Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verder digitaliseren van 34664

Gestart door perk, 20 november 2022, 14:13:39 PM

perk

Ik heb daarnet op de beurs te Mechelen een dubbertractie 34664 gekocht, koopje maar met verborgen gebreken lijkt nu.

deze : https://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=1556&controller=product

Bij het op de digitale baan zetten gaat de loc er na enkele ogenblikken vandoor, zetten van adressen op de printplaat doet niets.
Als ik het nader onderzoek met de loepe, lijkt er gesoldeerd (beetje meer knoeien) te zijn op sommige aansluitingen.
Dus ik denk dat de decoder kapot zal zijn.

Dat is niet zo een ramp, want die Delta decoders rijden toch niet zo aangenaam.

Nu, welke stukken moet ik nu juist hebben?

Ik heb ooit eens een 3066 omgebouwd met een 60944 setje, maar is dat nu dezelfde lok als de tractielok uit set 34644 ?

Toen een Marklin MFX decoder gebruikt zonder geluid, maar nu zou ik direct geluid en alle toeters en bellen doen.
ESU decoder dan maar best?

Ps, de beurs was wel de moeite.   'k heb er ook een Marklin 37231 gekocht die wel zoetjes bolt op de baan.

En een hele rare Marklin 37153 in zwart gezien met Tubize opschiften.   Niets van gevonden op het internet in die kleur, maar het lijkt de oorlogslok uitvoering van 1942 tot 1945 te zijn.
Die heb ik laten liggen, iets buiten mijn epocIII en te duur als hebbeding.

Veel (vooral?) Belgisch materiaal en echt mooie dingen gezien, maar gelukkig hebben we een beperkte tijdspanne als onderwerp, anders blijft een mens kopen..







perk