Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Onze hobbyist-producent Pierre

Gestart door Peter, 07 december 2022, 09:40:02 AM

Peter

Opdat iedereen zou weten wie die prachtige modellen aan het produceren is (er volgen er nog  ;D ;D ;D) een kennismaking met Pierre

Een perfekte diesellok reeks 66 ???
Mijn naam is pierre de greeuw en ik mijn interesse ligt al lang bij de belgische treinen, bussen en trams.
Vroeger ben ik met de fiets van breda naar Essen en zelfs naar antwerpen geweest, om de treinen aldaar te bekijken en te fotograferen.
Belgie trok mij vanwege de het heel andere materieel, dat op de sporen reed .
Groen en geel voor de treinen en rood en creme voor de NMBV-bussen.
Omdat het belgisch materieel niet te koop was, heb ik er zelf maar een tekening van gemaakt, zoals het type 272 en de Fiat/vanHool bus.
Deze tekening liet ik dan printen bij de bekende Materialise in Leuven.
Ook het type 222, later de reeks 66 heb ik ook met mijn computer getekend in 3D.
De kappen zijn bestelbaar bij Materialise in belgie, Leuven en worden na het printen aan de besteller thuis bezorgd.
Men kan ze vinden in de shop-in-shop bij Materialise via PDGMODELS
Ik heb er een kit van gemaakt, zodat iedere handige treinliefhebber er mee kan werken.
Het is geen echte kit, want de kap en enkele delen moet je op de shop-in-shop bij Materialise bestellen en het chassis plus motorisatie kan je bestellen via het emailadres pdgmodels@ziggo.nl
Deze motorisatie is speciaal voor dit type ontwikkeld en omdat er geen grote middenmotor met
cardans in past, is gebruik gemaakt van 2 kleine sterke motoren, die ieder een truck aandrijven.
Vanwege de nauwkeurige montage is de motorisatie in zijn geheel te bestellen via de email.
Na ontvangst wordt de kap gewassen in water met een druppel afwasmiddel wat goed schuimt.
Daarna afspoelen en laten drogen.
De kap kan dan bekeken worden op printlijnen en puntjes afkomstig van ondersteuningen die tijdens het printen zijn gebruikt.
Eventueel voorzichtig schuren.
Daarna een eerste laag primer TAMIYA aanbrengen, waardoor de oneffenheden beter zichtbaar worden.
Dan deze oneffenheden voorzichtig wegschuren.
Daarna de 0.4mm gaatjes eventueel opboren naar 0,5mm, naar gelang welke diameter draad voor de
handgrepen wordt gebruikt.
Vervolgens worden de omlopen naast de motorkap matzwart tamiya TS6 gespoten.
Daarna de beide koppen geel RAL1003 spuiten voor de schrikstrepen.

Voor de gele schrikstrepen wordt de voor- en achterzijde van de motorhuiven geel gespoten, na het afplakken van het zwart.  Geel RAL1003.
Na het afplakken met tamiya masking tape van de benodigde strepen, wordt de gehele kap groen RAL6005 (MOTIP) gespoten, behalve de binnenzijde, die normaal een lichtgroenekleur heeft.
Als laatste een zijde matte vernis op de kap spuiten en de ruiten monteren.
Voor de tekst op de kap zou men de in de handel zijnde decals kunnen gebruiken.
Voor eventuele vragen of informatie gelieve te mailen naar  pdgmodels@ziggo.nl






Met vriendelijke groeten
Peter

Cozzy

Dankjewel Peter en Pierre.
Heb je misschien een link naar de shop-in-shop? Of is dit een fysieke winkel?
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

De shop kan gevonden worden via https://i.materialise.com/en/shop/category/scale-models/model-trains

Als je de zoekterm PDGMODELS in geeft in de zoekrobot krijg je evenwel geen resultaat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Citaat van: SuSke op 07 december 2022, 15:51:11 PM
De shop kan gevonden worden via https://i.materialise.com/en/shop/category/scale-models/model-trains

Als je de zoekterm PDGMODELS in geeft in de zoekrobot krijg je evenwel geen resultaat.

Bedankt, had er mij deze middag ook al kapot op gezocht...

7003

Ik krijg ze ook niet gevonden.

gr Dimi (7003)

Peter

Gegevens waren doorgegeven. Dus aub wat geduld.
Zal een seintje geven als de link inderdaad funktioneerd
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald


vyncky

Citaat van: Ronald op 10 december 2022, 11:51:25 AM
Citaat van: SuSke op 07 december 2022, 15:51:11 PM
De shop kan gevonden worden via https://i.materialise.com/en/shop/category/scale-models/model-trains

Peter, deze link doet het prima :)

Dat klopt maar dat zijn alle treinmodellen die op Imaterialise staan...

zoeken op NMBS/SNCB type 70, reeks 70, enz.... geeft geen hits.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loco

Peter

Mooi initiatief van pierre de greeuw en nog mooier dat hij de files ter beschikking stelt via een degelijke firma. Alle lof.
En ik heb de juiste link gevonden: https://i.materialise.com/en/shop/search?query=pierre+de+greeuw


Peter

Peter (Loco)
Er komen nog prachtige modellen en ook rijtuigen van modellen die nog niet op de markt zijn
En neen, ik heb beloofd het nog niet te verklappen  :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Citaat van: Peter op 14 december 2022, 17:33:03 PM
Peter (Loco)
Er komen nog prachtige modellen en ook rijtuigen van modellen die nog niet op de markt zijn
En neen, ik heb beloofd het nog niet te verklappen  :) :) :)


Nu nog alles verschalen naar 1/160 en dan hebben de Belgische N rijders ook iets aan dit mooi initiatief  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Koen

ik heb bericht van Pierre ontvangen dat hij een kap  van de 70 al klaar heeft in spoor N en dat hij aan die van de 66 bezig is.
Je ziet dat hij alles opvolgt en mij van de verdere ontwikkelingen op de hoogte houd.
Zal nog iets laten weten.
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,

en vergroot hij ook naar 1/45 (schaal 0) ?

Roland

Peter

Hoi Roland,
Hij leest soms zelf de vragen over zijn modellen, maar heb een mailtje naar hem gestuurd met de vraag.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Roland,
Heb volgend antwoord van Pierre gekregen:

Dag Peter,
Ik heb net gekeken op de materialise-website, maar de kap in schaal 45 is te groot voor hun om te printen in gray resin.
Helaas gaat het dus niet

Spijtig
Met vriendelijke groeten
Peter