Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

PietB

Ik probeer de boel een beetje in leven te houden met "uwe verjaardag"
Of was je dat nog niet opgevallen, Johan?

;) ;) ;)
grt Piet.

Peter

Ja Piet, ik ben er ook nog eens, en vind het spijt dat het hier zo stil is de laatste tijd, alhoewel we begrip moeten opbrengen omdat velen
bezig zijn met hun gezin om de eindejaarsfeesten en geschenken voor te bereiden.
Daarom, alvast op een apart draadje, dat een aantal hier wel zullen begrijpen mijn welgemeende wensen
Met vriendelijke groeten
Peter

oli 11/01

Heb-Je al op TMM Forum gezien ? Daar is het het geval het hele jaar.
Daarom mijn aanwezigheid hier in het Nederlands.

Klaag dus niet over

Boemeltrein

hier is de uitleg Johan  ;D
De kerstboom zoals we hem kennen is waarschijnlijk vanuit Germaanse tradities ontstaan. In de zestiende eeuw werden er al bomen versierd voor de viering van winterfeesten, al was dat destijds vanuit de kerk gezien een heidens symbool. Voor de gebruikers staat de boom juist voor vruchtbaarheid en vernieuwing. De Duitse theoloog Maarten Luther verklaarde de boom als symbool voor de geboorte van Jezus Christus. Daar ontstaat de koppeling met Kerst.
Dus...het is in feite een winterfeestboom ;)

59erke

Ligt het niet aan het feit dat de meesten hier de sfeer wat moe zijn en hierdoor niks meer willen posten of het forum hebben verlaten ?

En hoe de sfeer hier is gekelderd weten we allemaal wel zekers ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ronaldk

@50erke / koen: Vertel ....  ::)

erik de noorman

Citaat van: Havoc op 08 december 2022, 20:32:22 PM
Lijkt hier wel helemaal doods. Nog minder te beleven dan op de tv met al die voetbal. Ik heb tegenwoordig boeiendere vergaderingen dan dit forum te lezen.

Noemen ze dat niet in zijn eigen voet schieten. ::)

Erik.

Floris

Citaat van: 59erke op 10 december 2022, 10:24:37 AM
Ligt het niet aan het feit dat de meesten hier de sfeer wat moe zijn en hierdoor niks meer willen posten of het forum hebben verlaten ?

En hoe de sfeer hier is gekelderd weten we allemaal wel zekers ?
het is een feit dat ik van een aantal lui die hier vroeger veel leuke dingen lieten zien nu alle voortgangsplaatjes via whatsapp en Facebook krijg. Ok tis wel Belgisch tijdperk 3 en 4.  :P

Alberke

#23
Jammer dat het hier niet werkt zoals bij facebook: het fameuze duimpje of zelfs het hartje als je iets moois ziet.
Misschien is het voor de meesten te veel dat ze hun keyboard erbij pakken om commentaar te geven.
Er zijn er misschien die het zo hoog in hun kopke hebben dat ze minachtend op werk van anderen neerkijken. Wat anderen dan weer de moed ontneemt om iets te publiceren.
Ik heb mijn "40 jaar stof" opgegeven omwille van de lauwe reacties. Jammer want ik beleefde er zelf lol aan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

1780 leden? Dat zijn 1775 slapende denk ik.
De meeste komen hier ook maar om iets te verkopen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Ik denk dat het vooral stil is omdat er amper nog instroom is van onervaren en beginnende modelspoorders. We draaien een beetje om onszelf, en behalve "kijk eens wat ik gedaan heb" is er amper nog iets. De meeste onder ons hebben wel hun techniekjes onder de knie, of weten onderhand hoe zelf nieuwe technieken aan te leren. We hebben leren zoeken, en hebben zo onze bronnen en kanalen om nieuwe truukjes te doorgronden. De rest is vooral zelf doen.

Er is dus niets verkeerds met ons, maar het ontbreekt ons aan frisse modelbouw-onderwerpen. En dan gaan we rap eens een zijsprong-onderwerp in de groep gooien om de boel weer eens aan te wakkeren. En dat valt dan dikwijls onder de noemer "zever" en "cafe-praat".

Het is stil hier, en mijn regelmatige afwezigheid hier volgt ook die trend. Ik zie niet meteen een oplossing. We kennen ons, we doen ons ding en geven blijk van ons goedkeuren aan elk modelbouwresultaat dat hier nog wordt getoond. Maar dat is niet genoeg.

De enige manier dat hier weer wat leven kan gebracht worden, is door actieve forum-acties te organiseren waar we zelf participeren: de maandelijkse foto-"wedstrijd" (met eervolle vermelding als winnaar) met zelfbouwscenes en de bouw ervan in forumdraadjes (wat weer de stilleven-kant op gaat, maar goed), het filmpje van de maand met rijdend treinverkeer, de jaarlijkse thuisbaan-wedstrijd met forum-reportages in draadjes van de bouwvordering, een maandelijks stationsbezoek door forumleden met verslag in forumdraadjes, ...

Misschien allemaal stomme ideeeën, maar ik bedoel ermee dat er meer initiatieven zouden kunnen zijn om ons te stimmuleren om nog eens de handen uit de mouwen te steken. Passief draadjes volgen is leuk, maar als er geen nieuwkomers zijn met wat activiteit, dan moeten we het zelf doen. En anders zal dit forum inderdaad langzaam dood bloeden.

Maar dat is louten mijn mening over het waarom van de stilte.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Citaat van: Alberke op 10 december 2022, 11:17:46 AM
1780 leden? Dat zijn 1775 slapende denk ik.
De meeste komen hier ook maar om iets te verkopen.
1780? Dan zijn er sinds je post al 12 afgebold want volgens de ledenlijst zijn het er nu nog 1768.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: Alberke op 10 december 2022, 11:13:41 AMIk heb mijn "40 jaar stof" opgegeven omwille van de lauwe reacties. Jammer want ik beleefde er zelf lol aan.
Ik blijf thuis verder doen aan mijn tempo. Maar hier iets zetten doe ik ook niet meer. Zoals ik al schreef, er komt evenveel reactie dan wanneer je het naar een blackhole server stuurt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

Waarom hier nog wel lopen zagen dan? Je vindt hier immers alleen Belgische (hoe durven ze, op een Belgisch forum) tijdperk 3 en 4 kijkdoosjes waar niks rijdt? Buitenlandse fora voor buitenlandse bouwsels zijn er toch zat....

Alberke

Het idee van Michiel vind ik prima!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D