is hier nog iemand?

Gestart door Havoc, 08 december 2022, 20:32:22 PM

Floris

...en iets met vaerwegh dok?

Stedahult

Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

de meesten genieten ook van iets heel simpel van evenzeer van iets dat de doorsnee modelbouwer niet ziet zitten om aan te beginnen/niet zouden kunnen. Ook bij andere kunsten zijn meerdere niveaus in kunstwerken.

Ronald

Citaat van: Floris op 29 december 2022, 19:35:51 PM
...en iets met vaerwegh dok?

Dat doet Frans dan weer niet thuis  ;)

Floris

neuh, maar hij doet t wel, en tis toch wel een baan die voor de grotebanenomterijdenafdeling toch wel enigszins interessant is lijkt me.

Ronald


59erke

#111
Citaat van: rgp op 28 december 2022, 22:15:21 PM
Evan,

Le varoney is idd goed, maar ik ontbreek een baanplan, lisette staat nog in zijn kinderschoenen, en al de rest zijn typische  expobanen (zeer goed voor op een .... Expo), klein dus
Ik lees en volg LR
Banen
Luzy
Vallee de la revasonne
Un coin de la vallee du rhone
Le sud est
Varelles

Dat zijn banen !

Roland

Ik val hier bijna van mijn stoel, hoe haal je het in godsnaam in je stomme kop om dergelijke onzin hier neer te schrijven ! Dus wie geen grote baan kan of wil bouwen telt ineens niet meer mee en wordt gepromoveerd tot ... expo baan. Schrijf dan ineens ook dat expo's vol staan met rommel en lees geen modelspoormagazines meer want daar staan ook kleinere banen in.

Nochtans is de essentie van de hobby hetzelfde bij een kleine baan als een grote baan. Ik heb al dikwijls kleine banen gezien waar ik langer bij blijf stilstaan dan de grotere banen en ook omgekeerd. Smaken verschillen en het kan perfect zijn dat jouw voorkeur ligt bij de banen die een volledige zolder in beslag nemen maar ga dan niet al de rest de grond inboren.

En zeg nu niet dat er hier niets meer gepost wordt want dat is niet zo, het is minder dan vroeger dat is waar maar wat er gepost wordt zijn stuk voor stuk bijlagen die de moeite waard zijn om te lezen. Het interesseert u misschien gene zak maar dat is dan jouw probleem.

Met dergelijke uitspraken en minachting ga je onze collega modelspoorders zeker ontmoedigen om hun werk te laten zien !


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Floris

Och, laat m dat lekker vinden... Bouw je voor Roland of voor jezelf? denk dat er (behalve Roland) niemand voor Roland bouwt, dus niks aan de hand...

Havoc

Citaat van: 59erke op 29 december 2022, 23:10:12 PM
Ik val hier bijna van mijn stoel, hoe haal je het in godsnaam in je stomme kop om dergelijke onzin hier neer te schrijven ! Dus wie geen grote baan kan of wil bouwen telt ineens niet meer mee en wordt gepromoveerd tot ... expo baan. Schrijf dan ineens ook dat expo's vol staan met rommel en lees geen modelspoormagazines meer want daar staan ook kleinere banen in.

Nochtans is de essentie van de hobby hetzelfde bij een kleine baan als een grote baan. Ik heb al dikwijls kleine banen gezien waar ik langer bij blijf stilstaan dan de grotere banen en ook omgekeerd. Smaken verschillen en het kan perfect zijn dat jouw voorkeur ligt bij de banen die een volledige zolder in beslag nemen maar ga dan niet al de rest de grond inboren.

Dit toont enkel aan dat jij het verschil in die banen niet ziet. Ja, de essentie is hetzelfde bij een kleine en een grote baan. Maar de essentie hier op het forum ligt op een andere plaats dan bij typisch franse banen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Citaat van: Havoc op 08 december 2022, 20:32:22 PM
Lijkt hier wel helemaal doods. Nog minder te beleven dan op de tv met al die voetbal. Ik heb tegenwoordig boeiendere vergaderingen dan dit forum te lezen.

Je hebt nu anders wel weer wat leven in de brouwerij gebracht.   ::) ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: Floris op 29 december 2022, 19:35:51 PM
...en iets met vaerwegh dok?

Ik had eerder "Den Overslag" en zijn vervolg "Marchan'Dix" in gedachte op mijn welgevulde 5m².

Blijk ik nu dus toch een beetje "de Franse toer" op te gaan  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 30 december 2022, 13:31:38 PM
Citaat van: Havoc op 08 december 2022, 20:32:22 PM
Lijkt hier wel helemaal doods. Nog minder te beleven dan op de tv met al die voetbal. Ik heb tegenwoordig boeiendere vergaderingen dan dit forum te lezen.

Je hebt nu anders wel weer wat leven in de brouwerij gebracht.   ::) ::) ::)
Dat was de bedoeling hé Frans. Maar het was niet de bedoeling het deze kant op te sturen. Nu ja, het is wat het is. Het eindejaar is tenslotte een tijd van reflectie. En eens nadenken over het forum en zo mag dan ook wel eens. Ik ben eens wat (oude) draadjes aan het doorscrollen. Denk dat ik Floris gelijk ga moeten geven. Erg een hollander gelijk moeten geven  :-[

En nu heb ik weer meer tijd hier doorgebracht en is dat gat in het rek tussen die 2 modules er nog niet. Zal niet meer voor dit jaar zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

t word nog erger, ben zelfs kwartduitser...  :-X

RUNE


59erke

#119
Citaat van: Havoc op 30 december 2022, 13:24:55 PM
Citaat van: 59erke op 29 december 2022, 23:10:12 PM
Ik val hier bijna van mijn stoel, hoe haal je het in godsnaam in je stomme kop om dergelijke onzin hier neer te schrijven ! Dus wie geen grote baan kan of wil bouwen telt ineens niet meer mee en wordt gepromoveerd tot ... expo baan. Schrijf dan ineens ook dat expo's vol staan met rommel en lees geen modelspoormagazines meer want daar staan ook kleinere banen in.

Nochtans is de essentie van de hobby hetzelfde bij een kleine baan als een grote baan. Ik heb al dikwijls kleine banen gezien waar ik langer bij blijf stilstaan dan de grotere banen en ook omgekeerd. Smaken verschillen en het kan perfect zijn dat jouw voorkeur ligt bij de banen die een volledige zolder in beslag nemen maar ga dan niet al de rest de grond inboren.

Dit toont enkel aan dat jij het verschil in die banen niet ziet. Ja, de essentie is hetzelfde bij een kleine en een grote baan. Maar de essentie hier op het forum ligt op een andere plaats dan bij typisch franse banen.

Heb ik iets gezegd over Franse banen, denk het niet ? En ja ik zie het verschil wel tussen grote en kleine banen, ik wil enkel maar benadrukken dat er ook kleine prachtige banen bestaan en het niet altijd van die grote imposante banen hoeven te zijn.

Maar goed, het einde van het jaar nadert. Tijd voor de goede voornemens. Ik denk dat ik al weet wat mijn bijdragen op dit forum zullen zijn.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan