Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

D-Loc's baanontwerpje

Gestart door D_Loc, 26 november 2006, 14:05:53 PM

D_Loc

Ik ben langzamerhand ook maar eens begonnen met het plannen van een baan. De baan zal in de Ardennen gesitueerd zijn en grotendeels gebaseerd zijn op lijn 42 in Belgi? en de Noordlijn in Luxemburg.
De baan zal langs de muren van de kamer gebouwd worden en zal twee stations gaan bevatten. Van het eerste station heb ik reeds een ontwerpje gemaakt en zal veel weg hebben van het station van Vielsalm, zie plaatje. Het ontwerp is zomaar uit de losse hand gemaakt en is zeker niet op schaal.
Ik zit nog te twijfelen aan een schaduwstation maar ik denk dat dat er niet gaat komen, alhoewel dit wel beter zal zijn gezien de enorme hoeveelheid materieel die ik bezit.
Er is gekozen voor Roco GeoLine sporen. Misschien niet het meest realistisch maar wel een eenvoudig concept.
edit
Ontwerp is iets gewijzigd.
IMGhttp://img.photobucket.com/albums/v238/dachtien/Sporenplan-A800px.jpg/IMG
Er gaat DCC gereden worden met een MultiMaus
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

geremila

#1
Beste,

Opgelet met de inritten van jouw station. Aangezien je een naar belgisch voorbeeld bestaand station wenst uit te beelden moet je jezelf behoeden van de bereikbaarheid van je opstelsporen aangezien er links gereden wordt...

grtjes,

Mike
groetjes,

Mike

D_Loc

#2
Goed punt!

Ik heb twee extra wissels geplaatst ter hoogte van het seinhuis. Ik heb eveneens een omloopspoortje erbij getekend.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

geremila

#3
Ziet er al veel beter uit! Heb je al plannen van de rest van jouw baan...zou graag meer zien!!
grtjes,

Mike
groetjes,

Mike

D_Loc

#4
citaat:
Geplaatst door geremila

Ziet er al veel beter uit! Heb je al plannen van de rest van jouw baan...zou graag meer zien!!
grtjes,

Mike


Natuurlijk nog bedankt voor de tip!
De rest van de baan moet ik nog uittekenen. Het tweede station zal in ieder geval veel weg hebben van Kautenbach, alleen kan ik waarschijnlijk de aftakking naar Wiltz niet kwijt.
Eigenlijk zou ik ook graag een depot toevoegen, zodat ik een groot deel van de locs op de baan kan plaatsen maar ben er nog niet uit waar ik dat ga plaatsen.
Voorlopig ga ik mij eerst op het Vielsalm gedeelte richten, de sporen wil ik de komende weken gaan aanschaffen.
De kamer is ca 4,5 x 3 meter. Bij de bouw van de baan moet ik er echter rekening mee houden dat de warmtemeters (op de verwarming) nog bereik blijven voor de jaarlijkse meting.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk