Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kap Lima 2735

Gestart door vanmiegroet, 20 oktober 2022, 15:37:04 PM

vanmiegroet

Hey iedereen,

ik heb overlaatst een Lima kap van de 2735 goedkoop op de kop kunnen tikken (lees: gratis).
Nu een kap is maar een kap, om die rijvaardig te krijgen heb ik een chassis nodig. Daarom zit ik met volgende vraag: welk chassis (binnen- en buitenlands) lijkt op dat van een 27 en is aan een redelijk prijs makkelijk te verkrijgen?

Bedoeling is namelijk om deze 27 terug te kunnen laten rijden, en daar waar het kan wat te supereren.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

RoDY

Dag,

Je kan hiervoor een BR 181 gebruiken van Roco. De assen en as afstanden zijn vrij correct. Je vindt ze nog aan schappelijke prijzen op 2dehands markten en de rij eigenschappen zijn zeer goed.

Wel heb je een slijpschijf nodig om het orginele chassis te versmallen.

Ben zelf hier ook al een begonnen en een maat van mij heeft er zo al eentje af. Voor correcte bogies ga je natuurlijk iemand moeten vinden die ze in 3D heeft of van een andere Lima.

Metpetergaathetbeter

of gewoon een tweede hands lima kopen

Jurgen

Aan een hefbrug omhoog hangen in een loc werkplaats?

Niks dan voordelen op deze manier. Je hebt geen chassis nodig, superen is ook niet speciaal nodig want hij hangt in een gebouw en je hebt een leuke blikvanger op je baan waar je rustig kan naar kijken.

En anders, zoals Peter zegt, een 2dehands lima kopen. Her en der kan je die wel vinden aan een eerlijke prijs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

Ge doet die toevallig niet weg?  ;D Bezig zo'n 27 aan het proberen superen. Maar zou graag nen back-up kap hebben
Greetz

Thommy

vanmiegroet

Citaat van: RoDY op 20 oktober 2022, 15:56:02 PM
Je kan hiervoor een BR 181 gebruiken van Roco. De assen en as afstanden zijn vrij correct. Je vindt ze nog aan schappelijke prijzen op 2dehands markten en de rij eigenschappen zijn zeer goed.
Wel heb je een slijpschijf nodig om het orginele chassis te versmallen.
Merci voor de tip, is er veel versmallingswerk aan?
Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2022, 16:46:36 PM
Aan een hefbrug omhoog hangen in een loc werkplaats?
Ik ben geen werkplaatsbouwer, bedoeling is dat 'm echt gaat rijden  :D

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 oktober 2022, 16:23:50 PM
of gewoon een tweede hands lima kopen
Citaat van: Jurgen op 20 oktober 2022, 16:46:36 PM
En anders, zoals Peter zegt, een 2dehands lima kopen. Her en der kan je die wel vinden aan een eerlijke prijs.
Probleem is dat als ik een 2de koop dat ik eigenlijk terug bij af ben, en de kosten lopen dan dubbelop. De rijeigenschappen van de oude Lima's zijn verschrikkelijk slecht, dus ik zou dan sowieso een LS-engine swap moeten doen  ::)

Citaat van: Thommy op 20 oktober 2022, 19:47:39 PM
Ge doet die toevallig niet weg?  ;D Bezig zo'n 27 aan het proberen superen. Maar zou graag nen back-up kap hebben

Ja lap, nen kaper op de kust  :P
Aangezien we hetzelfde aan het doen zijn: wat gebruik je voor het supereren?  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

anders heb ik hier nog ne 2735 en eentje zonder nr. liggen dacht ik, ruilen ligt in de mogelijkheden al is het voor goederenwagens waar je afwil/die mij per ongeluk ook zouden interesseren.

Thommy


Citaat van: Thommy op 20 oktober 2022, 19:47:39 PM
Ge doet die toevallig niet weg?  ;D Bezig zo'n 27 aan het proberen superen. Maar zou graag nen back-up kap hebben

Ja lap, nen kaper op de kust  :P
Aangezien we hetzelfde aan het doen zijn: wat gebruik je voor het supereren?  :)
[/quote]

Zie pm
Greetz

Thommy

vanmiegroet

Citaat van: Thommy op 21 oktober 2022, 15:06:21 PM

Zie pm
Gotcha  :)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 oktober 2022, 15:00:34 PM
anders heb ik hier nog ne 2735 en eentje zonder nr. liggen dacht ik, ruilen ligt in de mogelijkheden al is het voor goederenwagens waar je afwil/die mij per ongeluk ook zouden interesseren.
En je hebt een PM binnen  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ronny-vdv

Ik heb een nieuw chassis liggen, als je interesse hebt.
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv