2-rail adapters voor Fleischmann draaischijf 6652

Gestart door Koen, 10 november 2022, 07:32:26 AM

Koen

Goedemorgen,

Ik heb een draaischijf van Fleischmann (6652) op de kop kunnen tikken. Alleen zitten er 3-rail adapters op ipv 2-rail adaptoren.
Blijkbaar zijn de 2-rail adapters niet meer leverbaar. Op e-bay zijn er nog 2 te vinden maar een draaischijf met 1 spoor in en 1 spoor uit, is niet zo interessant  ::).
Mocht er iemand nog adapters teveel liggen hebben mag mij altijd een seintje geven.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

#1
Dag Koen,

Ik kan mis zijn maar ik dacht dat de rails bij die drie-rail adaptors niet door verbonden zijn.
Of stoort het middenstuk je misschien?

Op de FLM-site staan ze er nog op, wel profi-gleis => art. 6153.

Mvg

Rudy

Koen

Dag Rudy,

Ik vermoed wel dat deze doorverbonden zijn. Ook op het Hollands forum meldt men dit.
Ik ga eens kijken op de FLM-site.
Bedankt voor de tip.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

Koen,

Ik heb ook nog 3-rail liggen.
Ik ga ze straks eens uitmeten, ik dacht dat ze niet doorverbonden waren (maar kan mis zijn natuurlijk :-) )

Bundesbahnfreak

#4
Hoi Koen,
Ik heb er enkele gemeten.  De rails zijn onderling niet doorverbonden, wel is 1 rail met de middenvelder (plaat ) verbonden.
Ik ben er ook al tegengekomen waar de middengeleider en de rails niet verbonden zijn.  Lijkt me ook het logische. 

PS gemeten hoe de heren Vaganee, Bohijn en De Leers het ons destijds geleerd hebben1 ;)
Mvg
Rudy

Koen

Hey Rudy,

Ik heb zelf nog niet kunnen meten door gebrek aan tijd maar dat ga ik vandaag proberen te doen. Nu is onze zoon in het land en daar gaat alle aandacht naar hé. We zien elkaar maar een paar keer per jaar aangezien hij in IJsland woont.
Jij hebt nog les gehad van mijn vader hé. Niet echt geliefd door de leerlingen op het moment zelf maar achteraf  blijken velen toch nog goede herinneringen aan hem te hebben. Ik weet niet of dit bij jou ook zo is?
Ik heb ook nog van de drie musketiers les gehad. Van mijn vader heb ik elektriciteit gehad, Bohijn labo en De Leers elektronica.
Wat was dat een mooie tijd!

Bedankt voor de info en ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

Hoi Koen,
Geniet van de momenten ;).
Inderdaad, zo heb je vader destijds ook gekend. Heb er zelfs een herexamen in de vorm van vakantiewerk destijds aan overgehouden.  Met de zolder in mijn ouderlijk huis op te kuisen heb ik het nog terug gevonden.  Nu bekeken was het zeker niet onterecht  ;D ;D.  Van die mensen heb ik veel geleerd.  Tot zaken toe die je nu professioneel en voor je hobby nodig hebt.
Grtn Rudy