Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Rosoft stopt

Gestart door Dirk, 30 september 2022, 14:04:01 PM

Dirk

Rosoft definitief gesloten. Jammer.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Belgaboy

Heb het ook net gemerkt toen ik een bestelling wou plaatsen...
ik had nog twee bezetmelders nodig type S88n met diode truc, als iemand deze nog in "overschot" heeft liggen graag PB.

Bedankt
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Michiel

Ik las het gisteren ook. Heel jammer.  :(

Rosoft had kwaliteitsproducten voor een heel schappelijke prijs en een uitzonderlijke service.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bonaza

De lijst blijft groeien.

HST Verhaegen - Van Biervliet - Herman Verschooten - Baliên en nu Rosoft.

Marcel

janieburton

Spijtig maar is stilaan de realiteit aan het worden na de coronacrisis en nu de energiecrisis.

Even off topic:

Hobby producten(niet alleen modelspoor maar alle hobby producten) zijn niet levensnoodzakelijk en ik denk dat in deze barre tijden in eerste plaats op de hobby wordt bespaard.

En dan als de uitgaven groter zijn dan de inkomsten dan moet de handelaar of producent zijn conclusies trekken.

Misschien een gevolg van deze barre tijden zal zijn dat er binnen afzienbare tijd veel modelspoorders hun "overbodig" modelspoor materiaal te koop zullen aanbieden op sites als 2dehands, ebay, catawiki, enz....
 

59erke

Citaat van: janieburton op 30 september 2022, 18:27:03 PM
Spijtig maar is stilaan de realiteit aan het worden na de coronacrisis en nu de energiecrisis.

Even off topic:

Hobby producten(niet alleen modelspoor maar alle hobby producten) zijn niet levensnoodzakelijk en ik denk dat in deze barre tijden in eerste plaats op de hobby wordt bespaard.

En dan als de uitgaven groter zijn dan de inkomsten dan moet de handelaar of producent zijn conclusies trekken.

Misschien een gevolg van deze barre tijden zal zijn dat er binnen afzienbare tijd veel modelspoorders hun "overbodig" modelspoor materiaal te koop zullen aanbieden op sites als 2dehands, ebay, catawiki, enz....

off topic ; in de laatste MSM verwoord Guy dergelijke problematiek ook mooi in zijn inleiding. En eigenlijk is het niet meer als normaal zeker in dergelijke situaties
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ACFI

Vooraleer het hier weer vol staat met gel***l even opzoeken waarom Wim zijn winkeltje sluit.

ACFI.

Havoc

Citaat van: ACFI op 30 september 2022, 19:10:34 PM
Vooraleer het hier weer vol staat met gel***l even opzoeken waarom Wim zijn winkeltje sluit.

ACFI.
Op de website staat "Einde levensduur". Niet echt duidelijk wat mij betreft. Als toch maar enkelen het mogen weten, dan ga je gellul krijgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

tijdens en na de Corona was er een opflakkering van de hobby(als je velen vraagt heeft men online redelijk goed zaken gedaan, want de meesten boften erop)

Dirk

Citaat van: ACFI op 30 september 2022, 19:10:34 PM
Vooraleer het hier weer vol staat met gel***l even opzoeken waarom Wim zijn winkeltje sluit.

ACFI.

Op het N-spoor forum staat een reactie van hem met de reden waarom het "einde verhaal" is.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

mardig23

Citaat van: Bonaza op 30 september 2022, 15:39:31 PM
De lijst blijft groeien.

HST Verhaegen - Van Biervliet - Herman Verschooten - Baliên en nu Rosoft.

Marcel

eeuh, Van Biervliet is alive and kicking hoor ;D
Mvg Karl

mardig23

Citaat van: Dirk op 30 september 2022, 20:40:10 PM
Citaat van: ACFI op 30 september 2022, 19:10:34 PM
Vooraleer het hier weer vol staat met gel***l even opzoeken waarom Wim zijn winkeltje sluit.

ACFI.

Op het N-spoor forum staat een reactie van hem met de reden waarom het "einde verhaal" is.

Heb je misschien een linkje Dirk, ik kan het niet meteen terugvinden...
Mvg Karl

oebr

in Woluwe stond ik helaas toch aan lege tafels Karl.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Belgaboy

#13
Citaat van: mardig23 op 30 september 2022, 21:27:56 PM
Citaat van: Dirk op 30 september 2022, 20:40:10 PM
Citaat van: ACFI op 30 september 2022, 19:10:34 PM
Vooraleer het hier weer vol staat met gel***l even opzoeken waarom Wim zijn winkeltje sluit.

ACFI.

Op het N-spoor forum staat een reactie van hem met de reden waarom het "einde verhaal" is.

Heb je misschien een linkje Dirk, ik kan het niet meteen terugvinden...

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=40&t=16761&p=259550&hilit=rosoft#p259550
ESU ECoS 2.1, iTrain.

svvander

Citaat van: oebr op 30 september 2022, 21:34:10 PM
in Woluwe stond ik helaas toch aan lege tafels Karl.

Omdat 'm geen fysieke winkel meer heeft en bijgevolg ook geen beurzen meer doet (alhoewel dat ik over dat laatste twijfel). Maar Vanbiervliet was niet de enigste ontbrekende in Woluwe. Met alle respect, maar Woluwe is niet de referentie als het op beurzen aankomt voor modelspoor. De laatste keer stonden er welgeteld 3 handelaars en 2 particulieren. Een spijtige zaak, want ik vind het wel leuk om daar rond te lopen. (Zal met jeugdsentiment te maken hebben, ben daar in de buurt opgegroeid en naar school geweest). Maar goed, we wijken af. Het blijft zonde. Anderzijds stel ik dan wel vast dat ik bij onze Noorderburen als maar meer nieuwe handelaars ontdek (niet allemaal nieuwe geef ik toe, maar wel namen waar ik nog nooit had van gehoord).

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be