Fabrikant van schaalmodel of plannen van pont Kitchener in Lyon

Gestart door Koen, 30 september 2022, 19:40:40 PM

Koen

Ik overweeg om mijn vierendeelbrug te vervangen door een meer Frans getinte brug. Een brug die mij al lang boeit, is de pont Kitchener in Lyon. Deze brug bevindt zich aan Gare Lyon Perrach. Ik ben opzoek naar een (klein serie) fabrikant die deze brug in produceert ofwel naar de plannen van deze brug. Ik heb al een mail naar de stadsdienst van Lyon gestuurd maar tot op heden heb ik geen antwoord mogen ontvangen.
Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen ...

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren


Koen

Sorry Peter, het gaat over de spoorwegbrug (1e link).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

wellicht de Franse spoorwegen aanschrijven of het bij de Zuiderburen van Loco-Revue je vraag gaan stellen, als er iemand je helpen kan zal het wellicht daar zijn te vinden

Metpetergaathetbeter

ik heb de brug daar eens  ingetikt en er zou niks te vinden zijn daar, misschien gewoon eens proberen, een nee heb je en een ja kun je misschien wel krijgen,wie weet ?

Herwig

Citaat van: Koen op 30 september 2022, 19:40:40 PM
" . . . .    Ik ben opzoek naar een   (klein serie) fabrikant   die deze brug in produceert ofwel naar de plannen van deze brug . . . "

Dirky  ?

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 september 2022, 20:27:41 PM
wellicht de Franse spoorwegen aanschrijven of het bij de Zuiderburen van Loco-Revue je vraag gaan stellen, als er iemand je helpen kan zal het wellicht daar zijn te vinden

Ik ben momenteel aan het polsen via Franse modelbouwvrienden. Hopelijk kan ik via hen aan de plannen geraken. De SNCF is niet echt scheutig om plannen vrij te geven. In het verleden heb ik met hen contact gehad maar dit liep bijzonder stroef.



Citaat van: Herwig op 30 september 2022, 20:41:06 PM
Citaat van: Koen op 30 september 2022, 19:40:40 PM
" . . . .    Ik ben opzoek naar een   (klein serie) fabrikant   die deze brug in produceert ofwel naar de plannen van deze brug . . . "

Dirky  ?

Dat zou natuurlijk kunnen maar dan moet je de plannen hebben. Als ik de plannen heb, zou ik er liever zelf aan beginnen. Een mooie uitdaging  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

PeterVG

#7
Je kan altijd bij deze club eens info vragen:
https://youtu.be/V1hHoa9XC9U?t=936
of
https://youtu.be/V1hHoa9XC9U?t=1054
Als het één van deze bruggen is die je zoekt dan hebben zij mogelijk plannen beschikbaar in HO.

Koen

@ Peter,

Bedankt. Ik ken hen al even. Helaas heb ik nog niet de gelegenheid gehad om de baan in realiteit te gaan bezoeken. Ik hoop alleen dat het niet te laat is aangezien de club een probleem hebben met huisvesting.
Een goed idee om hen even te contacteren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren