Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Draadjes voor de lokdecoder

Gestart door belair, 23 november 2006, 22:37:35 PM

belair

Deze is eigenlijk meer gericht naar INFO:
Ik heb een lokdecoder van Roco:

Roco Lok Decoder DCC mit Entkupplungsfunktion
Art Nr 114664
Lokdecoder ROCO mit Kabel und Schnittstellen Stecker (Belegung / Farben nach NEM652)
Decoder mit Lastregelung , Abma?e ca 24 x 17 x 3 mm
Motorstrom bis 0,8 A , 1 Funktionsausgang bis 500 mA (z.B. f?r Digitalkupplung)
2 Funktionsausg?nge bis 250mA
unterst?tzt 14,28 und 128 Fahrstufen
Lok-Adresse, Anfahrspannung, Beschleunigungszeit, Bremszeit, H?chstgeschwindigkeit einstellbar
F1 Sonderfunktion Digitalkupplung , F3 Taste - Rangiergang schaltbar ,F4 Beschleunigungs- und Verz?gerungswerte deaktivieren


Het probleem is dat er verschillende kabeltjes afgebroken zijn en ik weet niet waar ze moeten aangesloten zijn. Te zien op de foto hieronder, kan je mij zeggen welk kleur waar moet?

IMGhttp://i102.photobucket.com/albums/m107/belair190365/loks%20en%20wagons/DSC04222.jpg/IMG

mvg
Luc

INFO

Belair

Dit is een Lokpilot van ESU, kijk maar even op hun site http://www.loksound.de/ daar staan verschillende plaatjes van deze decoder met de draadjes eraan vast.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

Bedankt Wim,
Ik had die gekocht een tijd geleden op het internet en die zei dat het een Roco was.
Ik ben er nu ook al achter gekomen dat het beter is zo'n dingen niet via ebay aan te kopen maar rechtstreeks van de modelbouwwinkel. Leergeld noemen ze dat.
Nog een laatste vraag:
Ik vermoed dat de kleuren voor aansluiting in de lok wel allemaal hetzelfde moeten aangesloten zijn, de NEM652, ik ga ze rechtstreeks in een Lima rangeerlok aansluiten. Te mooi om weg te doen.
Luc

Brunel

Het is ook Roco, alleen maakt Roco zelf geen decoders. Die kopen ze gewoon in, de laatste jaren meestal bij ESU.

DasBert33

citaat:
Geplaatst door belair
Ik ben er nu ook al achter gekomen dat het beter is zo'n dingen niet via ebay aan te kopen maar rechtstreeks van de modelbouwwinkel.



Hmm,
Ikzelf heb me enkele weken geleden ook enkele ESU lokpilots aangeschaft.  Via ebay kostten ze me 23 euro/stuk, bij mijn lokale handelaar 36 euro/stuk. Reken dus maar uit wat je uitspaart als je er meer dan een nodig hebt. Zelfs met verzendingskosten is het nog goedkoper van op ebay te kopen. En het je hoeft geen tijd te spenderen in het naar de winkel lopen.

Bert
 

n/a

citaat:
Geplaatst door belair

Bedankt Wim,

Nog een laatste vraag:
Ik vermoed dat de kleuren voor aansluiting in de lok wel allemaal hetzelfde moeten aangesloten zijn, de NEM652, ik ga ze rechtstreeks in een Lima rangeerlok aansluiten. Te mooi om weg te doen.
Luc



De kleuren van de draden zijn genormd.
Rood en zwart stroomafname.Rood aan rechterkant in rijrichting.
Grijs en oranje aan motor.(zorg dat uw motor potentiaal vrij is maw geen kontakt meer met de wielen of massa)
Wit verlichting voor,geel licht achter .
Indien de gemeenschppelijke kant van de lamjes niet aan de massa ligt komt hier de blauwe draad aan.
Loopt de lok in verkeerde richting draadjes aan motor wisselen.

Succes
Flip

ysbeer

citaat:
Geplaatst door DasBert33


Hmm,
Ikzelf heb me enkele weken geleden ook enkele ESU lokpilots aangeschaft.  Via ebay kostten ze me 23 euro/stuk, bij mijn lokale handelaar 36 euro/stuk. Reken dus maar uit wat je uitspaart als je er meer dan een nodig hebt. Zelfs met verzendingskosten is het nog goedkoper van op ebay te kopen. En het je hoeft geen tijd te spenderen in het naar de winkel lopen.

Bert



Hmm
Als je een goede winkel zoekt betaal je niet meer en vaak minder dan op ebay.
Zoek gewoon een winkel in nederland of belgie en laat je wat sturen.
en ja bij de winkel om de hoek ben je veel meer kwijt.
Een deel van de ebay winkels verspreidt soms een vieze geur,wat kwaliteit maar ook prijs betrefd.

wim ysbeer


Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Flip

Rood en zwart stroomafname.Rood aan rechterkant in rijrichting.


Om volledig te zijn: rood aan de rechterkant in voorwaartse rijrichting.
Dat is overigens alleen van belang als je met zo'n loc ook analoog wilt rijden. In digitaal bedrijf maakt het niks uit.

INFO

Hi Belair



In de Esu handleiding staat welke draadjes waar komen in de lok.

Suc6.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

Juist Wim dat staat er, goeie ogen of en goeie kennis van zaken.
Alvast bedankt.
mvg
Luc