Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

raf

Ja soms met Dani een oneenigheidje maar daar komen we steeds weer overeen
Ik post weinig want "ho "ha "whaw ??? daar ben je geen zak mee .
Wel met "zou je dat niet zo of zo proberen te doen "


Van de week geluk gehad want ik ben bijna door de vloer gevallen op zolder
Op die plaats kwam ik klik planken te kort en opgevuld met vezel plaat
Er stonden 2 rekken en materiaal dus er werd niet veel over gelopen
Rommel weg gedaan en een rek afgebroken en ja met de module baan word er dan wel veel gelopen en opeens "kraaaaaaaaaaak roef omlaag"
Gisteren met Jeroen dan 22 mm dikke multiplex platen gelegd
En vandaag afgewerkt en een rek verplaats als ook de printers een nieuwe plaats gegeven
De pla printer krijgt nog een grotere plaat maar het zaag machien moet buiten om te kunnen zagen en het is te koud


Dus dat is een van de redenen bij mezelf van weinig posten
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

je registreren biedt voordelen t.o.v gewoon meelezen, je hoeft daarom niet te reageren .....

Driesel

Citeergeweldig leesvoer voor een "dood momentje" in een weekend.
Vind ik ook, hoe zeggen onze Noorderburen het ook alweer: "ik neem wat chips en bier" (en geniet van het spektakel)

Ik weet dat er inderdaad heel wat stille genieters zitten op het forum: modelspoorliefhebbers die enkel meelezen en zo inspiratie opdoen, maar die (bijna) nooit iets posten. Dus laat je niet ontmoedigen als er geen of weinig reactie op je post komt. Zelf reageer ik ook niet steeds in een ander draadje nadat er al menig "ooh's" en "aah's" werden uitgedeeld, maar dat wil niet zeggen dat het me niet boeit.

In het draadje over mijn baan zijn de reacties ook schaars na het publiceren van een foto of een filmpje, maar als ik dan zie hoeveel keer die filmpjes bekeken worden...
Bij deze heb ik dus ook een nieuw filmpje toegevoegd  ;)

Geniet verder van het modelspoorgebeuren, ieder op zijn manier!

vanmiegroet

Ik heb dit draadje even doorlezen en ik wil toch nog even eigen input geven.
Het forum heeft 3 problemen die activiteit lager kunnen maken.

Ten eerste is het fenomeen van sociale media (facebook bijvoorbeeld). Zo is het een pak makkelijker om in een Facebook-groep foto's te delen dan via dit forum. Ook heb je daar "meer bereik" en direct "waardering", iets wat weinig op dit forum voorkomt.

Ten tweede is er demografie. Lees: op dit forum kom je vaker de "boemers" tegen, +50 jarigen, hierdoor ontstaat er een duidelijke disconnectie tussen "jeugd" en oudere generatie. Mocht ik hier een draadje starten over shitposting, het zou voor héél wat verbaasde/verwarde blikken zorgen.

Tot slot, en deze is deels resultaat van de vorige 2 zaken is het gebrek aan content. Door gebrek aan content gaan mensen beginnen neuten, zéér rare dingen beginnen posten. Bijvoorbeeld: op een draadje over een locomotief redelijk homofobe uitspraken doen, of over de minst interessante zaken spreken. Hierdoor krijg je een neerwaarste spiraal van content (inhoud) die de eerste 2 zaken versterkt.

Om het kort samen te vatten: er is een negatieve spiraal werking, de kunst is om die de te doorbreken
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

dani

Citaat van: vanmiegroet op 28 december 2022, 01:52:02 AM
Lees: op dit forum kom je vaker de "boemers" tegen, +50 jarigen, hierdoor ontstaat er een duidelijke disconnectie tussen "jeugd" en oudere generatie.

Ruben, het zijn   "BOOMERS"  ipv "boemers" :)
Die ouwe zakken weten tenminste nog van waar die term komt. 
Al pretendeert de jeug alles beter te weten en te kunnen tegenwoordig.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris

Was t anders toen jij de jeugd was, dani? De oude Grieken liepen al over de jonge Grieken te zaniken.  :P

dani

alles was toen anders....   de tijden veranderen constant, maar of het altijd beter is dat is voer voor meer discussie
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

vroeger was alles beter, behalve de toekomst!
Breng me aub terug naar de 70er jaren, toen was de oorlog nog koud.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

55erke

.... elke generatie vind zichzelf beter en wijzer dan de vorige en de volgende....

gardevil

Citaat van: 55erke op 28 december 2022, 11:18:50 AM
.... elke generatie vind zichzelf beter en wijzer dan de vorige en de volgende....
En toch maken we steeds dezelfde fouten ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

rgp

Dani en de anderen,

Met je reactie sla je de nagel op de kop en die reactie gaat eigenlijk nog veel verder: Ruben je hebt in het buitenland journalistiek gestudeerd en je kent het woord "boomer" niet ?  Het bewijs dat ook in het buitenland het onderwijs er op achteruitgaat en journalisten eigenlijk de laagste trap is, daarna wordt je uitkeringsgerechtigde.

De analyse zelf:

De belangrijkste stap wordt vergeten (en waarom er al veel weggegaan zijn of niets meer posten): de "modeltrein" correctheid en het niveau. 
Als je hier een andere mening hebt dat bepaalde personen/bepaalde groep word je, in het beste geval, genegeerd anders de verdoemenis in geschreven.
Als je ziet wat er geschreven wordt en over wat geschreven wordt en rekening houdend met het hierboven geschrevene, kom je op het niveau van facebook terecht (weinig meerwaarde)
Ik post nog soms nog eens iets als reactie, maar iets straten ? No way.

Roland

Jurgen

Citaat van: vanmiegroet op 28 december 2022, 01:52:02 AM
Ik heb dit draadje even doorlezen en ik wil toch nog even eigen input geven.
Het forum heeft 3 problemen die activiteit lager kunnen maken.

Met 3 problemen ga je niet toekomen denk ik, al is dat niet eigen aan dit forum. Op andere fora gebeuren dezelfde dingen als hier, alleen zijn het soms andere mensen en onderwerpen, maar het principe is hetzelfde.

Citaat van: vanmiegroet op 28 december 2022, 01:52:02 AM
Ten eerste is het fenomeen van sociale media (facebook bijvoorbeeld). Zo is het een pak makkelijker om in een Facebook-groep foto's te delen dan via dit forum. Ook heb je daar "meer bereik" en direct "waardering", iets wat weinig op dit forum voorkomt.

Een foto plaatsen op dit forum is bijlange zo moeilijk niet, maar je moet het willen kunnen. Het is net hetzelfde als een foto plaatsen op je persoonlijke website, eerst hosten bij een provider of service en dan een linkje plaatsen. Zo moeilijk is dat dus echt niet.

Wanneer ik naar de groepen op Facebook kijk, dan zie ik soms als waardering enkel een GIF. Voor de oudere generatie onder ons, een GIF is een bewegend tekeningetje, vaak een duim die beweegt of een figuurtje dat 'Wow' zegt. Wat mij betreft zegt dat evenveel als 'Het is in orde jongen, doe maar verder, ik ga patatten schellen". Doe dan op zijn minst moeite om zelf iets persoonlijks te typen of doe gewoon niks.
Daarnaast zie ik ook vaak de meest belachelijke reacties passeren die niets met je foto te maken hebben, waar dan andere mensen op doorratelen en er een hele conversatie ontstaat die in de verste verte niets met je foto meer te maken heeft. Tot daar je waardering dus. Op zich niet zo verschillend van een forum.

Citaat van: vanmiegroet op 28 december 2022, 01:52:02 AM
Ten tweede is er demografie. Lees: op dit forum kom je vaker de "boemers" tegen, +50 jarigen, hierdoor ontstaat er een duidelijke disconnectie tussen "jeugd" en oudere generatie. Mocht ik hier een draadje starten over shitposting, het zou voor héél wat verbaasde/verwarde blikken zorgen.

Die 'boomers', daar kan je als snotneus nog iets van leren. Ik heb hier op het forum al zoveel ideeën opgedaan, alleen de uitvoering is steeds een probleem. Maar ik zal mijn vragen nog wel stellen tegen dat ik er werkelijk aan begin, die tijd komt nog.
Wat je shitposting betreft, ga je die zelf starten? Ik geef eerlijk toe, ik heb het woord eens opgezocht. Het betekent zoveel als een reactie plaatsen die tot doel heeft om van het onderwerp af te wijken en het draadje volledig te doen ontsporen. Niet verwonderlijk dat het dan voor heel wat verbaasde blikken zal zorgen. Ik denk niet dat je dat zelf wil doen, al bestaat er wel een "babbelhoek" waar je kan zeveren zoveel je wil.

Citaat van: vanmiegroet op 28 december 2022, 01:52:02 AM
Tot slot, en deze is deels resultaat van de vorige 2 zaken is het gebrek aan content. Door gebrek aan content gaan mensen beginnen neuten, zéér rare dingen beginnen posten. Bijvoorbeeld: op een draadje over een locomotief redelijk homofobe uitspraken doen, of over de minst interessante zaken spreken. Hierdoor krijg je een neerwaarste spiraal van content (inhoud) die de eerste 2 zaken versterkt.

Gebrek aan content? Dat mis ik hier niet hoor. Wekelijks zie ik hier enorm interessante zaken langs komen, al reageer ik niet op elk van die berichten. Je moet gewoon door de zever heen de juiste draadje weten te vinden. En toegegeven, wanneer je de knop "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek." gebruikt, is dat soms moeilijk. Maar ik probeer de titeltjes die ik wil volgen wel te onthouden en klik enkel die titeltjes aan wanneer ik een volgende keer aanmeld. Staat er een titeltje tussen dat ik nog niet ken, dan lees ik dat eens en bekijk ik wel of ik het blijf volgen. Is dat een titeltje uit de "Babbelhoek" of "Als jullie er ook leuke hebben", dan negeer ik die. En ja, soms laat ik me eens vangen, maar dan kan ik nog eens lachen met sommige reacties, want lachen is gezond!

Wat het homofobe betreft vraag ik me af of je zelf wel weet wat homofoob betekent? Wikipedia zegt het volgende en ik citeer:
CiteerHomofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) betekent letterlijk: angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.
Hoe je van een locomotief naar homofobie kan gaan, is voor mij nog een raadsel. Maar alles kan, ik ben van niets meer verbaasd.

Citaat van: vanmiegroet op 28 december 2022, 01:52:02 AM
Om het kort samen te vatten: er is een negatieve spiraal werking, de kunst is om die de te doorbreken

Misschien is het dan een goed idee om draadjes als deze links te laten liggen zodat er minder zever te vinden is op het forum en meer content? 't Is maar een idee hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: Jurgen op 28 december 2022, 15:49:05 PM
Voor de oudere generatie onder ons, een GIF is een bewegend tekeningetje, vaak een duim die beweegt of een figuurtje dat 'Wow' zegt.
Ik hoor tot de oudere generatie, maar weet heel goed wat een .gif is. Ik maak ze zelf regelmatig. Het is een bepaald opslagformaat voor een plaatje. Wat jij beschrijft is een bewegend plaatje, en dat heet een animated .gif.

Floris

Citaat van: Jurgen op 28 december 2022, 15:49:05 PM

Wat je shitposting betreft, ga je die zelf starten? Ik geef eerlijk toe, ik heb het woord eens opgezocht. Het betekent zoveel als een reactie plaatsen die tot doel heeft om van het onderwerp af te wijken en het draadje volledig te doen ontsporen. Niet verwonderlijk dat het dan voor heel wat verbaasde blikken zal zorgen. Ik denk niet dat je dat zelf wil doen, al bestaat er wel een "babbelhoek" waar je kan zeveren zoveel je wil.

eigenlijk is dit draadje een aardig voorbeeld van boomershitposting. Net zo zinloos als shitposting, alleen dan doodserieus en niet leuk.

Citaat van: rgp op 28 december 2022, 14:34:55 PM
De belangrijkste stap wordt vergeten (en waarom er al veel weggegaan zijn of niets meer posten): de "modeltrein" correctheid en het niveau. 
Als je hier een andere mening hebt dat bepaalde personen/bepaalde groep word je, in het beste geval, genegeerd anders de verdoemenis in geschreven.
Geef eens een voorbeeld dan? Komt me nu nogal over als de "zonden van israel" waar Janie nog steeds vergeefs op zit te wachten (ok, hij heeft een poging gewaagd mij die in de schoenen te schuiven via pb laatst). Ik word steeds benieuwder naar die foruminquisitie die blijkbaar zo'n schrikbewind uitoefent op t forum...

Belgaboy

Toch een redelijk vicieuze cirkel zo hè? Een draadje starten om het grote aantal "afwezigen" aan te kaarten. Laat het nu net Posts als deze zijn waarom de meeste (mezelf inclusief) hier afhaken.
Even kort geresumeerd zijn de laatste posts hier niks anders dan een hoop gezeik en gezever...(zucht)

Wanneer gaan we terug naar de essentie, de modelbouw?
ESU ECoS 2.1, iTrain.