MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

Michael

Ik weet het ijdele hoop maar misschien als VBV die ooit in productie neemt:

HLR70 foto komt van wikipedia

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

DFS

Waarom eens geen MSM actie bouwkit? Met een aanvullende artikel reeks hoe deze te bouwen...

Lijn50


RUNE

Citaat van: DFS op 26 november 2022, 07:39:30 AM
Waarom eens geen MSM actie bouwkit? Met een aanvullende artikel reeks hoe deze te bouwen...

Top idee !!! :D, ik ben volledig mee.  Als dat er komt, bij deze al besteld.

the_gold

#34
Niet alle MSM leden/niet leden zijn in staat iets te bouwen, daarmee straf je dus al misschien meer dan de helft van de mensen.

In het geval van de rangeerloc, als je zo'n loc graag ziet dan neem je misschien beter contact op met enkele fabrikanten en kan je op een constructieve manier misschien advies geven indien ze er interesse in hebben. Ik denk maar bvb aan piko die ik wel in staat zie zo'n loc op de markt te brengen, in verschillende varianten.

Denk voornamelijk ook in de plaats van MSM zelf. Kosten/baten is het naar mijn mening evident om een reeds bestaande loc/mal te gebruiken gezien de kleine oplage. Daarom dacht ik aan deze loc, maar de reeks 51 die ik hier ook zie passeren is een goed plan om ook oudere tijdperken aan bod te laten komen.

Ook wat verder kijken dan de neus lang is, een nieuwe type loc nu nog ontwerpen (mal, proefmodel,productie,verzenden...) dan kan je het MSM-actie 2023 model in 2024-2025 verwachten gezien de huidige levertermijnen.

Ik bemerk ook dat de gemiddelde leeftijd op het forum wat hoger ligt (wat oke is!). Dat zorgt natuurlijk vaak voor totaal verschillende meningen en een voorkeur naar een bepaald tijdperk. Dit is een jaarlijks wederkerend probleem.

Johnnytrein

Ja zo een loc zoals Michael voorstelt wil ik ook wel bestellen als die er ooit komt
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

er zijn er amper geinteresseerd om een MSM loc te maken op VBV na.....dus blijf niet dromen

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 november 2022, 12:42:51 PM
er zijn er amper geinteresseerd om een MSM loc te maken op VBV na.....dus blijf niet dromen

Maar nog nen 55 moet ik nu toch ook niet, tenzij deze alle reeds aangekaarte problemen kwijt is.
Ik geef ze voordeel van de twijfel voor een 51.
Greetz

Thommy

ERVIN

#38
Daar kan ik nu volmondig JA op zeggen Thommy , sinds ik de draaistellen heb vervangen bij al mijn 55ers heb ik geen enkel probleem meer gehad met barstende tandwielen , en uiteraard hebben die locs hier al héél veel gereden met hun nieuwe tandjes. ;D

Edit : in samenspraak met de andere Admins heb ik hier een aantal niet relevante posts verwijderd.

Metpetergaathetbeter

#39
https://treinposities.nl/foto/131542  eentje ervan van die andere vond ik nog geen foto's, die andere oogt hetzelfde buiten de nr en de tekstnaast de emblemen NS en B en eigenlijk veel mooier dan die andere Sfinx op FB is die andere ook ergens te vinden.....foto's werden gisteren van de twee in Vorst vereeuwigd

svvander

Ik zou het al leuk vinden moest ik deze van 2022 ontvangen. Anderzijds... goh, een 28 is wel leuk. Maar een diesel zoals de 70 zou ik wel zien bollen op één van de toekomstige baantjes :-)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

the_gold

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 november 2022, 17:54:25 PM
https://treinposities.nl/foto/131542  eentje ervan van die andere vond ik nog geen foto's, die andere oogt hetzelfde buiten de nr en de tekstnaast de emblemen NS en B en eigenlijk veel mooier dan die andere Sfinx op FB is die andere ook ergens te vinden.....foto's werden gisteren van de twee in  ;DVorst vereeuwigd

Die 'Ludo' is inderdaad ook wel leuk.

PeterVG


ERVIN

Yep helemaal mijn ding Peter , ze komen dit jaar nog opnieuw met deze loc , maar dan zonder de opschriften.  :(

factageklerk

Citaat van: ERVIN op 26 november 2022, 21:11:18 PM
Yep helemaal mijn ding Peter , ze komen dit jaar nog opnieuw met deze loc , maar dan zonder de opschriften.  :(

als ge je die graag fotografeert Ervin, deze stond deze week in Aarschot gestationeerd , heeft de keteltrein naar Tessenderlo chemie verzekerd en wijkt hier s'avonds terug uit