Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2024

Gestart door the_gold, 19 november 2022, 14:16:42 PM

the_gold

Ik zag deze week enkele foto's passeren van de traxx 2808. Deze werd hersteld na een brand en in een nieuw 'jasje' gestopt. De frontkleuren werden aangepast met gele en blauwe kleuren. Ook zit er een B-Logo op de flank. Ze werd omgedoopt tot 'de feniks' en is dus herrezen uit zijn as. Aangezien ze in Ingelmunster de hle 28 hebben aangekondigd zou het nog een leuk idee zijn?

Heeft er iemand de mogelijkheid om een foto te posten? ;)

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

blijkbaar is de E 186 200 verdwenen op de snuit ......

mardig23

Er zit hier iemand op het forum die hier alles over weet ;D
Mvg Karl

ERVIN

Onze Dries weet weeral wat te doen.  ;)

Trouwens goed idee van Nicolas. ;)

doomslu

Ik weet niet of ik fan ben van deze snoet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

#6
Ik op zich ook niet direct... Maar...

MSM acties zijn meestal de vreemde eend in de bijt, uniek in hun soort zou ik zelf zeggen. Het is voor 1 keer een moderne 'hedendaagse' reizigersloc en VB neemt hem toevallig al in productie in 2023?

Er is trouwens een 'tekort' aan correcte traxxen (B) op de markt om met de verschillende ICRmh rijtuigen die er door verschillende fabrikanten aan zitten te komen te rijden. Dit kan misschien dus ook een grensoverschrijdend succes worden voor Nederlandse rijders, aangezien de loc in Amsterdam komt.

factageklerk

Citaat van: the_gold op 19 november 2022, 14:16:42 PM
Ik zag deze week enkele foto's passeren van de traxx 2808. Deze werd hersteld na een brand en in een nieuw 'jasje' gestopt. De frontkleuren werden aangepast met gele en blauwe kleuren. Ook zit er een B-Logo op de flank. Ze werd omgedoopt tot 'de feniks' en is dus herrezen uit zijn as. Aangezien ze in Ingelmunster de hle 28 hebben aangekondigd zou het nog een leuk idee zijn?

Heeft er iemand de mogelijkheid om een foto te posten? ;)

Neen laat maar zijn , laten ze nu eens totaal iets anders doen........
 

BD1701

Hopelijk komt de Traxx er dan in 2023 van Van Biervliet, want daar is verder nog heel veel keuze in voor wat betreft de schilderingen.
 

ACFI


Bart12

Op treinposities kan je al een paar foto's terugvinden.
https://treinposities.nl/voertuig/nmbs_traxx_2808

Ik vind het wel mooi hoor   ;D

Boemeltrein

Hmm... Traxx'en zijn al bij vele merken gemaakt, zou het niet eenvoudiger zijn dat zo'n fabrikant er eentje uitbrengt in de nieuwe livrei of moet Van Biervliet een mal gaan lenen want één maken is toch ook een investering. ???

the_gold

#12
In 2023 brengt Vanbiervliet de traxx uit (zie folder 2021?) Een mal hebben ze dus zelf ter beschikking.

Ik heb trouwens nog een filmpje ontdekt.
https://youtu.be/HGb88LEkS9c

Thommy

Is de evidentie niet dat het een HLD51 wordt?
Greetz

Thommy

67400fan

Citaat van: the_gold op 20 november 2022, 13:16:28 PM
In 2023 brengt Vanbiervliet de traxx uit (zie folder 2021?) Een mal hebben ze dus zelf ter beschikking.

Ik heb trouwens nog een filmpje ontdekt.
https://youtu.be/HGb88LEkS9c
Voor de productie van de Traxx zou de mal van de ACME variant gebruikt worden, mits enkele aanpassingen.