Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

LS Models NMBS type 13

Gestart door nmbssncb, 23 november 2006, 22:33:45 PM

nmbssncb

Een van de draaistellen (zonder de sleper) is losgekomen uit de cardanverbinding. De kap moet van de lok.
Op 6 plaatsen heb ik tussen kap en chassis kaasprikkers gestoken maar de kap komt nog steeds niet los.
Op welke plaatsen, behalve de zijkanten, zit de kap nog vast aan chassis? Moeten de fronten losgemaakt worden voor de kap eraf kan?
De handleiding van LS Models geeft niet duidelijk aan hoe dat moet.
nmbs < Willy > sncb
===============

tufken

Eerst de koppen los maken door onderaan met een kleine schroevendraaier die voorzichtig naar buiten te duwen.

Dan pas kan je de kast eraf nemen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


nmbssncb

citaat:
Geplaatst door tufken

Eerst de koppen los maken door onderaan met een kleine schroevendraaier die voorzichtig naar buiten te duwen.

Dan pas kan je de kast eraf nemen




Bedankt voor de tip.
Nadat ik mijn bericht had verstuurd heb ik het toch nog maar eens geprobeerd. En toen heb ik ook de beugels aan beide voorkanten losgemaakt. En ja, toen kwam de kap los.
Inmiddels zit het draaistel ook weer op zijn plaats. Ik heb de indruk dat het kapje (over het wormwielttje) dat het draaistel in het chassis vasthoudt, niet erg goed vastklemt. De reden waarom waarschijnlijk het draaistel loskwam.
Verder heb ik de Uhlenbrock dekoder varvangen door een ESU mfx dekoder 61600. Morgen monteer ik de kap er weer op en dat zou nog wel eens lastig kunnen zijn: de ESU mfx dekoder is "dikker" en ook de bedrading is dikker en stijver.
Er is trouwens in de lok ruimte voor een luidsprekertje. Of er ook voldoende ruimte is voor een Loksound dekoder is mij niet duidelijk.

nmbssncb
========
nmbs < Willy > sncb
===============

tufken

citaat:
Geplaatst door nmbssncb

citaat:
Geplaatst door tufken

Eerst de koppen los maken door onderaan met een kleine schroevendraaier die voorzichtig naar buiten te duwen.

Dan pas kan je de kast eraf nemen




Bedankt voor de tip.
Nadat ik mijn bericht had verstuurd heb ik het toch nog maar eens geprobeerd. En toen heb ik ook de beugels aan beide voorkanten losgemaakt. En ja, toen kwam de kap los.
Inmiddels zit het draaistel ook weer op zijn plaats. Ik heb de indruk dat het kapje (over het wormwielttje) dat het draaistel in het chassis vasthoudt, niet erg goed vastklemt. De reden waarom waarschijnlijk het draaistel loskwam.
Verder heb ik de Uhlenbrock dekoder varvangen door een ESU mfx dekoder 61600. Morgen monteer ik de kap er weer op en dat zou nog wel eens lastig kunnen zijn: de ESU mfx dekoder is "dikker" en ook de bedrading is dikker en stijver.
Er is trouwens in de lok ruimte voor een luidsprekertje. Of er ook voldoende ruimte is voor een Loksound dekoder is mij niet duidelijk.

nmbssncb
========

Wij plaatsen de locSound er toch in, geen probleem
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


nmbssncb

[/quote]Wij plaatsen de locSound er toch in, geen probleem
[/quote]

Wij (zullen) plaatsen of plaatsten?
Los van het feit dat ik foutief te werk ben gegaan om de ingebouwde Uhlenbrock decoder te vervangen door een Lokpilot mfx (ESU 61600) is het een probleem om de dikkere bedrading van de Lokpilot mfx weg te werken.
Bovendien moet de bedrading van de 8-polige stekker op de printplaat over de smoorspeolen heen gelegd worden omdat aan de ander kant het kontaktpunt ziet voor de pantografen.
Alles bij elkaar zeer krap qua ruimte.

De 1330 die ik nu heb is een bijzonder mooi gedetailleerde lok. Maar er moet niet te vaak aan "geprutst" worden... Dit is geen "speelgoed" meer...

nmbssncb
========
nmbs < Willy > sncb
===============