Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

verkoop op een Franse beurs

Gestart door sdbhg, 13 januari 2005, 16:41:03 PM

sdbhg

Vorige week zondag bezocht ik voor het eerst een beurs, nl de beurs in Beuvry-la-F (gevonden in de agenda alhier). Omdat mijn vroeger limamateriaal sncf is, nam ik dit mee in een schoendoos en koos ik ook voor deze Franse beurs. In mijn achterhoofd om dit daar eventueel te verkopen. Het betreft hier een locomotief (met redelijk wat roest binnenin, die schokkerig rijdt), 2 wagons en ongeveer 20 sporen. Door wat te snuffelen op ebay, had ik een totaalprijs van 25 euro voor ogen. Dit was voor mij wel een gok, want erg ervaren ben ik daar uiteraard niet in... Maar ik wou er echt van af omdat ik het materiaal niet mooi vond en omdat ik naar digitaal en nieuw materiaal wil overgaan.

Ik heb toen een handelaar aangesproken en die vond 25 euro teveel, maar 20 euro was ok voor hem. Ik heb toen dit materiaal verkocht, maar achteraf gezien ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig : was dit een een goede "deal" of vroeg ik te weinig ???

Ik heb fotootjes van het verkochte materiaal op mijn website geplaatst : groups.msn.be/ModelspoorbaanSvent


Ik ben blijven treuzelen op die beurs in de hoop dat de koper mijn spulletjes in zijn kraam zou zetten, maar pech ... ik kreeg niet te zien aan welke prijzen mijn spulletjes verkocht zou worden.

Het nog overblijvende materiaal dat ik nu nog thuis heb en mooier vind dan de verkochte items, werd daar op de beurs wel nog te koop aangeboden. Maar wat een prijsverschillen ! Zo zag ik mijn loc te koop voor 55 euro en op een ander kraam voor 25 euro. Mijn nog resterende wagons waren te koop voor 25 euro en bij een andere dan weer voor 10 euro ! Steeds ging het om identiek dezelfde spullen ! Enfin, om deze spullen te verkopen heb ik alvast een idee van de prijzen !

Is het een goed idee om dit resterende SNCF-materiaal in frankrijk te proberen verkopen (ik dacht aan Pont Marcq op einde van de maand) of speelt dit geen rol, kan dit even goed renderen in Belgie ? Ik ga alleszins eens een kijkje nemen op een Belgische beurs dit week-end (als het vroeg opstaan mij lukt -)))) ).

Hebben jullie tips, opmerkingen, suggesties ?
alvast bedankt
sven


loco

Als het de eerste keer is dat je een beurs bezoekt kun je beter eerst wat ervaring opdoen met beurzen en wat vergelijken.
Voor Lima ga je doorgaans niet zoveel krijgen als voor andere merken.
Blijkbaar is autorijden voor jou geen probleem. ander vrees ik dat je meer gaat uitgeven aan brandstof en inkom dan wat je treintjes kunnen opbrengen.
Waarom zou je het weg doen? Rijden deze wagens niet in Belgie. Kun je ze  niet mee inzetten in onze goederentreinen. In Belgi? rijdr anders wel wat sncf materiaal rond.
Biedt ze misschien eens te koop aan in de rubriek op dit forum.
Ik wens je alvast veel succes met de verkoop.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Johnnytrein

Sven, ik probeer de link naar je website maar dat lukt maar niet, ik kom steeds in een of andere zoektoestand. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Ik heb wel wat moeten zoeken, maar de juiste link is:
http://groups.msn.com/ModelspoorbaanSvent

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdbhg

sorry voor de vergissing
"be" moet dus idd "com" worden

svvander

Hallo naamgenoot (hehe),

Ik ben even gaan kijken naar jouw site en idd, lastig te verkopen materiaal. Ikzelf heb 2 jaar geleden al mijn materiaal (18-locs zelfs nog in originele dozen, waarvan 12 Franse, 64 wagons, 6 trafo's en een hele berg sporen), voor de spotprijs van ?500 verkocht. Dit om dezelfde reden als jou. Achteraf gezien heb ik veel verlies gedaan, maar aangezien de vraag ervan zo laag was, eigenlijk ook niet.
De wagons en locs die jij had, had ik ook en ik heb deze over 't laatst op een beurs te koop gezien voor... hou je vast ?45 't stuk. Dit is natuurlijk maar een vraagprijs, wie dit geeft, heeft er echt wel interesse in.
Dus op je vraag te weinig gekregen; ja. Moet je er echt over inzitten; nee. Ik rijdt nu digitaal en veel leuker hoor!

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

sdbhg

Zag je dit op een Belgische beurs ?

sdbhg

vandaag eens gaan piepen op de ruilbeurs van woluwe en daar weer mijn groene en rode SNCF-wagon te koop aangeboden gezien op twee kraampjes : prijs = 5 bij de ene, 8 euro bij de andere.

Conclusie : in Frankrijk worden beide SNCF-exemplaren veel duurder aangeboden (min 10 euro - max 25 euro). Ik zal proberen te verkopen op de expo van Pont a Marcq. Tenslotte ben je daar vanuit Gent even snel als in Woluwe.

sdbhg

Toch wel wat ontgoocheld teruggekomen van pont a marcq.

Voor mijn loc wil men 5 ? 6 euro geven, maar diezelfde mannen verkopen hem dan wel verder voor 50 euro !
Dit zijn toch schurken, dieven ! Grrrr...

Enfin, niet meer voor herhaling vatbaar, maar toch leerrijk voor mij -)))