Liliput Locs

Gestart door n/a, 25 november 2006, 19:12:53 PM

n/a


Hallo,

Ben zinnens mij de Liliput Loc 131999 aan te schaffen.
Heb echter nog geen enkel loc van Liliput.
Wie heeft ervaring met liliput in het algemeen.

Spoorse groetjes


ysbeer

Het is niet de eerste keer dat hier over gepraat wordt hier,er is al een draadje over.Zoek eens bij zoeken.
Maar ,Liliput loks zijn van goede kwaliteit en doen echt niet
onder voor roco of piko loks.
Nu gaat iemand schrijven dat Marklin beter is maar dat gebeurt altijd dus trek je er maar niets van aan (en geloof het niet)

wim ysbeer



Ludwig

Ha ha ha Ysbeer is helderziende [:0]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

railbusje

Ik stap in ieder geval over van Marklin naar Liliput.

n/a

Je bedoeld drierails locs van Lilliput. Gefeliciteerd. Ik heb in Duitse bladen toch heel wat lokbeschrijvingen mogen lezen ook van Lilliput. Maar ik zou zeggen koop het en kom er zelf achter. Ik hoop dat je geen helling in je baan hebt.

Peter

Ik heb verschillende loks van Liliput (2 rail) waaronder de Baureihe 05 en de E-10. Heb geen enkel probleem op hellingen want die E-10 trekt zonder problemen een sleep van 6 4-assige reizigerswagens van ADE een helling van 2 % op. Idem voor de Baureihe 05. Maar ja je hebt gelijk: Het zijn geen M?rklins, ze rijden nl. veel stiller.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Je bedoeld drierails locs van Lilliput. Gefeliciteerd. Ik heb in Duitse bladen toch heel wat lokbeschrijvingen mogen lezen ook van Lilliput. Maar ik zou zeggen koop het en kom er zelf achter. Ik hoop dat je geen helling in je baan hebt.




Nou,wat heb voorspelt[:D][:D]

wim ysbeer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door PeterMaar ja je hebt gelijk: Het zijn geen M?rklins, ze rijden nl. veel stiller.
Yep, daar gaan ze weer [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bundesbahnfreak

Heb ook liliput, ben er contant van, mooi gedetalieerd.

T03

Ik heb o.a. een paar treinstellen, een type 18, 2 sets wagens, ik vind Liliput (gelijkstr.) OK !

Groetjes
Marc
"I have a train riding in my brain"

Peter

Het spijt me (niet) maar ik kon het eens niet laten. Dat eewige gezever ( in Nederland zegt men "geouwehoer") over M?rklin zus en M?rklin zo. We zijn hier omdat onze hobby modelspoor is niet omdat we alle dagen willen horen dat het ene beter is dan het andere WANT DAT IS NIET WAAR. Er wordt regelmatig wel over elk merk geklaagd, want geen enkel is perfekt.Dus bekijk en test ik elk model dat ik wil kopen eerst goed, vergelijk met andere merken, en beslis uiteindelijk wat ik koop. Daarbij speelt het merk eigenlijk een ondergeschikte rol.
Met vriendelijke groeten
Peter

railbusje

Al maar goed voor Marlkin dat een een goot aantal onvoorwaardelijke fans heeft zoals Davy want anders was het al lang failliet geweest.

n/a

Waarom koop de nieuwe serie 84 stoomloc van Lilliput van deze loc stond een beschrijving / test in de modeleisenbahner. Deze werd in het echt gebruikt op trajecten met sterpe bochten en steile hellingen. Het model brengt het erg slechter vanaf dan de loc in het echt.

De test was dan ook niet zo goed. Maar ook Marklin heeft een aantal locs die ik nooit zou kopen.




Peter

De  baureihe 84 heeft (had) inderdaad zijn zwakke punten zoals te weinig trekkracht en moeilijkheden in de bochten (van kleine straal)
Inmiddels bied Liliput een vervangwielstel aan voor de middelste as.
Hiervan hebben de wielen zoals bij het grote voorbeeld GEEN spoorkrans (een paar loks, in het echt, hadden die wel, maar wel tot op 15 mm verminderd) Die vervangwielen hebben ook antislipbandjes voor meer trekkracht. Bij de recent uitgeleverde modellen zijn die verbeteringen ineens aangebracht in de fabriek en zijn dus alle problemen van de baan.
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Moet je dat zelf doen die middelste as vervangen? Ik denk het niet, want de meeste mensen kunnen dat niet zelf.

Dit is trouwens een model dat in 2005 al had moeten uitkomen.