Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

mardig23

Mvg Karl

mardig23

Citaat van: ERVIN op 26 november 2022, 21:11:18 PM
Yep helemaal mijn ding Peter , ze komen dit jaar nog opnieuw met deze loc , maar dan zonder de opschriften.  :(

Is dat al zeker Erwin, ze hebben mij dat ondertussen al zo dikwijls beloofd, en ik heb dat ding nog steeds niet te pakken gekregen.
En tot overmaat van ramp rijdt die hier nu weer regelmatig voorbij mij hofke...
Mvg Karl

SuSke

De webstek van Sûd-Express in de gaten houden Karl. Die kerels komen met een paar heel mooie dingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Waarvoor dank Joris.  ;)

Karl gewoon doen wat Suske zegt.  ;)

the_gold

De 2812 heeft nu kerstdecoratie op de flank (kerstboom in traxx groen)

Geen idee of de feniks ze ook heeft.


the_gold

#51
Iemand al de 6305 gezien die pas uit Salzinnes is gerold? Waarschijnlijk de laatste 62/63 die de modernisering kreeg voor infrabel.

Zou ook een mooi msm model kunnen worden!


foto : Marie Thérèse Flasse

Sicco

Nou die enkele koplampen maken dus juist dat er een malaanpassing nodig zou zijn, en dan wordt het dus te duur. Punt.
En dat terwijl als men de originele lampenbakken gewoon had laten zitten, de loc historisch correcter was geweest.....

evan

Citaat van: Sicco op 13 januari 2023, 20:31:34 PM
En dat terwijl als men de originele lampenbakken gewoon had laten zitten, de loc historisch correcter was geweest.....

Het type 212 heeft toch ook eerst met enkele koplampen gereden?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Sicco


the_gold

Citaat van: Sicco op 13 januari 2023, 20:31:34 PM
Nou die enkele koplampen maken dus juist dat er een malaanpassing nodig zou zijn, en dan wordt het dus te duur. Punt.
En dat terwijl als men de originele lampenbakken gewoon had laten zitten, de loc historisch correcter was geweest.....

Ze hadden inderdaad beter de originele lampen zo gelaten. En er een van de eerste kleuren op gezet...

evan

Citaat van: Sicco op 13 januari 2023, 20:45:41 PM
Alleen de zes proto's

Ok thanks.
Toch knap dat Infrabel dit initiatief nam om de loc in deze kleurstelling te zetten.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

wellicht is er op Spoorse zolder een artkel te vinden van 212 die nieuwe verlichting krijgen (aléz de 62)

ATBtrein

Citaat van: ERVIN op 26 november 2022, 21:11:18 PM
Yep helemaal mijn ding Peter , ze komen dit jaar nog opnieuw met deze loc , maar dan zonder de opschriften.  :(

ik heb even "gescrold" in de mij bekende folders van Sudexpress, maar ik vind geen terug de laatste 3 jaren  (alhoewel ik al iets heb gezien heb vanaf 2012)

is dit het model die dit jaar zou uitgebracht worden, dus eigenlijk 'buiten de huisstijl' neutrale schildering

 

ERVIN

@ATBtrein , op 7 december is deze in Mol-Cargo aangekomen , hij is dus terug beschikbaar.

Europorte €4000 by Erwin Janssens, on Flickr