Ik ben het zelf ook over een andere boeg aan het gooien.
Na prutsen aan een plaat van 2x1.2 hebben we besloten er genoeg van te hebben en helemaal over te stappen op modules.
Met het oog op verhuizen (binnen het huis) en veel makkelijker aan te werken in de garage (de betreffende module meenemen) versus de trein/kantoor kamer.
Enne niet meer onder de baan tussen de poten ondersteboven draden trekken.
Het idee van modules ACHTER elkaar spreekt me wel aan, in het ergste geval bouw je een ander verbindingsstuk als je naar een andere kamer moet. Als je een grote baan hebt in segmenten ,zoals een samenlockende puzzel, dan blijf je nog steeds met een groot stuk dat je altijd tesamen moet zetten en gebruiken.
Wijzelf kunnen toch nooit een plaat groot genoeg hebben om een realistisch (lang) treinverloop te hebben. Maar met een sliert modules zou het misschien wel beter lukken. Het probleem is om rond te kunnen rijden en niet gewoon een kop/eind station (daar vind ik niets aan). SuSke heeft dat goed gezien en machtig uitgewerkt.
Ieder zijn ding natuurlijk, als ik alle plaats van de wereld zou hebben dan zou ik ook zo een immense zolderbaan bouwen.
Patrick
Ik voel gewoon aan dat dit bijna niet anders kan, wil je het nog allemaal realiseerbaar houden...
Bijkomend voordeel -> Geen beperkingen meer van het kleine kamertje !
Want door de modulaire opzet kan je je modules stokkeren in een kleine ruimte,
maar kan je die opzetten (en terug demonteren) in om het even welke kamer, waar wel meer plaats is.
Dat zou bij mij de doorslag geven !
En het feit dat je eraan kan werken in een andere ruimte (Garage, tuinhuis, kleine stokkeer kamer , whatever) met meer comfort.
Hoe meer ik eraan denk, hoe meer ik de voordelen zie.
Niet om naar beurzen te gaan, dan wel de praktische voordelen thuis.
En komt er dan toch een verhuis, wel ... huiswerk reeds gemaakt !
Bedankt SuSke en Patrick (Perk)
Back to the drawing board !