MSM 229

Gestart door Metpetergaathetbeter, 27 oktober 2022, 17:13:20 PM

Metpetergaathetbeter

Deze morgen stak hij in de brievenbus

Leuke banen zoals Unterhaltung GBF, Carolo Metal,Carr. du Canal wisselen elkaar af. Ontraxs wordt ook uitvoerig beschreven

Verder bespreking piko type 97(oppervlakkig gelezen want het favoriete tijdperk start pas rond 1985............)en korte RIC(MW 2101)eigenlijk set juist naast u raadt het al ......

Verder samenstellingen(mijn favoriete onderwerp )ivm de trein Luik-Luxemburg (zeg maar Models World 2101) en varianten

Verder 3d rijtuigen M1(die ik overigen bezit van OVB) bouwen en het recuperatiebedrijf Eric DB die van zaken die gebruikt werden waarvoor ze dienden(alum. bakschalen, ...in de keuken ) prachtige werkmachines(installaties) maakt op schaal 1/87, naast schitterende gerechten maakt hij nog hele leuke dingen die leesvoer zijn voor velen.

doomslu

Bedankt voor de publiciteit Peter!  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

steamdriven

Mijn krantenman kwam er gisteren mee af. Wat vroeger dan ik verwacht had dus extra toppie om de vakantie mee te starten.  :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

PeterVG

Wow wat een sterk nummer.
Jullie voelen blijkbaar perfect aan wat door mijn kopke gaat. 3 artikels behandelen onderwerpen waar ik de afgelopen weken mee worstelde.
Uiteraard de Piko Type 97 thuisloc op lijn 44 en dus onmisbaar in Hamsart.
Na het verschijnen van de Models World set 2101 was ik op zoek naar info over treinsamenstellingen tussen Luik en Luxemburg. Een zoektocht die wellicht nooit zal stoppen maar dankzij het artikel in MSM ben ik alvast iets wijzer. Mocht er hier iemand kunnen helpen rond dit thema. Vooral de periode tussen 1955 en 1990 boeit mij omdat dit het treinverkeer is dat over lijn 41 door mijn kelder gaat bollen.
Rik deelt zijn kennis rond de bouw van arbeiderswoningen uit karton. Nog een thema waar ikzelf al maanden mee worstel. Nu kan ik dus uitpluizen hoe Rik tot dit prachtig resultaat komt.
En er is nog meer om te ontdekken. Erik met de bouw van een havenkraan. En ook het 3D printen van rijtuigen is zeer boeiend.
Proficiat heren van de redactie.
Dit nummer bevat een schat aan informatie, dank u daarvoor

Jurgen

Ook ontvangen vrijdag. Snel doorgebladerd en gestrand bij de artikels over de banen. Ik heb wel de foto's bekeken...  ;D
Bij de samenstelling ben ik weer beginnen lezen en dit tot het einde. De overige artikels lees ik later nog wel eens.


Het plastic van mijn magazine was aan de zijkant (kant waar je de bladzijden omslaat) wel volledig geopend, het magazine kon er zo worden uitgenomen. Ik vermoed dat de papierrand als een mes gewerkt heeft en samen met de zwaartekracht de wrijving het plastic heeft opengesneden. Gelukkig was het niet beschadigd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ramdani

bij mij was het plastic ook volledig geopend, het magazine zelf was niet beschadigd,

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Michael

Vandaag ontvangen verpakking zat er netjes om.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154