarom dat al de rest niets meer laat zien. Het is toch niet volgens het toegelaten recept.

Dat is een idee dat in jouw hoofd spookt en strookt niet met de realiteit.  Hier zijn er best veel die "speciallekes" bouwen en gezellig hun ding kunnen doen en tonen.  Dus kop op en doe ook je ding.  Ik supporter mee!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#85
Citaat van: rgp op 28 december 2022, 19:17:16 PM


Modelbouw ? Wie heeft er hier al (behalve ervin) een baan voorgesteld ? Een lokombouw, ..... ?
De modebouwers posten niets meer (de posts van Rik Martens waren super)

Roland

Roland, 

Waar heb jij gezeten de laatste tijd?  Het is veel minder dan vroeger, maar ik zie hier toch geregeld leuke zaken passeren tussen de nutteloze draadjes waar je nota bene wel graag op reageert door.

Even wat opsommen uit mn hoofd?

- Nonceveux
- Le Varoney,
- Lisette
- Le Bassin
- VehnNbaan
- Het Japanse baantje dat een te moeilijkere naam heeft om uit mn hoofd te vernoemen :)
- Rocourt
- Lijn 41
- Terminus
- Puy de Dôme
- Zwanzebeek
- De knappe N Schaal omgebouwde Belgische treinen van Driesel
- DoubleEnghien
- Carolo Metal
- Etc, evt, etc...


Ze zijn toch zeker niet te min he?   




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

@ Klaas Zondervan: Je hebt gelijk, juist is juist. Wat "oudere" betreft, dat heb je zelf gezegd. Ik heb geen namen genoemd.  ;D ;)

@ Floris: We zitten in de babbelhoek, dus veronderstel ik dat dit draadje hier moet kunnen. Of zo'n babbelhoek op een forum hoort, dat is een discussie die ik in het midden laat. Ik heb er alleszins mijn gedacht over.
Wat modelbouw betreft, ik veronderstel dat wat jij fabriceert een mooi voorbeeld van een hoog niveau is. Of je dat van jezelf ook vindt, laat ik in het midden. En om een extreem uiterste te noemen, een plank met sporen zou geen modelbouw zijn volgens sommigen. (Ik wil niemand viseren, dus hopelijk voelt niemand zich beledigd)
En zo'n planken met sporen, die zijn hier al vaker langs gekomen, daar is zeker niks mis mee. Ik geef toe dat ik dan soms ook wel eens denk "is dat alles?", maar tegelijkertijd denk ik dan ook weer "gvd, ze hebben het toch maar liggen en dat van mij zit maar in doosjes opgeborgen!". Maar die reacties zet ik niet op het forum, want iedereen beleeft de hobby op zijn manier. Als die mensen met een plank gelukkig zijn, wie zijn wij dan om hen de grond in te boren?
Volgens mij is het dat wat Roland wil bedoelen, maar ik kan het ook mis hebben.

@ Belgaboy: Je hebt gelijk, mijn vorige reactie heeft ook niets bijgedragen, maar draadjes als dit frustreren me. En als ik dan genoeg tijd en goesting heb, dan trek ik mijn mond eens open. Ik ben mijn frustratie even kwijt, het draadje krijgt wat het verdient en de rest kan rustig verder kakelen. Iedereen gelukkig dus.


En waar dit draadje eindigt? Waarschijnlijk in een hoop frustratie voor verschillende mensen, enkele mensen die vertrekken en anderen die gewoon hun ding blijven doen. En het draadje zelf? Dat sterft een stille dood tot het na pakweg 4 jaar wordt opgerakeld door een nieuw forumlid dat niet doorheeft hoeveel stof erop ligt.
Da's pure geschiedenis hoor en iedereen weet dat de geschiedenis zich herhaalt!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Evan,

Le varoney is idd goed, maar ik ontbreek een baanplan, lisette staat nog in zijn kinderschoenen, en al de rest zijn typische  expobanen (zeer goed voor op een .... Expo), klein dus
Ik lees en volg LR
Banen
Luzy
Vallee de la revasonne
Un coin de la vallee du rhone
Le sud est
Varelles

Dat zijn banen !

Roland

evan

mooi dat je dat even verduidelijkt hebt.  Er wordt veel duidelijk nu.

Ik kan nu gaan slapen ...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

Citaat van: Jurgen op 28 december 2022, 21:20:23 PM
@ Floris:
Volgens mij is het dat wat Roland wil bedoelen, maar ik kan het ook mis hebben.

Nou, maak je niet moe, Roland mag gewoon zelf zeggen wat ie bedoelt hoor.  :P