Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Liliput Locs

Gestart door n/a, 25 november 2006, 19:12:53 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy
Dit is trouwens een model dat in 2005 al had moeten uitkomen.




Wat dan ook prima is gelukt,peter heeft het over de 2de uitlever serie

wim ysbeer

n/a

Ik had zelf interesse in de tenderlocs die Lilliput zou uitbrengen in 2005. Ik spaar tenderlocs. Ik had dan ook interesse in de Baureihe 92,2 nr 131362 en de Baureihe 84 nr 131209. (AC digital uitvoeringen) Maar mede door de testen in de Duitse bladen heb ik hiervan afgezien. Vooral omdat ik r1 en r2 bochten en 2 hellingen in mijn baan heb zitten. Bovendien heb ik geen zin voor een loc 190 of 200 euro te betalen voor een model dat geen trekkracht heeft.

Ik koop volgend jaar wel de Br64 tenderloc van Roco. Dat schijnt pas echt een topmodel te zijn al is deze wel wat duurder.


Peter

Davy,
De 84 is eind december 2004/begin januari 2005 op de markt gekomen.
De uitgebreide bespreking van dit model stond trouwens in de Duitse Miba nr.1/2005 die verschenen is rond 20 december 2004. Ik heb mijn model trouwens half januari gekocht. Ik heb trouwens ook nog altijd het oude Hruska model, dat nog steeds uitstekend rijdt, maar dat helaas door de grote 7-polige motor en overbrenging geen ruimte bied voor digitalisering. Ter info: mijn Liliput 84 kostte toen 195 euro.
Het vervangen van zo'n as is inderdaad niet voor iedereen, maar ieder die wat handig is moet het kunnen. Het is in elk geval gemakkelijker dan de nieuwe Roco 64 open te maken als je er een decoder wil insteken. Hier hebben zelfs doorwinterde modelbouwers problemen mee. (alle tips en truuks ten spijt)
Met vriendelijke groeten
Peter

railbusje

Ik heb zelf een nieuwe BR 85 van Marklin maar die zuigt toch ook behoorlijk. Hij heeft blijkbaar een probleem met de stroomafname, hij hapert steeds. Ik heb de wielen al een paar keer afgeschuurd alsook de rails maar niets schijnt te helpen. Mijn andere locs rijden perfect op dezelde sporen. Bovendien maakt hij zoveel kabaal als een versleten stofzuiger.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door railbusje

Ik heb zelf een nieuwe BR 85 van Marklin maar die zuigt toch ook behoorlijk. Hij heeft blijkbaar een probleem met de stroomafname, hij hapert steeds. Ik heb de wielen al een paar keer afgeschuurd alsook de rails maar niets schijnt te helpen. Mijn andere locs rijden perfect op dezelde sporen. Bovendien maakt hij zoveel kabaal als een versleten stofzuiger.



Potdomme davy.dat gun ik je niet,sterkte

wim ysbeer.

n/a

De mijne doet het perfect zelfs met 40 assen mijn 5% helling omhoog en lawaaierig is hij ook niet. Dit zal de Lilliput versie nooit trekken.

En op de club heb ik ook de mfx versie zien rijden. Ook deze rijdt goed en is niet lawaaierig.

En wielen en rails afschuren klinkt heel gezond in mijn oren. Welk schuurpapier heb je gebruikt?[:p]

En heb je ooit zelf gezocht naar de oorzaak van de problemen van je loc.
Zit alles wel op de juiste plaats. Niets afgeklemd, de assen voldoende  geolied, correcte positie sleepcontact enz.

En pleeg je ooit onderhoud zoals het hoort. Bij iedere loc staat dit in de beschrijving die bij iedere loc erbij wordt geleverd.

Maar gezien jouw problemen met Marklin denk ik dat je met locs van andere merken net zoveel problemen gaat krijgen.[:D]
Maar ja dat is maar een gevoel dat ik heb.







hobbyist

Wielen en sleeper kuisen is niet genoeg. De contacten die tegen de wielen komen worden ook vuil maar je moet ook eens controleren of de contacten wel goed tegen de wielflenzen aandrukken. Als je wil weten waar het lawaai vandaan komt stel ik voor ??n tandwieletje er uit te halen en zo eens laten te draaien. draai dan ook eens met de hand de wielen/tandwielen rond. Zo heb ik er ook ??ntje gehad van Fleischmann. Hier was het de motor die veel kabaal maakte en nauwelijks vooruit kwam. Ik heb eveneens loc's van Lulliput en deze rijden vrij goed.

railbusje

citaat:
Maar gezien jouw problemen met Marklin denk ik dat je met locs van andere merken net zoveel problemen gaat krijgen.


Ik heb 25-30 jaar geleden een boel goedkope Lima locs van de Sint gekregen en daar heb ik nooit de minste problemen mee gehad.
De miserie die ik nu met mijn locs heb heeft al een serieuze domper op de hobby gezet, ik ben er momenteel niet echt meer mee bezig.

Oh ja, ik heb dat lichtjes met een 400 geschuurd (de wielen dan, de rails met een railgum).