Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

Metpetergaathetbeter

anderzijds wordt je van sommige banen treinziek van al die achter elkaar blijvend komende treinen met nauwelijks tijd tss.....

Ronald

Foei, wat een kommer en kwel....  :) dan loop je door en ga je bij de volgende kijken. Zo gemakkelijk is dat  ;)

Metpetergaathetbeter

 ;D ;) Nooit bij U opgekomen ?

Martin Welberg

Dang, sta je 2 dagen te streamen, een dag demo's te geven en dan mis je alle lol.

Ronald

Nou, zeg dat wel.... je had beter hier mee kunnen lezen  :D ;) Hadden we natuurlijk wel dat memorabele kruk-moment gemist  8) :P

SuSke

Citaat van: Havoc op 31 december 2022, 10:40:19 AM
...
Suske, Ronald, ja, dat klopt dat voor tentoonstellingen dit handen vol geld kost. Maar hier op het forum is het posten van een foto van een grote of een kleine baan even duur. Je zou ook denken dat het gemakkelijker is om van een grote baan iets te posten want er moet meer gebeuren. Misschien zijn de bouwers van kleine banen veel vocaler. Zou ook kunnen.

Johan,
De doorlooptijd op grote banen is gewoon langer om een reeks foto's te plaatsen. In een club wordt er meestal maar 1 dag per week aan gewerkt en dan meestal nog maar op kleine stukjes.
De grootste voortgang merk je bij de eerste sporen die gelegd worden, het eerste groen dat gestrooid wordt, de eerste bebouwing die er op komt,... Het vervolg van die activiteit interesseert niemand meer. resultaat - geen foto's meer en geen melding meer op een forum. En bij de volgende 'belangrijke' stap (draden trekken) is het zo saai dat je zelfs geen foto's meer neemt.
Voor Vaerwegh Dok heb ik 2151 foto's gespreid over 19 albums maar die staan lange niet allemaal op het forum.
De dingen die we nu gaan doen, zullen wel gedocumenteerd worden, maar of ik daar iets van ga vertellen op een forum ... ik twijfel daar sterk aan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Doe maar Frans, voor organisatoren zoals ik blijven forums een leuke plek om banen te scouten.

Martin Welberg

Verder wil ik wel iets kwijt over dat grote banen geneuzel. Een aspect wat blijkbaar door velen hier genegeerd wordt en dat is simpelweg ruimte. Niet iedereen woont in een villa en heeft onbeperkt ruimte tot zijn beschikking. Daarom kiezen denk ik velen toch voor een kleiner beter afgewerkt baantje.

erik de noorman

Als je alles door leest dan merk je dat er voor ieder wel wat wils is. Ieder heeft zo zijn eigen accenten. Persoonlijk hoeft er voor mij op een baan (expo) geen trein te reiden. Paradebanen krijgen bij mij meestal het minste aandacht met enkele uitzonderingen. Ik vind te veel treinverkeer zelfs storend.
Ik wil naar een baan kijken de sfeer opsnuiven van eenvoudig tot een super afwerking. Een baan moet een ziel hebben. Ik ben misschien een uitzondering ik kom voor banen kijken en niet zozeer voor rijdende treinen.
Wat mijn eigen baan betreft (heeft ook een paradespoor) rijden er nooit meer dan 2 treinen te gelijk. Eenvoudige reden kan er maximum 2 te samen besturen. De baan heeft een automatisch blokstelsel voor de seinen maar is verder niet geautomatiseerd. De baan heeft een baanplan waar geen spoor te veel op ligt. Nochtans is de baan gebouwd om een vlot realistisch meer treinverkeer weer te geven. Enig probleem dan moet je met minstens 5 bestuurders zijn. 1 voor het schaduwstation tevens operator, 1 voor het paradestuk (station Kapelle op den bos) met rangeermogelijkheden, 1 voor de zijlijnen (verschillende niveaus), 2 voor het depot. Waarom dan zo'n grote baan waar nauwelijks op wordt gereden? Ik bouw gewoonweg graag en creĆ«er graag een sfeertje en als het kan  met zelfbouw.
Ik hoop dat de kleinkinderen er zich mee kunnen rot amuseren. Maar eerst nog een burcht met toren en ophaalbrug in de tuin bouwen voor die gasten. :P

Erik.

Ronald

Citaat van: Martin Welberg op 31 december 2022, 14:31:37 PM
Verder wil ik wel iets kwijt over dat grote banen geneuzel. Een aspect wat blijkbaar door velen hier genegeerd wordt en dat is simpelweg ruimte. Niet iedereen woont in een villa en heeft onbeperkt ruimte tot zijn beschikking. Daarom kiezen denk ik velen toch voor een kleiner beter afgewerkt baantje.

Precies. En..... het komt een keer af vanwege het kleine formaat. En het geeft ook mogelijkheden om van thema te switchen.

Stedahult

Citaat van: Ronald op 31 december 2022, 18:27:17 PM
En..... het komt een keer af vanwege het kleine formaat.

Wat zei je...?  8)
Mvh. Steef

Ronald

Zie mijn vorige 7 modelbanen gebouwd in 25 jaar. Productiever dan velen onder ons  ;)