Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Berchem : een schande !

Gestart door eve, 07 november 2022, 10:18:18 AM

eve

Gisteren zondag 6 november besloten wij een familielid af te halen in Berchem Station.
Zij zou aankomen met de trein vanuit Zaventem.
Het was ons onmogelijk om uit te vinden op welk spoor de trein zou aankomen.
Waarschijnlijk zijn we te dom.
Maar dat kon ik nog verteren : het volgende NIET.

Dit is een zeer druk station.
Er was juist geteld 1 toilet voor iedereen open : één ! Met een wachtrij als gevolg.
En wat een smerig stinkend hol was dat : een regelrechte schande !
De NMBS zou zich dieprood moeten schamen om zoiets aan het cliënteel aan te bieden.

Onbegrijpelijk,
Erik.

rgp

Erik,

De NMBS besteedt dat uit. De firma doet duidelijk haar werk niet of ....... Vindt geen personeel om op zondag te werken ( je weet wel werk prive balans, burn out, ....)

Dus gaan klagen bij:
De firma
Detalrijke luierikken die s zondags niet willen werken
De onopgevoede passanten die een toilet smerig achterlaten

Het is, volgens mij, niet de taak van de NMBS om wc s uit te baten (De lijn doet dat ook niet)

Roland

Floris

De firma werkt voor de NMBS, niet voor jou. Klagen bij die firma heeft dus maar matig zin, die zal t jeuken, krijgen hun geld toch wel... Bij de NMBS moeilijk gaan doen geeft nog een kans dat zo'n firma een schop onder zn kont krijgt en misschien geen verlenging van t contract, dus meer kans dat ze luisteren.

Murphy

Citaat van: eve op 07 november 2022, 10:18:18 AM
Er was juist geteld 1 toilet voor iedereen open

Al een succes dat er in het Antwerpse een toilet is.

Iedereen schijt daar toch op de PAARKING

;D ;D ;D
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

mardig23

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 13:39:27 PM
Erik,

De NMBS besteedt dat uit. De firma doet duidelijk haar werk niet of ....... Vindt geen personeel om op zondag te werken ( je weet wel werk prive balans, burn out, ....)

Dus gaan klagen bij:
De firma
Detalrijke luierikken die s zondags niet willen werken
De onopgevoede passanten die een toilet smerig achterlaten

Het is, volgens mij, niet de taak van de NMBS om wc s uit te baten (De lijn doet dat ook niet)

Roland

De NMBS is als beheerder van Station Antwerpen-Berchem 100% aansprakelijk voor de uitbating, en dus horen de klachten over de sanitare voorzieningen ook 100% bij de NMBS, en niet bij de "firma" die zij in onderaanneming hebben.

De NMBS hoort dat te controleren en bij te sturen waar nodig... ;)

Dus gaan klagen bij de NMBS!
Mvg Karl

rgp

Karl,

Uit gemakzuchtig de schijters vergeten ?

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 13:39:27 PM

De onopgevoede passanten die een toilet smerig achterlaten

Roland

De nagel op de kop

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 13:39:27 PM

Detalrijke luierikken die s zondags niet willen werken


Roland

Terug de nagel op de kop

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 13:39:27 PM

(De lijn doet dat ook niet)

Roland

De Lijn kan moeilijk aan elke halte een toilet plaatsen.

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 13:39:27 PM


Het is, volgens mij, niet de taak van de NMBS om wc s uit te baten

Roland

Als het niet de taak van  de nmbs is, van wie dan wel?
In dat oogpunt kan een restaurantuitbater zeggen het is ook niet mijn taak om een wc te hebben in mijn restaurant :P

In Frankerijk zijn in sommige stations de wc's uitgebaat door privé firma's waar men eerst moet betalen en dan via een poortje de locatie te betreden en er is iemand aanwezig en de wc's zijn er proper.
 

rgp

Janie,

"De Lijn kan moeilijk aan elke halte een toilet plaatsen.", maar de NMBS moet het wel in ieder station ?

De lijn heeft geen wc's op zijn bussen en trams, waarom moet de NMBS er wel hebben (de ritten duren soms langer bij De Lijn dan bij de NMBS)

Roland

mardig23

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 16:54:38 PM
Karl,

Uit gemakzuchtig de schijters vergeten ?

Roland

Roland,

Nee, toch niet, maar wel een mooie vraagstelling  ;)

Niet alle mensen hebben manier, maar dan nog is de NMBS aansprakelijk voor de netheid van de sanitaire voorzieningen.
Vroeger was er gewoon een ploeg in dienst, en werden de toiletten continue in de gaten gehouden, en gepoetst.
Nu gaat dat naar de laagste bieder, en het resultaat is zichtbaar...
Mvg Karl

rgp

Karl,

Stel u eens de vraag hoe die evolutie tot stand is gekomen ? (Ik ken ze, en komt in vele sectoren voor)

Roland

Peter

Och Roland, het is overal en met alles hetzelfde
Een ander voorbeeld... Een 50 tal meter verder zijn van ons sorteerstraatjes ingebouwd. Deze worden door de gemeente
bijna dagelijks leeg gemaakt, ondanks ze bijlange niet vol zijn.
Toch zetten sommige mensen hun huisvuil gewoon tegen die bakken, of zelfs tegen het appartement gebouw er  tegenover
En zeg me nu niet dat het gebruik duur is want dat is flauwekul (vuilzakken zijn duurder)
Met vriendelijke groeten
Peter

Frans Bosmans

Dit bericht en de reacties erop zijn van het Facebook niveau. :'(

janieburton

#12
Citaat van: rgp op 07 november 2022, 17:05:42 PM
Janie,

De lijn heeft geen wc's op zijn bussen en trams, waarom moet de NMBS er wel hebben (de ritten duren soms langer bij De Lijn dan bij de NMBS)

Roland

Roland,

Waarom moet de NMBS wel wc's hebben?
Als je die vraag stelt dan moet je de andere vragen ook stellen: waarom moet een restaurant een wc hebben? Of waarom moet een winkelcentrum wc's hebben?
Men kan dat een "service" naar de klanten noemen.
Niet alle mannen en vrouwen hebben een "stabiele" onderbuik(als je begrijpt wat ik bedoel).

Vroeger  had men  een toiletdame in de grote stations die de wc's proper hield voor een klein bedrag, die waren niet in dienst van de NMBS en als ik me niet vergis was de opbrengst die die dames hadden "in het zwart" omdat die ook geen zelfstandigen waren.

Oplossing is misschien terug een toiletdame terug invoeren in de stations. Ik betaal met plezier 1€ voor een propere openbaar wc.

Citaat van: rgp op 07 november 2022, 17:28:15 PM
Karl,

Stel u eens de vraag hoe die evolutie tot stand is gekomen ? (Ik ken ze, en komt in vele sectoren voor)

Roland

Roland,

Leg ons dan eens uit hoe de situatie bij de NMBS tot stand is gekomen.

 

Waterman


rgp

Janie,

De situatie is door hoofdzaken tot stand gekomen:
- onderfinanciering
- geen werkwillig personeel te vinden.

-Onderfinanciering: als je jaar na jaar vaststelt dat de OPGELEGDE dienstverlening groter en duurder wordt, maar dat de middelen daarvoor steeds VERMINDERD worden, dan ga je schrappen.  Ook nog belangrijk: diegene die oplegt en diegene die schrapt is dezelfde: een minister die graag de sociale uithangt (en dus een "goede" is voor zijn kiezers).

-werkwillig personeel: doe maar eens een aanwerving van personeel en dan weet je het snel.  Ik ben vriendelijk bedankt geweest voor aanwervingen (ik was er niet kwaad voor, want het was onbetaalde cumul die ten koste was van mijn core business) omdat ik de lat "te hoog" legde, voor zover er kandidaten kwamen opdagen.

Oplossing: verhogen van dotatie of prijzen van ticketten en veel, maar dan veel strenger zijn, tegenover werklozen.  Maar die drie punten zijn  u juist "antipathiek" voor de verkiezing van een politieker !

Roland